Site verwijdert meldingen brandweer onder druk KPN

Auteur Topic: Site verwijdert meldingen brandweer onder druk KPN  (gelezen 19562 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #60 Gepost op: 6 februari 2006, 12:27:35
De overheid moet eigenlijk een mogelijkheid bieden waarop mensen kunnen kijken welke korpsen er uitrukken. Of niet?

Waarom?
Grappig, op één of andere manier vinden 'we' dat de brandweer van ons allemaal is.
En als dat zo zou zijn, dan moet de OVERHEID maar een site aanbieden a la PD5HW.

Waarom zou de overheid en informatie'plicht' hebben om het doen en laten van de brandweer te publiceren?
Moet de overheid dan alle overheidsdiensten op het internet gooien?


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #61 Gepost op: 6 februari 2006, 12:36:56
p2000 is met eenvoudige middelen te ontcijferen en daardoor dus openbaar, was dit niet de bedoeling, had de overheid beter zijn best moeten doen om het te versleutelen.

dit is tot op heden de uitspraak van het gerecht geweest in alle filmnet zaken,(ook niet openbaar en wel degelijk een bedrijfsnetwerk) en zijn ook allen voorzover ik weet door de distributeur verloren.

Ik zou me kunnen voorstellen dat deze vergelijking niet helemaal opgaat.
Het illegaal decoderen van filmnet destijds trof alleen maar commerciele belangen.
Nu met P2000 is privacy in het geding.

Dan nog: het ZELF decoderen van filmnet was dan geen probleem. Als iemand anders illegale decoders beschikbaar zou gaan stellen (vgl publiceren op internet) had dat nooit gemogen.

Ook hier wordt het ZELF decoderen en het publiceren op Internet weer op één hoop gegooid.


Ierlandfan

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 6 februari 2006, 12:43:16
wat een muggezifterij, ik hoop dat er snel een rechtzaak van komt door iemand die zich niet laat intimideren door een paar mailtjes. Voogens mij is het nog altijd zo dat ongecodeerde informatie uit de ether geplukt mag worden. Over de verspreiding daarvan is mij weinig bekend maar ik ga er vanuit, aangezien de apparatuur gewoon te koop is voor het publiek en de codes ook geen publiekelijk geheim zijn of zijn geweest dat dit geen strafbaar feit is. Anders krijg je weer websites die zijn gehost in een of andere bananenrepubliek of gaan ze onder een andere naam verder. Dit is toch niet tegen te houden. Net zoals dat ze vroeger scanners wilden verbieden. Is ook nooit gelukt.

Maar het gaat hier niet om het verspreiden, het gaat er hier om dat een iemand of meerdere iemanden deze informatie misbruikt en opbelt. Moet de persoon dan niet aangepakt worden? Moet de alarmcentrale dan niet beter uitkijken met wat ze de ether insturen? Dat is mijn altijd wel geleerd. Het is publiekelijk dus kijkt uit met privacy info. Dan bellen we de alarmcentrale wel.

Het argument om het te verwijderen slaat nergens op. Als ik dit interpreteer moeten we 112 ook maar afschaffen en toeters en bellen op een hulpverleningsvoertuig. Er kunnen wel eens mensen gaan bellen waar ze heen gaan. Kom op zeg!


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #63 Gepost op: 6 februari 2006, 13:04:47
Volgens mij is het nog altijd zo dat ongecodeerde informatie uit de ether geplukt mag worden

Daar gaat het dus ook niet om.

Over de verspreiding daarvan is mij weinig bekend .

Dat is nu net waar het wèl om gaat.
Nu wordt de informatie gedistribueerd door een partij die heg noch steg betrokkenheid heeft bij die informatie.

Maar goed, gooi heel GMS maar live op het internet, dan zijn de meldkamers ook gelijk van alle telefoontjes af.
Is dat wat je bedoelt.?
En *als* er al iemand belt naar jouw meldkamer met de vraag 'waar gaat de brandweer heen die nu in mijn straat rijdt" , welk antwoord geeft de meldkamer dan?


