Site verwijdert meldingen brandweer onder druk KPN

Auteur Topic: Site verwijdert meldingen brandweer onder druk KPN  (gelezen 19826 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 5 februari 2006, 10:45:03
Het feit dat iets gemakkelijk *kan* wil nog niet zeggen dat je het ook moet doen.
Ik werk bij een energiebedrijf.
Van miljoenen mensen is bij ons bekend welke hoeveelheden energie ze verbruiken, hoeveel ze betalen, of er betalingsachterstanden zijn, of ze afgesloten moeten worden, etc. etc.

De techniek is er om dit alles op het internet te gooien en voor IEDEREEN inzichtelijk te maken.
Toch doen we dat niet. Dat maar met één reden: "Dat gaat niemand wat aan".

Dat geldt ook voor de activiteiten van de brandweer en ambulancediensten.
Deze activiteiten gaan ons opeens wčl allemaal wat aan ?!?
Nee dus.
Alleen op basis van 'sensatie' willen we 'alles weten'.

Het is erg selectief in welke bedrijfstak we al deze informatie willen hebben.
Ik ken niemand die alle taxi-ritten van Nederland live wil volgen
Ik ken niemand die alle Wegenwachtklusjes live wil volgen
Live meelezen met alle huisartsenbezoeken in Nederland zou NOOIT geaccepteerd worden. Maar ambulanceritten opeens wel?


Je citeert mijn Welkom in de wereld stukje.
Die had ik geplaatst als reactie op het stukje dat men op het INTERNET leest omdat het gemakkelijk is (dat internet), net zoals mensen online het nieuws lezen omdat dat gemakkelijk is (krantenverkoop is drastisch gedaald), net zoals mensen online boodschappen doen (en honderden kleine kruideniers zich failliet moeten laten verklaren) omdat het handig is.... en ga zo maar door.
mijn "welkom......" was NIET als indicatie dat IK vind dat ALLES te lezen zou moeten zijn! Je hebt mijn quote welliswaar gebruikt om zelf aan te geven dat jij vindt dat niet alles ons aangaat qua activiteiten van brandweer en ambulancediensten.
Dat mag jij vinden. Zolang je maar accepteert dat niet iedereen dat met jou eens is. JUIST vanuit het oogpunt dát eenieder geďnteresseerd is, en geďnteresseerd mag ZIJN in selectieve dingen.
In hoeverre privacy "geschonden" mag en kan worden door een adres te zien voorbij schieten houdt vaak pas op op het moment dat het iemand zelf raakt. Je vergelijking met de gegevens van jullie klanten online te zetten zou mijns inziens over de kaders van het respecteren van privacy heengaan.

Dat jij niemand kent die alle taxi-ritten of wegenwachtklusjes live wilt volgen wil niet zeggen dat ze er ook niet zijn. Generaliserende opmerkingen gebaseerd op je eigen mening mogen best, als jij dan ook accepteert dat anderen die mening niet met je delen.
En het mooie is, dat je dat dan op een forum kunt laten weten.

Maar mijn quote "welkom in de wereld die internet heet....." was, nogmaals, geënt op het voorgaande stukje als kwinkslag-opmerking dat internet er nou eenmaal IS, inclusief een alles wat je erop kan en mag vinden.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #31 Gepost op: 5 februari 2006, 10:52:13
Ik zie echt het verschil niet.
Vroeger moest je een scanner kopen en volgens mij moet je nu echt een computer kopen om op internet te komen.
Ik denk dat alleen de mensen die geintresseerd zijn de sites kunnen vinden. Naar mijn mening speelt er heel wat anders.
De afgelopen weken heb ik meerdere malen gezien dat extra brandweer mensen werden opgepiept omdat men tekort mensen had. Dat staat op internet niet fraai en vooral niet als de pers daar vragen over gaat stellen.
Ik lees en hoor dat als een korps word gepiept dat dan even op een kazerne een C2000 porto wordt aangezet om mee te luisteren, zonder enig nut, maar het is even leuk en dat mag wel?
Als ik zie dat mensen er hun hobby van gemaakt hebben, van alles weten over een korps of ambulance, dan kijken ze op een hele andere manier naar de meldingen dan hier geschets wordt.
Ik merk hier in de omgeving dat sinds de invoering van C/P2000 er heel weinig meer in de plaatselijke en regionale pers staat, en er al wordt gezegd; de agressie neemt af, het wordt een stuk veiliger. Helaas is de werkelijkheid behoorlijk anders, beroepsmatig weet ik dat dan.
Voor de duidelijkheid, ik vindt het een geweldig systeem, maar om nu ook alles op internet te verbieden bekruipt mij het gevoel dat alles achter gesloten deuren moet onder mom van privacy.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #32 Gepost op: 5 februari 2006, 10:59:22
Jij mag best meelezen.Maar er zijn nu eenmaal een stelletje figuren die op dit moment misbruik maken van de gegevens die er staan.Hadden ze die telefoonnummers niet gebelt was dit nooit gebeurt,waren de berichten gewoon te lezen geweest.

