90e editie van de nijmeegse 4-daagse, wie gaat er heen

Auteur Topic: 90e editie van de nijmeegse 4-daagse, wie gaat er heen  (gelezen 54032 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #180 Gepost op: 26 juni 2007, 12:24:07
@ Delta: is het niet zo dat we standaard eigenlijk zwarte veiligheidsschoenen horen te dragen onder de werkkleding?

Volgens mij is het zo dat we eigenlijk (zwarte) veiligheidsschoenen zouden moeten dragen volgens de Arbowet. Het RK adviseerd ook om deze aan de vrijwilligers aan te raden. Verplichten is lastig, omdat de afdelingen dan de schoenen voor de vrijwilligers moeten betalen, waar helaas niet iedere afdeling geld voor heeft.
Vrijwilligers verplichten om een bepaald soort schoenen te kopen gaat te ver.

DanielB

• Gast
Reactie #181 Gepost op: 27 juni 2007, 09:01:53
Volgens mij is het zo dat we eigenlijk (zwarte) veiligheidsschoenen zouden moeten dragen volgens de Arbowet. Het RK adviseerd ook om deze aan de vrijwilligers aan te raden. Verplichten is lastig, omdat de afdelingen dan de schoenen voor de vrijwilligers moeten betalen, waar helaas niet iedere afdeling geld voor heeft.
Vrijwilligers verplichten om een bepaald soort schoenen te kopen gaat te ver.

Anderszijds gaat het hier wel om een stukje eigen veiligheid. Als je 5 jaar met je schoenen zou doen en je zou voor 85€ een paar hoge Grisport's (met 'kruipneus' enzo), dan zou je in principe 17€ per jaar kwijt zijn. Je moet het wel ineens investeren, maar het lijkt me wel dat voor een deel van de mensen die 85€ ineens te overzien is.

Onze afdeling heeft de schoenen gesponsoord gekregen. Nu nog wachten op het moment dat ze er zijn! :)

Anyways, we gaan wel weer offtopic... :)

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #182 Gepost op: 27 juni 2007, 09:28:13
Anderszijds gaat het hier wel om een stukje eigen veiligheid. Als je 5 jaar met je schoenen zou doen en je zou voor 85€ een paar hoge Grisport's (met 'kruipneus' enzo), dan zou je in principe 17€ per jaar kwijt zijn. Je moet het wel ineens investeren, maar het lijkt me wel dat voor een deel van de mensen die 85€ ineens te overzien is.

Helaas redeneren de meeste EHBO'ers niet zo. Iedereen heeft in principe stevige schoenen aan, wandel of bergschoenen. Helaas zijn het geen veiligheidsschoenen met kunstof neus en zool. Bij sommige evenementen zou het heel prettig zijn als de hulpverleners veiligheidsschoenen dragen, denk hierbij aan paardenwedstrijden, motorcross, popconcerten.

Hopen dat er bij ons ook ooit een sponsor voorbij komt vliegen!  8)

Ilse.

• Gast
Reactie #183 Gepost op: 27 juni 2007, 10:37:07
Ik ben er om de vierdaagse te lopen  ;)

maar wellicht zie ik een van jullie om een blaartje te laten prikken... ::)

DanielB

• Gast
Reactie #184 Gepost op: 27 juni 2007, 19:49:33
Helaas redeneren de meeste EHBO'ers niet zo. Iedereen heeft in principe stevige schoenen aan, wandel of bergschoenen. Helaas zijn het geen veiligheidsschoenen met kunstof neus en zool. Bij sommige evenementen zou het heel prettig zijn als de hulpverleners veiligheidsschoenen dragen, denk hierbij aan paardenwedstrijden, motorcross, popconcerten.

Hopen dat er bij ons ook ooit een sponsor voorbij komt vliegen!  8)

Je weet nooit wat je je slachtoffer vindt, dus die veiligheidsschoenen kunnen altijd van pas komen ;)

Duplexer

• Gast
Reactie #185 Gepost op: 28 juni 2007, 12:31:13
Denkt iedereen ook aan oordopjes, ik snurk nog hard...  >:D

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #186 Gepost op: 28 juni 2007, 12:33:28
ja ook die heb ik al.

me tas staat al klaar
flappus  niet elke verandering is een verbetering

Kaktus

• Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
Reactie #187 Gepost op: 29 juni 2007, 22:05:34
Denkt iedereen ook aan oordopjes, ik snurk nog hard...  >:D
Ehm, man of vrouw? Dan weet ik of ik ze ook mee moet nemen, of de kans aanwezig is dat je in dezelfde zaal slaapt ;).

Alhoewel, maakt ook niet zoveel uit, op elke slaapzaal zal er wel weer iemand zijn die hard snurkt...  ;D

B.A.

• Forum gebruiker
  • EHV, Rode kruis afd. Nunpeet, GNK Noord-Oost Gld
Reactie #188 Gepost op: 1 juli 2007, 17:04:55
Zou iemand mij kunnen vetellen voor wat voor iaktiviteiten je je allemaal kunt inzetten als Rode kruiser/ehboér op de nijmeegse vierdaagse.
Ik zie namelijk blaren prikken, EHVér, Chauffeur, Vierdaagse feesten. Zijn er nog meer? En wat houden ze allemaal in.

mvg,
B.A.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #189 Gepost op: 1 juli 2007, 22:33:32
Zou iemand mij kunnen vetellen voor wat voor iaktiviteiten je je allemaal kunt inzetten als Rode kruiser/ehboér op de nijmeegse vierdaagse.
Ik zie namelijk blaren prikken, EHVér, Chauffeur, Vierdaagse feesten. Zijn er nog meer? En wat houden ze allemaal in.

mvg,
B.A.
Het belangrijkste wat je moet weten is de Vierdaagsefeesten (Afzonderlijke Rode Kruis organisatie). 7 dagen lang van 1200-0300 EHBO in de binnenstad van Nijmegen. Check: http://www.rodekruisvierdaagsefeesten.nl of anders http://www.rodekruisvierdaagse.nl.
Daarnaast kun je ook nog wat dingetjes doen voor het Projectteam Vierdaagse.