C2000 randapparatuur aan boord

Auteur Topic: C2000 randapparatuur aan boord  (gelezen 30118 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #130 Gepost op: 28 november 2005, 20:13:17
Ik zie de voordelen van een centralist wel..  Maar er is bij ons niet altijd een centralist aanwezig. De incidentmanager zit dan in de auto, of op boot., De OSC (KNRM) verzorgt wel de contacten met de meldkamers brandweer..

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #131 Gepost op: 28 november 2005, 20:46:58
Ik zie de voordelen van een centralist wel..  Maar er is bij ons niet altijd een centralist aanwezig. De incidentmanager zit dan in de auto, of op boot., De OSC (KNRM) verzorgt wel de contacten met de meldkamers brandweer..

Dus Peter,

opschalen/ assistentie vragen en overdragen aan een ander. En als de KNRM (OSC) er niet is, assistentie verzoek naar een reddingspost van Almere, Huizen, Blaricum, Lelystad, Schinopgeul, Bloemendaal, IJmuiden, Den Haag, Den Helder, Bloemkoolstronkeradeel, maakt me niet uit wie, maar ga niet aan lopen modderen, terwijl het veel beter vanaf een vaste lokatie geregeld kan worden.

RR (Hoe meer zielen, hoe meer . . . . .   .)
Elke hulpverlening start met communicatie.

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #132 Gepost op: 28 november 2005, 22:22:34
Is er voor de vaste post op de grotere wateren niet gewoon de kustwacht voor, dat je op het strand vanaf een post aanstuurd spreek voor zich maar op plekken waar je geen post in de buurt hebt (midden van het ijselmeer of zo dan lijkt mij dit een taak voor de kustwacht, anders kan de brandweer met een VC vast uitkomst bieden.

9910001
9910001

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #133 Gepost op: 29 november 2005, 08:58:42
Voor ons is dat de kustwacht.. en bij grootschalige inzet, de kustwacht en OSC. onze walploeg, met auto op de dijk, verzorgt de overname plek van de eventuele slachtoffers en de communicatie met de ambulance dienst.

Het gebied is te groot, voor een eigen vaste post.. De reddingbrigades bij ons in de buurt heeft er maar 1 een vaste post, en die doet eigenlijk uitsluitend strandbewaking.

bAdemArk

• Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #134 Gepost op: 29 november 2005, 15:48:16
Voor ons is dat de kustwacht.. en bij grootschalige inzet, de kustwacht en OSC. onze walploeg, met auto op de dijk, verzorgt de overname plek van de eventuele slachtoffers en de communicatie met de ambulance dienst.

Het gebied is te groot, voor een eigen vaste post.. De reddingbrigades bij ons in de buurt heeft er maar 1 een vaste post, en die doet eigenlijk uitsluitend strandbewaking.

Wij bewaken alles wat er in ons kunnen ligt, als het maar van tevoren aangevraagd is. Het duurt wat te lang om alle twee de boten uit de verschillende stallingen te halen voor een directe inzet. Bovendien hebben wij geen C2000 en mobilofoons (wel portofoons). Dus voorlopig blijft het bij de 'afgesproken' inzetten.

Wie weet wat de toekomst gaat brengen in de veiligheidsregio's. Ik wil wel een 'water'-tafeltje in de meldkamer.. heb je meteen je vaste post.

Groeten,
bAdemArk

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #135 Gepost op: 29 november 2005, 16:34:16
Een watertafeltje verwacht ik niet op de rac omdat hier te weinig werk voor is, eem post is ook voornamelijk voor de bewaking te organiseren, dat deze mogelijk ook als communicatie post kan worden gebnruikt is mooi meegenomen. Je kan inderdaad een auto gebruiken als overgifte punt naar de RAC maar als je een duidelijk punt afspreekt komt dat ook goed. De communicatie met de rac kan je beter vanuit de boot of vanaf de vaste post doen.

9910001
9910001

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #136 Gepost op: 5 april 2006, 10:50:01
FF een geheel andere vraag, maar wel eentje met betrekking tot C2000. Donderdag 12 april is er in de regio Rotterdam Rijnmond een grote C2000 oefening waar alle disciplines meewerken. Ook de reddingsbrigade die regio? Lijkt me wel iets voor Dordrecht.

http://82.201.6.28/brandweer_internet/Internet/doc/MDS/Persbericht%20grootschalige%20realistische%20operatie%20Veilige%20Haven%20def.doc

RR (present at the scene)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #137 Gepost op: 5 april 2006, 18:56:01
FF een geheel andere vraag, maar wel eentje met betrekking tot C2000. Donderdag 12 april is er in de regio Rotterdam Rijnmond een grote C2000 oefening waar alle disciplines meewerken. Ook de reddingsbrigade die regio? Lijkt me wel iets voor Dordrecht.

http://82.201.6.28/brandweer_internet/Internet/doc/MDS/Persbericht%20grootschalige%20realistische%20operatie%20Veilige%20Haven%20def.doc

RR (present at the scene)

Meer te lezen op http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9890.0  ;)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
Reactie #138 Gepost op: 5 april 2006, 22:43:32
Meer te lezen op http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9890.0  ;)

Die heb ik echt wel gelezen, maar het gaat specifiek om de reddingsbrigades welke repressief werkzaam zijn in het Rotterdam-Rijnmond gebied. In mijn documentatie komen ze niet voor. Maar je zou toch denken dat ze er wel bij horen.

RR (rond 11.00 bij loodspost 5 => A13 thv Delft Zuid)

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #139 Gepost op: 5 april 2006, 23:09:41
Die heb ik echt wel gelezen, maar het gaat specifiek om de reddingsbrigades welke repressief werkzaam zijn in het Rotterdam-Rijnmond gebied. In mijn documentatie komen ze niet voor. Maar je zou toch denken dat ze er wel bij horen.

RR (rond 11.00 bij loodspost 5 => A13 thv Delft Zuid)

Ok.... is er misschien een lijst van welke gelieerden mee doen??