Chauffeur worden Met een BK-Diploma?

Auteur Topic: Chauffeur worden Met een BK-Diploma?  (gelezen 6154 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 2 februari 2006, 15:19:09
Ik denk dat iedereen nu weer op de hoogte is van de Nederlandse taal.  8)

Mooi moment om weer on-topic te gaan.  ;)


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #11 Gepost op: 2 februari 2006, 17:22:22
Ik ben ong. 20 jaar geleden begonnen als vrijwilliger, ja, dat kon toen nog. Mijn beroep was destijds automonteur en  de ambu was overdag gestationeerd bij die garage. Zo ben ik erin gerold. Nu ben ik alweer 10 jaar beroeps en dat bevalt best. Je ziet dat er veel mogelijk is.


pesje2

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2006, 22:30:13
Ik weet niet meer wie het zij, maar ik hoorde dat er nog vrijwilligge Ambulancebroeders zijn
Of is dit niet waar :(

Maar ik zou ook het liefst met een Bouwkunde Diploma Chauffeur worden.
Maar dan kies ik gewoon voor de Verpleegkunde-4.

Gr. Niels


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2006, 23:57:18
Ik weet niet meer wie het zij, maar ik hoorde dat er nog vrijwilligge Ambulancebroeders zijn
Of is dit niet waar :(

Misschien in Belgie nog. Maar zeker niet in Nederland hoor.  ;)


Karim

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 13 februari 2006, 00:57:12
In Belgie heb je inderdaad 'n heleboel vrijwillige ambulanciers maar in Nederland komt dat niet voor.


pesje2

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2006, 19:03:29
In Belgie heb je inderdaad 'n heleboel vrijwillige ambulanciers maar in Nederland komt dat niet voor.

Jammer... :( :'(


Karim

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 13 februari 2006, 19:45:53
Jammer... :( :'(

Hoezo als ik vragen mag ?

En dat vrijwillig mag je wel 'n korreltje zout nemen eigenlijk, 't is hetzelfde als bij de brandweer. Er gaat veel tijd in zitten en er wordt precies het zelfde van je verwacht als van de beroepskrachten.
De opleidingen, bijscholingen, oefeningen enz enz is eigenlijk niet eens vrijwillig, dat moet je gewoon doen wil je in de sector blijven werken dus eigenlijk is 'r, net als bij de brandweer, niet echt spraken van "vrijwilliger".


Siegie

  • Ambulancier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
Reactie #17 Gepost op: 1 maart 2006, 21:30:20
Mijn droom is werken als ambulancechauffeur en als Belg in Nederland en ja mijn droom was bijna werkelijkheid ik mocht op gesprek  komen in een ambulancedienst( de naam noem ik niet) waar ik twee gesprekken moest ondergaan het eerste verliep vlot maar de tweede wat stroef waarmee ik buitenkwam met een naar gevoel ik voelde me net een vreemdeling die asiel aanvroeg.
En ja een dag of drie later kreeg ik het verwachtend bericht ik kon niet aan de slag en de ongelofelijke reden was ik had niet genoeg werkervaring en opleidingen.Ale ik had hen verteld dat ik al 6 jaar op ambulance zit ik doe Klinivervoer (beademde patienten met hersenbloedingen enz) gepland vervoer zetel ook in een kruisvereneging als dienstleider ik ben aangesloten bij een extractieteam enz.
Heb mijn EHBO diploma ,Ambulanciersdiploma Dringende medische hulpverlening enz.
En toch voldeed ik zogezegd nog niet aan de voorwaarden.
Sorry maar ik ben echt teleurgesteld ik dacht dat Nederland meer openstond voor een nieuwe uitdaging ze hebben me zelf de kans niet gegeven om me te bewijzen.Is dit het einde of zijn er diensten die wel open staan voor een gemotiveerde Vlaming. :-[

Gr Siegie. :'(

www.ziekenwagen.be    (kom eens lang en vul gerust het gastenboek in)

www.ziekenwagen.eigenstart.be
Ambulancier ambulancedienst Turnhout


Karim

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 1 maart 2006, 22:27:49
Ale ik had hen verteld dat ik al 6 jaar op ambulance zit ik doe Klinivervoer ...,
Ambulanciersdiploma Dringende medische hulpverlening enz.


Dringende medische hulpverlening ? Bedoel je wellicht DGH (Dringende geneeskundige hulpverlening) voor de 100 badge, of is dat 'n andere cursus ?

En van dat klinivervoer zijn de meeste Nederlandse diensten (die weten hoe 't in belgie allemaal werkt) niet zo onder de indruk.
Er zijn privediensten waarbij de medewerkers enkel ehbo of soms zelfs helemaal niet eens een ehbo diploma hebben en die doen ook "klinivervoer" dus dat zegt op zich nog niet zo veel.

Maar 'n DGH diploma/100 cursus is voor ambu chauffeur in Nederland toch zeker wel 'n pluspuntje. Ik ken wel enkele Belgen die met hun 100 badge en ervaring op de 100 na solliciatie in Nederland wel aangenomen zijn bij een GGD.


Siegie

  • Ambulancier
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
Reactie #19 Gepost op: 1 maart 2006, 22:34:15
DMH is Dringende medische Hulpverlening en ik ben helemaal geen prutsertje hoor ik kan je enkelle namen voorleggen van spoedartsen die dat zullen beamen en dat het zo in Belgie aan toe gaat dat ergert me ook maar ik kan er niets aan doen he dat ik in het verkeerde land geboren ben.
Waarom denk je andres dat ik mijn werkveld wil verplaatsen naar Nederland?  :o
We zijn in de firma waar ik werk van de dertig persooneelsleden drie die dat klinivervoer mogen verzekeren.
Elk transport wordt begeleid door een verpleegkundigen en Arts en het is meer dan aleen maar rijden met een ziekenwagentje hoor !!!!!!!!!!!!!!

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]
Ambulancier ambulancedienst Turnhout