Terwijl er, volgens MIJ, juridisch nog steeds NIETS zwart op wit te vinden is in de wetboeken over het DOORGEVEN van een ontvangen signaal.
Waar het nog altijd geheel toegestaan en legaal is om ALLE uitgezonden signalen te MOGEN ontvangen staat er nog altijd NERGENS in de wet dat het verboden is om die ontvangen signalen door te geven, op wat voor manier dan ook.
Dus, die KPN speelt een leuk potje blufpoker met hun security afdeling, helaas lijkt het zo intimiderend gewerkt te hebben dat onder die druk toch enkele sites het doorgeven stoppen.
Zolang iets niet in de wet specifiek VERBODEN is, is het toegestaan, zolang het niet eens omschreven is is het NIET verboden.
De Nederlandse wet heeft zijn mazen, ook op het vlak van radiotelefonie.
Tenzij, tenzij iemand me terecht kan wijzen en me kan tonen waar er WEL specifiek vermeld staat dat het doorgeven van ontvangen signalen (zij het geluid, beeld of data) wél verboden is middels welke media.....
Ik ben benieuwd
Artikel 441
Met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de derde
categorie wordt gestraft hij die de inhoud of de strekking van hetgeen door
middel van een onder zijn beheer staande of door hem gebruikt
radio-ontvangapparaat is opgevangen en, naar hij redelijkerwijs moet
vermoeden, niet voor hem of mede voor hem bestemd is, hetzij aan een ander
meedeelt, indien hij redelijkerwijs moet vermoeden, dat dan openlijke
bekendmaking van de inhoud of de strekking volgen zal en zodanige
bekendmaking volgt, hetzij openlijk bekend maakt.
Artikel 139c
1.
Hij die door middel van een openbaar telecommunicatienetwerk,
of door middel van daarop aangesloten randapparatuur overgedragen gegevens die niet voor hem,
mede voor hem of voor degeen in wiens opdracht hij handelt,
zijn bestemd, opzettelijk met een technisch hulpmiddel aftapt of opneemt,
wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de vierde categorie.
2.
Het eerste lid is niet van toepassing op het aftappen of opnemen:
1°.
van door middel van een radio-ontvangapparaat ontvangen gegevens,
tenzij om de ontvangst mogelijk te maken een bijzondere inspanning is geleverd of een
niet toegestane ontvanginrichting is gebruikt.