Daar was ik weer eens...! (ik wist niet eens dat mijn account trouwens nog bestond)
Leuke discussie trouwens,
ik wil jullie alleen nog even op een klein punt wijzen. Jullie praten namelijk alleen maar over het uitbetalen in geld. Omdat de jeugd dit nodig heeft om te stappen mobieltjes e.d. en omdat de maatschappij "ver-eurod" is. Maar dit is nu juist wat er fout gaat... Jullie gaan hier in mee, laat de jeugd nou eens zien dat het niet om geld gaat maar om kennis, ervaring, een goed doel en vooral de sociale contacten!
Als iedereen er voor zijn geld zit is er weinig kennis overdracht het moet een passie zijn zoals sommige al zeiden, nu gaat iedereen tegen mij is omdat ze zeggen dat er wel degelijk kennis overdracht is dmv cursussen die VERPLICHT zijn... De enige verplichting die men heeft in het leven is de verplichting verantwoording over en aan zichzelf te hebben en beiden. Hou toch op met verplichte cursussen. Darwin de grote man had alles al door, Survival off the Fittest! Niks verplicht stellen en alleen de gemotiveerde leden blijven over. Diegene die een stapje extra doen voor hun VERENIGING en geen werk. Alleen is dus de kunst om die mensen bij je vereniging te krijgen die deze motivatie hebben of kunnen ontwikkelen. Leg de bal bij jezelf en niet de jeugd, verander zelf en niet de toekomst! Zorg dat het dan wel aantrekkelijk is voor de jeugd, maak het gezellig haal ze van de straat. Dan zullen jullie zien dat het vanzelf komt.
Kijk eens naar de brigades die wel jeugd hebben en behouden, ga nou niet allemaal opnieuw het wiel uitvinden!
In afwachting van jullie mooi be-argumenteerde tegenberichten teken ik,
AH (jeugdlid van de grootste familie van Zandvoort)