@Customs: Je zal ze er niet aantreffen en je zal het vast niet zo bedoelen, maar als er in deze casus een Douanebeambte in die winkel staat
, kijkt die ook niet in mijn tas. Lijkt mij niet niet tot het taakstelling van de Douane te behoren. (misbruik van bevoegdheden?)
We komen dus niet veel verder met z'n allen, maar eigenlijk is het ook wel duidelijk nu... toch ? Bij binnenkomst van de winkel kunnen ze je vragen (god mag weten waarom
)om in je tas te kijken. Dat kan/mag je weigeren, maar dan zal je ergens anders je boodschappen moeten doen. De winkelier mag je de toegang weigeren.
Bij het verlaten van de winkel mogen/kunnen ze je vragen om in je tas te kijken, maar daar hoef je dus niet aan mee te werken. Het enige wat de winkelier/beveiliger dan nog kan doen is aanhouden en de politie bellen. Je blijft dan de "aanrijtijd" met de winkelier/beveiliger bij de kassa staan, want je laat je natuurlijk niet naar één of ander kantoortje cq ophoudruimte dirigeren. (ik tenminste niet)
Over legitimeren kunnen we ook kort zijn, dat doe je alleen aan een opsporingsambtenaar en zeker niet aan een winkelier cq beveiligingsbeambte.
Het blijft een leuke casus !