Vragen van een Engelse Brandweerman

Auteur Topic: Vragen van een Engelse Brandweerman  (gelezen 1664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Gepost op: 12 februari 2006, 22:31:21
Hallo dames en heren, hier een paar vragen van een Engelse kennis:

1,Has anyone in the forum herd anything about the latest containers and crash tender for the Gezamenlijke brandweer in Rotterdam I have been told that there are two containers of a monitor and pump producing a in the range of 37,500 litres per minute also there are supposed to be six 20,000 litre tankwagens?
2,Bedrijfsbrandweer Esso in Rotterdam apparently there is suppose to be a Haakarm voertuigen with 2 x foam tender pods and also a material container any news on this project???
3,Kenbri have a 95ft ladderwagen for a Bedrijfsbrandweer have any of the forum have any glues on this voertuigen(see there news)
4,Antwerpen any news on the Magirus Hoogwerker with foam tanks on a MAN 8x4??


Is er iemand die er de antwoorden op heeft?
Bedankt alvast. ;)




Tommy

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2006, 23:58:17
Hoi Ronald,

Over vraag 1 en 2 kan ik wel wat vertellen.

1) De Gezamenlijke Brandweer ontwikkeld samen met de bedrijven in het gebied een eigen systeem voor het grootschalig watertransport in de industrie. Dit wordt de Industriële BrandbestrijdingsPool (IBP) genoemd. Het systeem zal gaan bestaan uit een aantal zeer groot vermogen pompen, 8-duims slangleidingen en schuimvormend middel. Het systeem is inmiddels aanbesteed en zal spoedig gebouwd gaan worden op een groot aantal haakarmbakken. Haakarmchassis komen er in principe niet bij, daar, zoals het er nu naar uitziet, de bakken door particuliere vervoerders vervoerd gaan worden. Gedacht is het systeem voor de waterlevering bij grote (tank)incidenten zoals laatst in Engeland.

2) De Esso bedrijfsbrandweer heeft geen haakarmvoertuigen. Maar ik heb het vermoeden dat de post Botlekweg van de Gezamenlijke Brandweer met deze vraag bedoeld wordt. Deze ligt namelijk pal naast de hoofdpoort van de Esso Raffinaderij. Hier staat inderdaad een haakarmvoertuig met een aantal containers (poeder, svm, adembescherming, oilboom). Bijgevoegd een foto van deze eenheid met de poederunit die standaard op het chassis staat.

Ik hoop je zo wat verder geholpen te hebben.

Groetjes,

Michel


[verwijderd door de beheerder]


Vatrogasci

  • purchaser
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2006, 06:03:45
4,Antwerpen any news on the Magirus Hoogwerker with foam tanks on a MAN 8x4??

het antwoord op vraag 4 dan maar
Er is geen sprake meer van een MAN 8x4 met schuimtank, want het wordt slechts een MAN 6x4 maar nog wel met een eigen bluspomp (dus eentje zoals werd geleverd aan de bedrijfsbrandweer van Freudenberg) zie Interschutz 2005
levertermijn ???


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2006, 09:31:05
Alvast bedankt voor het meedenken. Nu alleen vraag 3 nog..... ;) ;D


Vatrogasci

  • purchaser
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
    • BLOG VATROGASCI
Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2006, 12:10:38
4,Antwerpen any news on the Magirus Hoogwerker with foam tanks on a MAN 8x4??

het antwoord op vraag 4 dan maar
Er is geen sprake meer van een MAN 8x4 met schuimtank, want het wordt slechts een MAN 6x4 maar nog wel met een eigen bluspomp (dus eentje zoals werd geleverd aan de bedrijfsbrandweer van Freudenberg) zie Interschutz 2005
levertermijn ???

Hierbij die hoogwerker van Freudenberg als voorbeeld



(C) Iveco-Magirus