Daarvoor geldt natuurlijk hetzelfde. Ook dat maken we vaak mee.
Er is iets in hulpverleningsland dat het uitwisselen van informatie bemoeilijkt, in de weg staat.
Ik zou wel eens willen weten wat dat is...
Henk
Ik denk dat er diverse redenen zijn aan te wijzen Henk, een kleine greep, anderen vullen maar aan:
- onvoldoende bekendheid met de onmogelijkheden van zichzelf en mogelijkheden van anderen
- verkeerde inschatting van de situatie
- omdat men gewend is zaken zelfstandig af te handelen, er te laat aan denken om assistentie te vragen
- vanuit betaalde functies vooral bij dreigende bezuinigingen, broodnijd
Vooral betreffende samenwerking op de grens van land en water kan men zien dat de benadering van allerlei zaken totaal anders is:
Een simpel voorbeeldje:
Op het water werkt men met lengte breedte coördinaten en op het land met RD, zowel kopstukken van land- als nautische diensten vinden dat zij het juiste systeem gebruiken en de ander zich maar aan moet passen. Of het ontbreekt een waterrijke provincie gewoon aan geld om op een meldkamer naast de stafkaarten ook recente water-, zeekaarten op het scherm te toveren. Gelukkig dat in de nabije toekomst verkeerspost Ouddorp wordt uitgerust met uitlezing op de radar in beide systemen.
Daarnaast zijn bijv. duikplaatsen, dijk- en duinovergangen op een oproepbare overlay aangegeven zodat afspraken die voor één der partijen logisch is ook snel vertaald kan worden naar de andere partij.
Overigens denk ik zeker niet dat ik niet zelfzuchtig ben
Kees