Over BvB is nog erg veel discussie, vooral vanuit de repressieve hoek. Wij kunnen het allemaal wel mooi 'verzinnen' maar de jongens en meisjes in de rode auto mogen het gaan opknappen als het fout gaat. Die staan daar rustig 2 dagen (of langer) te blussen als het een beetje tegen zit!! Wil de repressieve hoek wel 2 dagen zijn capaciteit verminderd zien (gerekend over een groot gebied)?. Is het aanvaardbaar voor vrijwillige korpsen dat de leden een langere tijd bij hun 'hoofd' baas weg zijn???
Ik zou nog ZEER voorzichtig zijn met het toepassen van een concept. Ik zou zeker bij het LNB aangeven als jij het niet met bepaalde punten eens bent!!
Hoe het NIBRA cursussen geeft over regels die nog niet zijn vastgesteld en waarvan het concept nog enorm kan wijzigen is mij een vraag???!!! (of zou het alleen maar om de inkomsten gaan??
)
Om op je punt terug te komen. In principe is BvB een afbrandscenario. Alleen met sprinkler, RWA en/of BMI is het mogelijk dat de brandweer de brand kan gaan beheersen. BvB gaat uit van de zelfredzaamheid van mensen. Dieren kunnen zich zelf niet redden. Dit betekent dat als je BvB toepast je de dieren op voorhand al 'opgeeft'. Kan je op tijd een kippenschuur ontruimen? Kan je optijd een varkenshouderij ontruimen?
Dit is eigenlijk een ethische discussie....