Twee politie auto's op elkaar gebotst! 29-01-2006

Auteur Topic: Twee politie auto's op elkaar gebotst! 29-01-2006  (gelezen 4284 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #10 Gepost op: 29 januari 2006, 16:50:15
agenten die gewond zijn zijn ook belangrijk maar als je iets voorzichtiger rijdt en dan inderdaad maar 1 minuut later aankomt (wat het trouwens niet eens scheelt) dan helemaal niet aankomen! dus jeroen ik vind dat je volkomen gelijk hebt!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 29 januari 2006, 16:58:37
agenten die gewond zijn zijn ook belangrijk maar als je iets voorzichtiger rijdt en dan inderdaad maar 1 minuut later aankomt (wat het trouwens niet eens scheelt) dan helemaal niet aankomen! dus jeroen ik vind dat je volkomen gelijk hebt!


Dit was een 'assistentie collega' geval...... als je misschien een minuut later aankomt is het niet meer nodig (of heeft hij een lange revalidatie nodig).... Logisch als een collega in de problemen zit dat je dan een tandje bijzet. Je gaat er vanuit dat die collega dat ook voor jou doet.
In RR wordt dit altijd gecoördineerd door de meldkamer dat zodra er voldoende eenheden TP zijn de spoed eraf gaat.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 29 januari 2006, 19:13:52
nu kwamen ze helemaal niet,

weet toch nog steeds niet wat beter is  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2006, 20:28:40
Kan er niets aan doen maar ook al is het hulp voor je collega's of wat voor melding dan ook. Je eigen veiligheid staat nog steeds voorop! de politie zou zeker moeten weten hoe het met de regels op de weg gaat en zeker met prio 1 meldingen!

Dat je er een tandje bij wilt doen is logisch. Maar loop dan iets harder na je auto of "sla" straks maar iets harder maar aankomen is nog steeds het belangrijkste!

uit ervaring van de laatste 2 weken 2 keer met prio 1 melding door politie ingehaald naar melding van woningbrand. je schrikt je als chauffeur van redvoeruitg of tas kapot omdat je er neit vanuit gaat dat je ingehaald word. Dit gebeurde al bij de kazerne. melding was aan andere kant van de stad waren nog geen halve minuut eerder ter plaatse met personen auto. Wij met tas en redvoertuig! Wat ik hier mee aan wil geven is dat je beter goed en voorzichtig kunt rijden als heel veel risico nemen en nog bijna geen tijdwinst boekt!

Zo heb ik nog wel een paar meldingen meer....Ondertussen al weer 2 maanden geleden maar naar melding van woningbrand op kruising aankomen wij groenlicht hebben politie niet en die komen door rood heen en NEMEN voorrang op weg naar dezelfde melding! Doordat ik het aan zag komen is er geen ongeluk gebeurt maar anders was er ook niemand tp aangekomen.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2006, 01:25:44
Kan er niets aan doen maar ook al is het hulp voor je collega's of wat voor melding dan ook. Je eigen veiligheid staat nog steeds voorop! de politie zou zeker moeten weten hoe het met de regels op de weg gaat en zeker met prio 1 meldingen!

Dat je er een tandje bij wilt doen is logisch. Maar loop dan iets harder na je auto of "sla" straks maar iets harder maar aankomen is nog steeds het belangrijkste!

uit ervaring van de laatste 2 weken 2 keer met prio 1 melding door politie ingehaald naar melding van woningbrand. je schrikt je als chauffeur van redvoeruitg of tas kapot omdat je er neit vanuit gaat dat je ingehaald word. Dit gebeurde al bij de kazerne. melding was aan andere kant van de stad waren nog geen halve minuut eerder ter plaatse met personen auto. Wij met tas en redvoertuig! Wat ik hier mee aan wil geven is dat je beter goed en voorzichtig kunt rijden als heel veel risico nemen en nog bijna geen tijdwinst boekt!

Zo heb ik nog wel een paar meldingen meer....Ondertussen al weer 2 maanden geleden maar naar melding van woningbrand op kruising aankomen wij groenlicht hebben politie niet en die komen door rood heen en NEMEN voorrang op weg naar dezelfde melding! Doordat ik het aan zag komen is er geen ongeluk gebeurt maar anders was er ook niemand tp aangekomen.




nu kwamen ze helemaal niet,

weet toch nog steeds niet wat beter is  ::)

Jullie hebben allebei gelijk.... ik zoek mijn collega wel op in het ziekenhuis.... politie heeft toch niets beters te doen dan koffie drinken en bonnen schrijven....kan ik net zo goed ff langs de SEH rijden...




