Motivatie leden

Auteur Topic: Motivatie leden  (gelezen 7676 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 5 februari 2006, 20:32:42
jullie vergeten wel, dat brandweer iets is wat je BIJ je werk doet, dus je hebt een inkomen!
Jeugd heeft school, andere verplichtingen en verder GEEN inkomen!
Snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt :D

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 5 februari 2006, 20:36:57
Nee, over het algemeen is RB ook iets wat je erbij doet!  ;)
343, never forget.

K.N.R.Mark.

• Forum gebruiker
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #22 Gepost op: 5 februari 2006, 21:15:26

Ik snap het wel. Voor brandweer kan je ook reddingsbrigade invullen. Wij doen het erbij, maar hebben al een inkomen. Voor de schooljeugd die geen vaste baan hebben, zou het dus een vakantiebaantje moeten zijn. Hier moet je dus als reddingsbrigade, wel een financiele vergoeding tegen over stellen.

Verder zorg je voor goede scholing, training en veel gezelligheid onder elkaar.

Groeten Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/

CLB 018

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #23 Gepost op: 6 februari 2006, 07:39:59
Bewonderingswaardig.. wat een inzet en een zelfopoffering lees ik hier.
Maar ik snap de jeugd wel. En wat ik de laatste tijd heb geleerd is dat de jeugd anders denkt dan ik vroeger ..(en zo oud ben ik dan ook weer niet)

De hele maatschappij draait om geld. mobieltje, uitgaan, nieuwe kleding etc.
En tsja, dan kan de reddingsbrigade hardstikke leuk zijn op te doen... als het niets schuift..
Iedere andere hulpverlener krijgt zijn uren vergoed (met of zonder afspraken over een pot)

Het is natuurlijk wel zo... krijg je de jeugd niet gemotiveerd... dan heb je uiteindelijk een probleem met je bezetting.
Maar wie zijn/haar probleem is dat eigenlijk? niet die van een reddingsbrigade...

Juist ... de gemeente of een andere overheidsinstantie.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #24 Gepost op: 6 februari 2006, 16:18:49
De repressieve uren van een brandweer vrijwilliger worden vergoedt. Die uren zijn incidenteel. Voor preventieve taken van de brandweer worden beroepskrachten in dienst genomen.

De preventieve uren die reddingsbrigade vrijwilligers maken, worden niet betaald. Ook de repressieve uren van deze groep vrijwilligers worden niet betaald. Tenzij een reddingsbrigade zichzelf zo profilleert, dat er een "verplichte" bewaking ingesteld dient te zijn en dat via de Gemeente regelt. Een dergelijke constructie heeft brandweer Zandvoort, omdat er geen gegarandeerde opkomst was tijdens kantooruren. Moet er een gegarandeerde strandhulpverlening vanuit reddingsbrigades zijn?

En is het vervolgens wenselijk om een verdeling te maken tussen betaling en vrijwilligheid ten behoeve van de gegarandeerde strandhulpverlening van reddingsbrigades? Met andere woorden, is de preventieve taak van reddingsbrigades een must voor de strandbezoeker?

RR (het kan ook makkelijk)
Elke hulpverlening start met communicatie.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 6 februari 2006, 17:13:29
Ik snap het wel. Voor brandweer kan je ook reddingsbrigade invullen. Wij doen het erbij, maar hebben al een inkomen. Voor de schooljeugd die geen vaste baan hebben, zou het dus een vakantiebaantje moeten zijn. Hier moet je dus als reddingsbrigade, wel een financiele vergoeding tegen over stellen.

Verder zorg je voor goede scholing, training en veel gezelligheid onder elkaar.

Groeten Mark. ;)

dat bedoel ik! beetje krom gezegt zie ik, sorry !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 6 februari 2006, 17:32:31
dat bedoel ik! beetje krom gezegt zie ik, sorry !

Helemaal mee eens dan.
Ik denk dat de preventieve taak een must is.

AntiHeld

• Junior gebruiker
  • **
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #27 Gepost op: 27 maart 2006, 16:09:34
Daar was ik weer eens...! (ik wist niet eens dat mijn account trouwens nog bestond)

Leuke discussie trouwens,
ik wil jullie alleen nog even op een klein punt wijzen. Jullie praten namelijk alleen maar over het uitbetalen in geld. Omdat de jeugd dit nodig heeft om te stappen mobieltjes e.d. en omdat de maatschappij "ver-eurod" is. Maar dit is nu juist wat er fout gaat... Jullie gaan hier in mee, laat de jeugd nou eens zien dat het niet om geld gaat maar om kennis, ervaring, een goed doel en vooral de sociale contacten!

Als iedereen er voor zijn geld zit is er weinig kennis overdracht het moet een passie zijn zoals sommige al zeiden, nu gaat iedereen tegen mij is omdat ze zeggen dat er wel degelijk kennis overdracht is dmv cursussen die VERPLICHT zijn... De enige verplichting die men heeft in het leven is de verplichting verantwoording over en aan zichzelf te hebben en beiden. Hou toch op met verplichte cursussen. Darwin de grote man had alles al door, Survival off the Fittest! Niks verplicht stellen en alleen de gemotiveerde leden blijven over. Diegene die een stapje extra doen voor hun VERENIGING en geen werk. Alleen is dus de kunst om die mensen bij je vereniging te krijgen die deze motivatie hebben of kunnen ontwikkelen. Leg de bal bij jezelf en niet de jeugd, verander zelf en niet de toekomst! Zorg dat het dan wel aantrekkelijk is voor de jeugd, maak het gezellig haal ze van de straat. Dan zullen jullie zien dat het vanzelf komt.

Kijk eens naar de brigades die wel jeugd hebben en behouden, ga nou niet allemaal opnieuw het wiel uitvinden!

In afwachting van jullie mooi be-argumenteerde tegenberichten teken ik,

AH (jeugdlid van de grootste familie van Zandvoort)
Verzet houdt je scherp!

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #28 Gepost op: 27 maart 2006, 21:18:50
Als het over geld gaat is het wel handig om het onderscheid te maken tussen er geld op toeleggen en er geld aan overhouden.

Een vergoeding die -krap- de onkosten dekt is misschien een goede tussenoplossing.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 27 maart 2006, 23:18:45
Als het over geld gaat is het wel handig om het onderscheid te maken tussen er geld op toeleggen en er geld aan overhouden.

Een vergoeding die -krap- de onkosten dekt is misschien een goede tussenoplossing.

iedere hobby kost geld. Maar als de eisen steeds hoger gesteld worden gaat het steeds meer op werken lijken, daar ging het ook al eens over. Een hobby waarbij je, als je 's morgens opkomt eerst de prullenbakken mag legen en het strand op mag ruimen, je verplicht de oefenavond moet meedraaien, de vele cursussen moet volgen en de bewaking moet volhouden op een regenachtige zondagmiddag met niemand op het strand... En dan wordt je ook nog gecommandeert en krijg je de schuld als iets niet helemaal goed loopt....

Is die hobbie dan nog wel zo leuk?

Ik stel niet dat het zo gaat, maar merk wel dat er leden zijn die het zo ervaren en dan afhaken.
Er moet voldoende tegenover staan dat echt voldoening geeft en dat red je niet met geld alleen.

Henk