Site verwijdert meldingen brandweer onder druk KPN

Auteur Topic: Site verwijdert meldingen brandweer onder druk KPN  (gelezen 19559 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #50 Gepost op: 5 februari 2006, 21:45:18
Ik ben zelf ook nooit tegen het scannerluisteren geweest,en dat men die P2000sites bekijkt kan me ook niet schelen.Maar men gaat nu dus info die daarop staat misbruiken,en kan en mag gewoon niet.En je hoeft echt niet verbaast te zijn als al die P2000sites nu verboden gaan worden.Simpelweg omdat er misbruik van is gemaakt


ikkuh

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #51 Gepost op: 5 februari 2006, 23:57:44
Wat vond jij er vroeger van dat mensen naar de scanner luisterenden (en TP gingen)..... ???
Heb met scannerluisteren geen probleem, ook niet met P2000 meelezen
zoalang iedereen voor zich zelf houd, en het niet op het internet zet!


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #52 Gepost op: 6 februari 2006, 04:38:45
p2000 is met eenvoudige middelen te ontcijferen en daardoor dus openbaar, was dit niet de bedoeling, had de overheid beter zijn best moeten doen om het te versleutelen.

dit is tot op heden de uitspraak van het gerecht geweest in alle filmnet zaken,(ook niet openbaar en wel degelijk een bedrijfsnetwerk) en zijn ook allen voorzover ik weet door de distributeur verloren.
Nemo me impune lacessit


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #53 Gepost op: 6 februari 2006, 08:21:05
p2000 is met eenvoudige middelen te ontcijferen en daardoor dus openbaar, was dit niet de bedoeling, had de overheid beter zijn best moeten doen om het te versleutelen.

dit is tot op heden de uitspraak van het gerecht geweest in alle filmnet zaken,(ook niet openbaar en wel degelijk een bedrijfsnetwerk) en zijn ook allen voorzover ik weet door de distributeur verloren.

Nogmaals: de discussie gaat over het doordistribueren over internet. Niet over over het ontvangen zelf.


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #54 Gepost op: 6 februari 2006, 10:50:27
men moet de mensen pakken die er een slaatje uit slaan niet degene die meelezen.

Vroeger toen er nog geen takelovereenkomsten waren in mijn regio luisterden de takelbedrijven ook de scanner af om als eerste te plaatse te zijn bij een ongeval. Ze wachtte toen niet het telefoontje af van de politie.  Dat is 20 jaar gedoogd !!

Nu in de zeevaart is het nog, de sleepboten luisteren uit op de noodfrequentie en wie als eerste terplaatse  is en vastmaakt krijgt meestal de job om de boot los te trekken.

Dus  laten we allemaal niet doen of dit allemaal nieuw is.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #55 Gepost op: 6 februari 2006, 10:50:42
1320001  10:44:24 6-2-2006  alarmeringsoefening bellen:06-108****   CPA Zeeland

Op de plek van de sterretjes stond het complete nummer.
Dit is toch vragen op problemen via p2000  :-\ ???


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #56 Gepost op: 6 februari 2006, 10:59:45
en wat te denken van het boeven gilde?
complete adressen :-X


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #57 Gepost op: 6 februari 2006, 11:05:48
1320001  10:44:24 6-2-2006  alarmeringsoefening bellen:06-108****   CPA Zeeland

Op de plek van de sterretjes stond het complete nummer.
Dit is toch vragen op problemen via p2000  :-\ ???

Dat lijkt verdacht veel op het nummer van onze OVDG :-)

Ik denk dat je dit soort effecten niet oplost door verspreiding via het internet te verbieden (of het bestaande verbod te handhaven), de vraag naar eigen ontvangers via pc of los zal alleen maar toenemen en wie de informatie wil hebben komt daar voor een paar tientjes toch wel aan.
Ik vermoed dat in de toekomst de meldingen veel summierder zullen zijn, bijvoorbeeld alleen bestaande uit de prioriteit en dat de rest van de gegevens via C2000 aangeleverd gaan worden, het zij mondeling, het zij via een dataterminal.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #58 Gepost op: 6 februari 2006, 11:11:19
Brabant Noord is de eerste die heeft gezegd; dit willen we niet  >:(
Het zal me niks verbazen als andere regio's dit over gaan nemen.
De overheid moet eigenlijk een mogelijkheid bieden waarop mensen kunnen kijken welke korpsen er uitrukken. Of niet?
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #59 Gepost op: 6 februari 2006, 11:54:10
Brabant Noord is de eerste die heeft gezegd; dit willen we niet  >:(
Het zal me niks verbazen als andere regio's dit over gaan nemen.
De overheid moet eigenlijk een mogelijkheid bieden waarop mensen kunnen kijken welke korpsen er uitrukken. Of niet?

Ik kan me voorstellen dat er minder bezwaar is tegen de openbaarheid van brandmeldinge, in vergelijking met de ambu meldingen.
De eerste hebben over het algemeen betrekking op objecten en de tweede op personen.
Vooral TS meldingen met het complete adres erbij zijn voor de berokkenen nogal privacy gevoelig lijkt mij.
Maar of er een dergelijk onderscheid gaat  komen .....
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources