Reanimatiecursus, waar?!

Auteur Topic: Reanimatiecursus, waar?!  (gelezen 4062 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle1983

  • Gast
Gepost op: 1 februari 2006, 09:40:11
Graag zou ik een cursus basisreanimatie volgen. Ik weet dat dit ook binnen EHBO-cursussen terugkomt, maar ik ben bang bij het zien van veel bloed bij een lotusslachtoffer, zelf oefenobject over flauwvallen te worden  ::) Nu kan ik op de website van de Reanimatieraad wel veel instituten vinden, maar die willen in de omgeving eigenlijk alleen bedrijven opleiden. Wie weet waar ik terecht kan, liefst in de buurt van Tilburg.




EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 2 februari 2006, 00:17:54
Graag zou ik een cursus basisreanimatie volgen. Ik weet dat dit ook binnen EHBO-cursussen terugkomt, maar ik ben bang bij het zien van veel bloed bij een lotusslachtoffer, zelf oefenobject over flauwvallen te worden  ::) Nu kan ik op de website van de Reanimatieraad wel veel instituten vinden, maar die willen in de omgeving eigenlijk alleen bedrijven opleiden. Wie weet waar ik terecht kan, liefst in de buurt van Tilburg.

De hartstichting organiseert in den Lande veel basisopleidingen, tegen zeer betaalbare prijzen, die op je lijf geschreven staan.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 2 februari 2006, 21:37:36
Bedankt :) Via de Hartstichting ben ik nu terechtgekomen bij de lokale organisatie en ergens voor de zomer nog ga ik de cursus volgen!


Bart S

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 februari 2006, 21:42:12
Bedankt :) Via de Hartstichting ben ik nu terechtgekomen bij de lokale organisatie en ergens voor de zomer nog ga ik de cursus volgen!
Overigens is er in mijn EHBO opleiding weinig tot geen LOTUS bloed aan te pas gekomen hoor ;)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 4 februari 2006, 10:16:37
Overigens is er in mijn EHBO opleiding weinig tot geen LOTUS bloed aan te pas gekomen hoor ;)

Erg geruststellend en nu nog de echte slachtoffers ook zo gek krijgen dat ze eerst netjes vragen of de hulpverlener tegen bloed kan ...


Michelle1983

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 februari 2006, 19:49:26
Daarom laat ik het ook maar zitten en houd ik het bij een reanimatiecursus  :)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 4 februari 2006, 21:17:58
Daarom laat ik het ook maar zitten en houd ik het bij een reanimatiecursus  :)

Ben je bang om flauw te vallen en val je flauw als je bloed ziet ?
Ik heb cursisten gehad die hetzelfde probleem hadden als jij. Een aantal daarvan hebben uiteindelijk dit probleem overwonnen en zijn goede hulpverleners geworden.
Ik beweer niet dat jij dat ook zou kunnen, maar niet geschoten is altijd mis.


Bart S

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 4 februari 2006, 21:53:16
Erg geruststellend en nu nog de echte slachtoffers ook zo gek krijgen dat ze eerst netjes vragen of de hulpverlener tegen bloed kan ...

Haha, ja, daar heb je 100% gelijk in. Het was goedbedoeld geruststellen ;D


Michelle1983

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 februari 2006, 22:26:04
Ben je bang om flauw te vallen en val je flauw als je bloed ziet ?
Ik heb cursisten gehad die hetzelfde probleem hadden als jij. Een aantal daarvan hebben uiteindelijk dit probleem overwonnen en zijn goede hulpverleners geworden.
Ik beweer niet dat jij dat ook zou kunnen, maar niet geschoten is altijd mis.

Dat is waar. Heb de ervaring wel, zeker nog van een paar jaar geleden met de vuurwerkfilms op de basisschool en heb ook nog wel eens de neiging om als ik zelf  bloed of iemand in m'n omgeving, me redelijk slecht te voelen en licht in m'n hoofd te worden. Dus op basis daarvan zou ik zeggen laat maar. Confronteren met "angsten" heb ik toch niet zo meer op: ben erg bang voor naalden en bloeddonor worden heeft daarvoor niet geholpen ;) Dus aan de ene kant zou ik de gok kunnen nemen, maar aan de andere kant houd ik me maar liever  bij wat ik zeker weet en leer in ieder geval het belangrijkste.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #9 Gepost op: 5 februari 2006, 17:53:37
Dat is waar. Heb de ervaring wel, zeker nog van een paar jaar geleden met de vuurwerkfilms op de basisschool en heb ook nog wel eens de neiging om als ik zelf  bloed of iemand in m'n omgeving, me redelijk slecht te voelen en licht in m'n hoofd te worden. Dus op basis daarvan zou ik zeggen laat maar. Confronteren met "angsten" heb ik toch niet zo meer op: ben erg bang voor naalden en bloeddonor worden heeft daarvoor niet geholpen ;) Dus aan de ene kant zou ik de gok kunnen nemen, maar aan de andere kant houd ik me maar liever  bij wat ik zeker weet en leer in ieder geval het belangrijkste.


Je hebt op, voor jou, goede gronden een bewuste keuze gemaakt en ik respecteer jouw keuze en zal de laatste zijn om je op andere gedachte te willen brengen.
Succes bij de hartstichting.