Ambulancechauffeur en Wet BIG

Auteur Topic: Ambulancechauffeur en Wet BIG  (gelezen 3381 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Gepost op: 26 januari 2006, 23:34:05
Wat ik me afvraag is of ambulancechauffeus ook in het BIG-register worden ingeschreven. De meeste chauffeurs zijn geen verpleegkundige, arts, tandarts, verloskundige, apotheker, fysiotherapeut, psychotherapeut of gezondheidspsycholoog, dus ik denk het niet, maar ik dacht dat ik zoiets wel eens had gelezen bij vacatures. Ik weet het niet zeker, vandaar mijn vraag. De meesten zullen geen voorbehouden handelingen doen, maar goed.
Overigens staat op mijn website bij 'medische info' duidelijke uitleg over de Wet BIG. Alleen dit staat er dus niet bij. 8)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 27 januari 2006, 00:07:17
Het BIG-register

Het BIG-register registreert apothekers, artsen, fysiotherapeuten, gezondheidszorgpsychologen, psychotherapeuten, tandartsen, verloskundigen en verpleegkundigen.

www.bigregister.nl

Nee, chauffeurs worden niet geregistreerd.  ;)

supermario

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #2 Gepost op: 27 januari 2006, 09:43:05
Er is wel een soort registratie maar die is geheel vrijblijvend, zodra een ach zijn/haar SOSA heeft gehaald krijgt deze bij het diploma/certificaat een inschrijfformulier voor het RBA (Registratie Beroepsbeoefenaren en de Ambulancezorg in Nederland), dit is voor chauffeurs en centralisten.

Het SWVBIG is de houder van het RBA en het beheer wordt in opdracht van deze instantie verzorgd door de SOSA.

Meer informatie hierover is te verkrijgen bij de SOSA (038-4222588) of op de website www.ambulancezorg.nl

Mario
Hij die gaat groet u allen.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 27 januari 2006, 22:23:04
Ger@rd, dat rijtje had ik ook al gepost. Ik heb net m'n 402 getoetst dus 't zit er nog wel in. :D
Supermario: dank je voor het antwoord!

Greetz,
Christian