Valt me alweer mee dat er nog geen één is begonnen over de brancherichtlijn. Het betrof trouwens een melding "assistentie collega" 12 km verderop, en ja daar rijdt je toch anders heen dan een andere melding. Over de collega in nood ontbreekt mij nog de info. Ik ben nl. vrij dit weekend.

De betrokken collega's zijn alleen voor onderzoek in het ziekenhuis geweest. De verwondingen lijken dus mee te vallen. Maandag weet ik meer.
Foto's staan hier: http://www.112groningen.nl/site/artikel.php?artikel=0AH5ltG0vU
Ik denk dat assistentie collega te lastig uitleggen is voor niet-collega's ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2006, 01:30:16
Jullie hebben allebei gelijk.... ik zoek mijn collega wel op in het ziekenhuis.... politie heeft toch niets beters te doen dan koffie drinken en bonnen schrijven....kan ik net zo goed ff langs de SEH rijden...



Ik denk dat assistentie collega te lastig uitleggen is voor niet-collega's ;)

Sarcasme onthef je niet altijd van andermans waarheid..... 8) 8)

Dat laatste kan ik in mee gaan, maar (buitenom het feit dat ik weet dat jullie best wel wat te doen hebben ;D ;D) fikkie heeft toch een punt.....Nu kwam er uiteindelijk niemand opdagen, dus waar ben je uiteindelijk beter mee? ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2006, 01:34:05
Sarcasme onthef je niet altijd van andermans waarheid..... 8) 8)

Dat laatste kan ik in mee gaan, maar (buitenom het feit dat ik weet dat jullie best wel wat te doen hebben ;D ;D) fikkie heeft toch een punt.....Nu kwam er uiteindelijk niemand opdagen, dus waar ben je uiteindelijk beter mee? ;)
helemaal gelijk... maar wordt zo moe van die verjaardagsverhalen.... ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2006, 01:34:58
helemaal gelijk... maar wordt zo moe van die verjaardagsverhalen.... ;)

Ik snap um..... ;)


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2006, 08:44:31
Ik denk dat assistentie collega te lastig uitleggen is voor niet-collega's ;)

Ik denk dat je hier helemaal gelijk in hebt.
Bij het hooren van een dergelijk bericht gaat er een soort knop om.
In de tijd dat ik regio Rijnmond nog uit kon luisteren moest de meldkamer inderdaad moeite doen om niet de auto's uit de hele stad te laten rijden!
In Hollands Midden kreeg iedereen gewoon toestemming om te rijden.
Een brandweerman/vrouw die weet dat een collega in een brandend object in nood zit, kan zich het gevoel voorstellen.

Aan de andere kant zal dit ongeval de wel de nodige tongen (binnen de politie) en blijkbaar ook hier losmaken. Het is wel de bedoeling dat de assistentie ter plaatse komt. Belangrijk is dat de aanrijdende wagens melden waarvandaan ze gaan rijden! Je kan dan een inschatting maken waar wegen elkaar kruisen en hoe dichter je de onheilsplek nadert hoe groter de kans dat de wegen elkaar kruisen.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #19 Gepost op: 30 januari 2006, 09:56:50
Heel simpel uitgelegd weet ik natuurlijk wel wat het is als een collega in nood betekend!
even terug naar brandweer waar ik dan wel "goed" ;) over kan oordelen! Al brand heel de stad af maar "eigen volk eerst"

als we een melding van een oms of buitenbrand krijgen ga je inderdaad anders te werk wanneer er een ongeval beknelling/waterongeval of woningbrand met SO hebt. Hier word dan met name op de kazerne een stapje harder gelopen!

Op de weg schiet je er bijna niets mee op om als een gek te gaan rijden en je daarbij zoveel risico te lopen dat je niet tp komt!

Jullie hebben allebei gelijk.... ik zoek mijn collega wel op in het ziekenhuis.... politie heeft toch niets beters te doen dan koffie drinken en bonnen schrijven....kan ik net zo goed ff langs de SEH rijden...
Wens ze sterkte van me, enne niet teveel koffie hé daar slaap je slecht van ;) en laat die bonnen vandaag maar zitten is het veeeeel te koud voor! binnen zitten is en betere optie!