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #64 Gepost op: 6 februari 2006, 14:02:46

"don't shoot the messenger" vind IK :)

En dat zijn "mijn" woorden ja! en die mag je ook niet zomaar gebruiken.  ;D ;D ;D ;D


Coen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 165
  • Brandweer 4 Life
Reactie #65 Gepost op: 6 februari 2006, 14:03:37
Waarom?
Grappig, op één of andere manier vinden 'we' dat de brandweer van ons allemaal is.
En als dat zo zou zijn, dan moet de OVERHEID maar een site aanbieden a la PD5HW.

Waarom zou de overheid en informatie'plicht' hebben om het doen en laten van de brandweer te publiceren?
Moet de overheid dan alle overheidsdiensten op het internet gooien?


Het is geen 'plicht' van de overheid om dit te informeren. Ik bedoel in sommige gevallen is best irritant als de mensen over je schouder mee kijken bij een uitruk. Maar de mensen willen graag geinformeerd worden over dit soort onderwerpen, dan kun je het beter toereiken dan dat ze het zelf gaan forceren lijkt mij  :-\
Een domme leert van zijn eigen fouten, een slimme van de fouten van een ander. Deel daarom de kennis die je hebt!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #66 Gepost op: 6 februari 2006, 16:27:51
Of GMS in Hollads Midden ligt er uit of ze hebben hier zitten lezen...

1523014 16:26:53 06-02-06 I AMBU A A1 reanimatie LEKKERKERK (lkk) RADHM Ambulancedienst ( Gouda Ambu 14 )  
1503165 16:25:42 06-02-06 I BRAN A prio 2 takelen patient BOSKOOP (BKP) BRW Gouda ( Bevelvoerders )  
1503152 16:25:16 06-02-06 I BRAN A prio 2 takelen patient BOSKOOP (BKP) BRW Gouda ( Kazernealarm )  
1503135 16:24:52 06-02-06 I BRAN A prio 2 takelen patient BRW Boskoop ( Korpsalarm )  
1523021 16:23:59 06-02-06 I AMBU A Gaarne kontakt cpa, besteming gewijzigd RADHM Ambulancedienst ( Leiden Ambu 21 )  
1523012 16:17:01 06-02-06 I AMBU A B vervoer RADHM Ambulancedienst ( Gouda Ambu 12 )  
1523033 16:16:27 06-02-06 I AMBU A A1 Lisse RADHM Ambulancedienst ( AZN Noordwijk Ambu 33 )  
1523031 16:12:50 06-02-06 I AMBU A Jullie mogen alvast naar KATWIJK (KWK) RADHM Ambulancedienst ( AZN Noordwijk Ambu 31 )  
1523036 16:11:52 06-02-06 I AMBU A A2 KATWIJK (KWK) RADHM Ambulancedienst ( AZN Noordwijk Ambu 36 )  
1523001 16:09:44 06-02-06 I AMBU A A1 rijpwetering RADHM Ambulancedienst ( Leiden Ambu 01 )


Rolf Pieters

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
  • Rolf Pieters
Reactie #67 Gepost op: 6 februari 2006, 17:37:28
Of GMS in Hollads Midden ligt er uit of ze hebben hier zitten lezen...

Als ik op http://www.p2000monitor.nl/index.php?showcap=1523021 de meldingen van een willekeurige ambu teruglees, dan worden daar sinds zeker de Kerst geen huisnummers en specifieke gegevens meer op de pager gezet.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #68 Gepost op: 6 februari 2006, 21:03:14
Als ik op http://www.p2000monitor.nl/index.php?showcap=1523021 de meldingen van een willekeurige ambu teruglees, dan worden daar sinds zeker de Kerst geen huisnummers en specifieke gegevens meer op de pager gezet.


Dat is al sinds half oktober!
Maar de straatnaam altijd wel.
Tevens heeft de brandweer de laatste tijd de roepnummers er in.
Vergelijk de hieronder vermelde berichten maar eens met die van vanavond.
Ik vermoed dat  GMS er even uit heeft gelegen. Was een tijdje terug ook zo en toen zagen de berichten er ook zo uit.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #69 Gepost op: 10 februari 2006, 23:46:59