Vals Geld

Auteur Topic: Vals Geld  (gelezen 4040 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 7 februari 2006, 12:21:16
Hoe zit het nou met vals geld,

Als ik met 10 euro probeer te betalen bij een winkel en zij komen er achter, ben ik dus strafbaar! Is het dan de bedoeling dat je bij elk biljet gaat kijken of het echt is of niet?
ik las vd week ook ergens dat er tegen een 71 jarige vrouw proces verbaal ws opgemaakt omdat zij betaalde met vals geld terwijl ze zich van geen kwaad bewust was  ???


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #1 Gepost op: 7 februari 2006, 12:53:48
terwijl ze zich van geen kwaad bewust was  ???
Was dat ook echt zo?  ;)


-:Rein:-

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 februari 2006, 16:41:48
Dan zal uit het verhoor moeten blijken dat zij zich van geen kwaad bewust was.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #3 Gepost op: 7 februari 2006, 16:49:50
Dit kan iedereen overkomen eigenlijk. Je betaald op de markt en krijgt papiergeld terug. Eénmaal in de winkel blijkt dit vals te zijn.... En dan?  ::)

Dan ben je de pineut...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #4 Gepost op: 7 februari 2006, 19:22:12
Als zoiets geconstateerd wordt, ben je mogelijk al snel verdachte. Dan KUN (dat is dus niet verplicht; dat is ter beoordeling van de opsporingsambtenaar in kwestie die zijn gezond verstand wordt geacht te gebruiken) je aangehouden worden etc. Als je een goed verhaal hebt, zul je niet meehoeven naar het bureau. Je gegevens worden dan wel genoteerd voor evt. nader onderzoek (of je nu verdachte of getuige bent). Het hangt dus af van je verhaal (misschien weet je wel waar je dat briefje hebt gehaald etc.). Al met al dus geen eenduidig antwoord te geven. Maar denk maar niet dat de politie iedereen die met een vals briefje betaalt, aanhoudt, overbrengt, verhoort, in verzekering stelt etc. Dat is afhankelijk van alle feiten en omstandigheden. Als blijkt dat je in het strafregister voorkomt voor bv valsheid in geschrifte etc., lijkt me een aanhouding niet zo heel raar. Kom je helemaal niet voor en heb je een geloofwaardig verhaal, lijkt het me niet dat je aangehouden wordt. Zo zullen er ook echt wel redenen zijn geweest voor die aanhouding van die 71-jarige vrouw...
greetz,  Enrique


StefanKleijer

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2006, 23:44:43
In de detailhandel, waar ik nu me opleiding voor doe, en met stage bezig ben, is het verplicht om de persoon "aan te houden" (door het winkel personeel) en de politie in kennis te stellen/te laten komen. 8)

Wat de politie verder doet: zie berichtje van Enrique


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 8 februari 2006, 21:59:51
In de detailhandel, waar ik nu me opleiding voor doe, en met stage bezig ben, is het verplicht om de persoon "aan te houden" (door het winkel personeel) en de politie in kennis te stellen/te laten komen. 8)

Wat de politie verder doet: zie berichtje van Enrique

Ik heb ooit eens bij de postbank aan de balie geld gepind wat ik 5 minuten daarna bij de ABN in de geldstortautomaat wilde doen.
Het werd geweigerd....maar nep kon het niet zijn,want ik had het net gepind....bleek dat verfrommelen ook hielp!
Ik had hem wel even zitten toen die automaat 2x weigerde...
  Ta