Maar ik vrees dat dit nog wel eens een staartje kon gaan krijgen,en het me niets zou verbazen dat er binnenkort helemaal niets meer te lezen valt op die P2000 pagina,s.  ::)

Euuh, hoe ging het vroeger toen alles nog analoog was.... ging men toen ook telefoonnummers mee zenden?? Ik neem aan dat de (H)OVD wel het nummer van de AC heeft.

Mensen die opbasis van de P2000 berichten naar een brand gaan zijn mensen die in de buurt wonen. Vroeger hadden die een scanner en gingen ze ook.

Als je 's avonds terug leest dat er in je straat een brand geweest is ga je niet meer TP. Vroeger hoorde je het van je buurvrouw.

Vroeger hoorde je analoog dat een ambu ergens naar toe ging nu kan je het terug zoeken.

Het lijkt me dus dat het alleen voor ambu's (en privicy) een probleem is. Gewoon in die meldingen niet meer het adres zetten. Ze moeten zich toch inmelden via C2000.
Voor de rest is het gewoon bullshit.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 5 februari 2006, 11:13:23


 Gewoon in die meldingen niet meer het adres zetten. Ze moeten zich toch inmelden via C2000.
Voor de rest is het gewoon bullshit.

Dat is een nog veel beter plan  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #34 Gepost op: 5 februari 2006, 11:26:25
Dat is een nog veel beter plan  ;)

Alleen natuurlijk voor de ambu's....  ;) ;D


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #35 Gepost op: 5 februari 2006, 11:31:22
Zolang je maar accepteert dat niet iedereen dat met jou eens is. Je vergelijking met de gegevens van jullie klanten online te zetten zou mijns inziens over de kaders van het respecteren van privacy heengaan.

Begrijp me goed hoor, ik accepteer dat er andersdenkenden zijn, en ik zeg ook nergens dat ik het bij het juiste eind heb en ik zeg al helemaal nergens dat iedereen het met mij eens moet zijn.

Persoonlijk vind ik nu eenmaal dat het feit dat iemand brand in huis heeft, of door een ambulance moet worden opgehaald OOK de privacy van mensen schendt, als die informatie zonder toestemming van de betrokkenen op het internet wordt gepubliceerd. Thats all.


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #36 Gepost op: 5 februari 2006, 11:44:46
Het blijft wel gebeuren.
Zie hier een bericht van Brabant Zuid-Oost van zojuist.
1103530 11:37:55 05-02-06 I BRAN  Graag tel. contact bevelvoerder 040-260**** BRW Brabant Zuid-Oost.

(Heb zelf maar ff laatste 4 cijfers weggelaten om problemen te voorkomen)

Zou men daar in Brabant onderling geen contacten hebben over dergelijk zaken?
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #37 Gepost op: 5 februari 2006, 11:51:54
De digitale alarmeringen waren in Noordoost Noord-Brabant al vele jaren voor de komst van P2000 te volgen, niets aan de hand.......nu het landelijk via bepaalde sites te volgen is ontstaan ineens de problemen?? :-\

Ik vrees het ergste dat straks alle P2000 monitoren zullen gaan verdwijnen en we dus maar weer zelf een doe het zelf pakketje moeten aan schaffen ;)


Michelle1983

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 5 februari 2006, 12:46:27
De opheffing van monitoren op het internet verschuift alleen maar het probleem. Dan komt er een handel in eigen pagers op gang en gaat men dan gewoon op een website kort typen wat men ontvangt of iets dergelijks. Dat zulke dingen gebeuren kan je niet voorkomen volgens mij.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #39 Gepost op: 5 februari 2006, 14:36:43
Gewoon in die meldingen niet meer het adres zetten. Ze moeten zich toch inmelden via C2000.

In Hollands-Midden doen ze dat bij de ambu ook niet meer. De aard van de melding staat er niet meer in en het perceelnummer ook niet. De straatnaam nog wel.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s