Waarom moe worden? Daar is het toch een forum voor hier? ik discusseer hier graag op een leuke manier met elkaar.
1) Dus als je naar een woningbrand gaat dan kan je voertuig harder en ga je harder door de bochten? Dacht het niet. Daarbij rijd je uiteraard zo snel mogelijk, ik kom liever aan dan helemaal niet.
2) Opleiding zegt niet alles. Ervaren chauffeurs, wel of geen opleiding kunnen evengoed op hol slaan bij een Prio 1 melding. De opmerking er is geen fietspad langs is zinloos. Of er nou wel of niet een fietspad ligt. Je moet gewoon niet door te hard rijgedrag op zijn kant gaan.
3) Ik heb zelf met diverse voertuigen gereden. TS, DPU. HV, AL. Maar zo schuin als dit krijg ik het niet voormekaar. Je ziet ook dat het erg hard gaat want de bevelvoerder en manschappen worden compleet naar rechts gedrukt en proberen zicht nog enigzins vast te houden. Daarbij moet je je ook goed realiseren dat je met een grote watertank zit die gaat hangen naar de drukkende kant.
4) Ik ben geen buitenstaander. Ik kan voldoende goed inschatten of dit wel of niet hard gaat. Wel ben ik met je eens dat een video opname een vertekend beeld kan geven ervan.
Ik wordt er moe van omdat er zo vaak iemand roept van "ooh volgens mij rijdt die te hard" en zo'n discussie nooit iets opleverd, je was er niet bij en ziet het alleen op video en weet dus verder ook niks van de situatie en omgeving en drukte en wat dan ook, dus wat heeft 't voor zin om dan hierover te gaan zeuren...
1) Je kan me niet vertellen dat er bij jullie niet anders wordt gereden naar 'n woningbrand waar nog mensen binnen zijn, als naar bijv. een lege bouwkeet die in de fik staat....
2) Als daar om die rotonde nog 'n fietspad heen lag had ik het misschien wel enigszins gevaarlijk gevonden want fieters kunnen vaak beide kanten komen (ook als dat niet de bedoeling is) en willen nog al eens gauw ergens voor langs schieten, hier was dat dus niet mogelijk.
3) Ik heb ook met redelijke grote voertuigen gereden en in 'n scherpe bocht gaat die dingen toch echt wel super schuin hangen, zelfs met 30 km/h al heb ik recent nog ondervonden.
4) Je bent wel een buitenstaander, je was er niet toch bij of wel ? Je ziet 't alleen op filmpje, en maar van 1 kant. Die chauffeur kan de hele situatie en omgeving overzien en dat kan op dat filmpje niet.