CARDIOPOMP

Auteur Topic: CARDIOPOMP  (gelezen 22762 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 6 april 2006, 02:36:30

Ik ervaar nu al wat gespannen gevoel bij het voorhoofd

Ojee....

Als ik jou was zou ik "sebiet maar rap den 100 bellen"   :P


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #61 Gepost op: 6 april 2006, 02:46:08
Hahha, heb net ff 1 van de dienstdoende centralisten gevraagd of ze even een autoootje naar onze post kunnen sturen en verder of ze onze ambu even af willen melden  ;D ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Karim

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 6 april 2006, 03:06:16
Hahha, heb net ff 1 van de dienstdoende centralisten gevraagd of ze even een autoootje naar onze post kunnen sturen en verder of ze onze ambu even af willen melden  ;D ;)

Amai, dat klinkt in't geheel nie goe, we vragen seves maar gelijk d'n delta bij anders krijgen we nog ambras met d'n doktoor op spoed en ik heb eg geen goesting in miserie".


Volgens mij ga ik echt te veel met Belgen om  :-X


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #63 Gepost op: 6 april 2006, 08:50:36
Huh, had je me nodig?
Arts  www.alphalog.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #64 Gepost op: 6 april 2006, 08:54:39
Sinds wanneer is ballonbeademing een voorbehouden handeling ?
Bedoel je een wettelijke voorbehouden handeling conform BIG of WOG, of bedoel je een instellings voorbehouden handeling ?
::) ::) ::)
Als het mis gaat bij een normale beademing, zal een rechter zeggen "dapper gehandeld, u heeft in ieder geval iets gedaan". Als het mis gaat als een leek (niet-verpleegkundige) een foute ballonbeademing heeft uitgevoerd, zal een rechter zich toch eens achter de oren krabben... You want to take the risk?
Arts  www.alphalog.nl


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #65 Gepost op: 6 april 2006, 09:33:52
::) ::) ::)
Als het mis gaat bij een normale beademing, zal een rechter zeggen "dapper gehandeld, u heeft in ieder geval iets gedaan". Als het mis gaat als een leek (niet-verpleegkundige) een foute ballonbeademing heeft uitgevoerd, zal een rechter zich toch eens achter de oren krabben... You want to take the risk?

Zucht.. we hebben het over getrainde leken.. Minimaal DAN Advanced O2 opgeleid en ballonbeademing is een twee man skill, dus je praat over een georganiseerde vorm van hulpverlening. (Dat kunnen twee duikers, die twee andere duikers helpen, of een evenementen c.q. rescue-team..)

Maar de vraag die hier stond is , is het voorbehouden handeling ?,  En het antwoord is hier ook al meerdere malen gegeven.
Ballonbeademing is geen wettelijk voorbehouden handeling, maar in bepaalde instellingen hebben ze daar een instellingsvoorbehouden handeling van gemaakt. En dat komt om dat de eenpersoons-KAP ballonbeademing gewoon niet goed te doen is..  Daarom worden bij leken dus alleen de tweepersoonsvaardigheid geleerd...  En inmiddels is de European Resuscitation Council  er van overtuigd en zet dan ook in de richtlijnen neer dat zelfs ALS-getrainde mensen bij KAP-ballonbeademing altijd de twee-persoonsskill zouden moeten gebruiken..
Maar hier over gaan al diverse andere topics.. dus doe je huiswerk...


Karim

  • Gast
Reactie #66 Gepost op: 6 april 2006, 12:39:27
Huh, had je me nodig?

De MUG's in 't Antwerpse worden ook delta's genoemd  ;)  zie plaatje


miv

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 6 april 2006, 22:04:47
niet weeer het oude zuurstof topic, daar komt geen einde aan, helaas.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #68 Gepost op: 15 april 2006, 21:11:16
niet weeer het oude zuurstof topic, daar komt geen einde aan, helaas.

slotje ?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #69 Gepost op: 15 april 2006, 22:42:55
slotje ?

 ??? Topic is ondertussen alweer een week niet op gereageerd en jij vraagt om een slotje... Op deze manier blijft ie wel in de belangstelling ja  ;)