CARDIOPOMP

Auteur Topic: CARDIOPOMP  (gelezen 22785 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

miv

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 30 maart 2006, 10:54:44
okie dokie! ;D ;D ;D ;D

>

Hoelang duuurt het installeren van de lucas bij een slachtoffer dan?
en als je het slachtoffer op het brancard wil hijsen, gaat de lucas dan mee? of moet je die er weer af halen ....


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #51 Gepost op: 30 maart 2006, 11:04:38
Ik ben sowieso benieuwd hoe de heren en dames van de RAD Hollands-Midden de lUCAS ervaren, als het goed is werken ze er inmiddels al weer een tijdje mee... Enige van de ervaringsdeskunidgen ook aanwezig?  :)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #52 Gepost op: 30 maart 2006, 21:11:09
Hoelang duuurt het installeren van de lucas bij een slachtoffer dan?
en als je het slachtoffer op het brancard wil hijsen, gaat de lucas dan mee? of moet je die er weer af halen ....

De LUCAS lekker laten zitten tot in het ziekenhuis. Daar kan de behandeling doorgegaan worden middels dezelfde LUCAS of kan besloten worden om te stoppen met de reanimatie. Het maakt niet uit waar het slachtoffer op ligt, wervelplank of brancard, als ie maar horizontaal blijft.

En het installeren is een halve minuut werk, in de trainings setting. Wij mogen er eerdaags mee de straat op, dus dan hoor je het wel.

RR (die graag proefkonijn is)
Elke hulpverlening start met communicatie.


kantjeboord

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 275
Reactie #53 Gepost op: 2 april 2006, 01:01:56
Wicher,

bij ons in de regio Kennemerland wordt momenteel getraind met de twee uitvoeringen, namelijk de LUCAS van Medtronic en de Auto-Pulse van Zoll. Eén van deze zal per 1 april (geen grap) ingezet gaan worden tijdens reanimaties in onze regio. Tijdens de training mag het personeel een advies geven welke in gebruik genomen zal gaan worden.

RR (die de voorkeur aan de LUCAS geeft)



waarom wordt ik dan pas 4 april getraind? heeft mijn mening ook geen zin meer. ( of zou dat nu juist de bedoeling zijn.................of toch die 1 april grap..................)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #54 Gepost op: 2 april 2006, 19:48:24
Goed stuk EHBOer.

Er staat in dat stuk ook:
Zaken waarvoor nooit zuurstof mag worden gebruikt:
• aandrijven van pneumatisch gereedschap

Dat geldt dus ook voor de LUCAS lijkt mij.  ;D

Rene,

Pneumatisch gereedschap is meestal ontworpen voor perslucht,
Lucas is ontworpen voor O2 en perslucht.


ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #55 Gepost op: 5 april 2006, 21:51:05
Waar je haal je die informatie vandaan ?, kom eens met geauthoriseerde bronnen.. Sinds wanneer is zuurstof eerste hulp een voorbehouden handeling, Lees anders nog eens de vele discussies op dit forum..Ga eens met je medisch leider praten ? Ik neem stiekum aan dat je bij RAV IJsselvecht werkt.. ga eens met je Medisch Leider praten.
Misschien maar een apart topic, want dit ging over de cardio pomp..
[/quote]

Met die foto bedoel ik de beademing met ballon en masker. Dat is een voorbehouden handeling!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #56 Gepost op: 5 april 2006, 21:57:40
Met die foto bedoel ik de beademing met ballon en masker. Dat is een voorbehouden handeling!

Sinds wanneer is ballonbeademing een voorbehouden handeling ?
Bedoel je een wettelijke voorbehouden handeling conform BIG of WOG, of bedoel je een instellings voorbehouden handeling ?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #57 Gepost op: 6 april 2006, 02:22:33
Sinds wanneer is ballonbeademing een voorbehouden handeling ?
Bedoel je een wettelijke voorbehouden handeling conform BIG of WOG, of bedoel je een instellings voorbehouden handeling ?

ZUCHT........... :P
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Karim

  • Gast
Reactie #58 Gepost op: 6 april 2006, 02:26:02
ZUCHT........... :P

Ik hoor je al denken "daar gaan we weer....."   :P


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #59 Gepost op: 6 april 2006, 02:31:28
Inderdaad!

Ik ervaar nu al wat gespannen gevoel bij het voorhoofd ....en opkomende hoofdpijn....ik ga nu maar gauw ff liggen nu het nog kan....  ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod