SIGMA regio

Auteur Topic: SIGMA regio  (gelezen 16716 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #50 Gepost op: 22 november 2006, 13:53:40
Hebben ze dan ook de BIZA-uitrusting.
Sitma had andere voertuigen en ook niet de beschikking over een trell-tent.


Harry007

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 22 november 2006, 17:18:58
Bron: www.ggdwestbrabant.nl

Nieuw voertuig voor het Land van Heusden en Altena
Datum: 12-04-06
Op donderdag 9 februari 2006 was het dan zover: Het nieuwe trekkend voertuig voor het SIGMA-team van het Land van Heusden en Altena kon de uitruk ingaan. Op een later tijdstip zal er nog een officiële overdracht komen.  
Hoewel het oude voertuig (bouwjaar 1988) tot het laatst toe het Sigma-team heeft gebracht waar ze moesten zijn, was het voertuig echt aan vervanging toe. De oude Mercedesbus is nu vervangen voor een Renault master personenbus.  
Ook is de grote rampenaanhanger geel gespoten en voorzien van logo’s, strepen en belttering (Sofam striping). Dat zorgt ervoor dat het voortuig zowel ’s nachts als overdag goed herkenbaar is. De aanhanger is tevens geheel omgebouwd en aangepast zodat hij volledig voldoet aan de eisen die er op dit moment worden gesteld. Ook zijn er extra materialen zoals schragen, een kinderkoffer en verbandkoffers aangeschaft. De ALS kisten zijn voorzien van nieuwe binnenwerken. Al met al een complexe klus, maar met goede afloop!


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #52 Gepost op: 22 november 2006, 19:55:33
Als je op de website kijkt, http://www.sitma.tk zie je de volgende tekst:
"Sinds donderdag 8 februari behoort de term SITMA tot het verleden en is het SITMA omgebouwd tot SIGMA."

Ook vallen ze sinds die tijd onder Ghor West Brabant

Groeten

Harry (Die bij Sigma Uden komt als ie zn HOC afheeft)

De Here zij gelooft en geprezen dat dit onzinnige onderscheid eindelijk van het toneel verdwenen is.
Ik durf te stellen dat de SIGMA leden uit de andere regio's in Brabant ze allang als volwaardige SIGMA collega's zagen.


dino

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 23 november 2006, 13:36:59
Ben nu bezig met de HOC-opleiding en hoop rond volgend jaar mei/juni bij team Tilburg te horen  :D


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #54 Gepost op: 23 november 2006, 19:46:43
Veel succes met je opleiding.  :)


dino

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 24 november 2006, 08:50:57
Thanxxxx


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #56 Gepost op: 24 november 2006, 15:35:19
Bron: www.ggdwestbrabant.nl

Nieuw voertuig voor het Land van Heusden en Altena
Datum: 12-04-06
Op donderdag 9 februari 2006 was het dan zover: Het nieuwe trekkend voertuig voor het SIGMA-team van het Land van Heusden en Altena kon de uitruk ingaan. Op een later tijdstip zal er nog een officiële overdracht komen.  
Hoewel het oude voertuig (bouwjaar 1988) tot het laatst toe het Sigma-team heeft gebracht waar ze moesten zijn, was het voertuig echt aan vervanging toe. De oude Mercedesbus is nu vervangen voor een Renault master personenbus.  
Ook is de grote rampenaanhanger geel gespoten en voorzien van logo’s, strepen en belttering (Sofam striping). Dat zorgt ervoor dat het voortuig zowel ’s nachts als overdag goed herkenbaar is. De aanhanger is tevens geheel omgebouwd en aangepast zodat hij volledig voldoet aan de eisen die er op dit moment worden gesteld. Ook zijn er extra materialen zoals schragen, een kinderkoffer en verbandkoffers aangeschaft. De ALS kisten zijn voorzien van nieuwe binnenwerken. Al met al een complexe klus, maar met goede afloop!

hieruit blijkt inderdaad dat ze onder GHOR-west Brabant vallen, maar geen BZK-uitgeruste GNK zijn.....

waarmee ik niet wil zeggen dat sigma-land van heusden en altena minderwaardig zou zijn, verre van dat zelfs....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Harry007

  • Gast
Reactie #57 Gepost op: 24 november 2006, 16:35:58
Nee dat wil ik ook niet zeggen, zeker niet als je ziet hoe gedreven de groep is. En ze hebben ook al redelijke inzetten gehad, zoals de Amercentrale en de tankerbrand in Woudrichem.

En ze hebben inderdaad geen tent, maar dat heeft Team Uden waar ik deel van uit ga maken ook niet.

Groeten

Harry


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #58 Gepost op: 27 december 2006, 11:20:33
Nee dat wil ik ook niet zeggen, zeker niet als je ziet hoe gedreven de groep is. En ze hebben ook al redelijke inzetten gehad, zoals de Amercentrale en de tankerbrand in Woudrichem.

En ze hebben inderdaad geen tent, maar dat heeft Team Uden waar ik deel van uit ga maken ook niet.

Groeten

Harry

Hallo Harry,

even voor de duidelijkheid, ik weet dat Heusden en Altena over een groep zeer gemotiveerde en gekwallificeerde mensen beschikt. mijn opmerkingen waren dan ook zeker niet denigrerend bedoeld. Mijn waardering juist voor deze groep!

wel vind ik het jammer dat de GHOR west-brabant ervoor kiest om geen uniforme uitrusting te verstrekken.

Je geeft aan dat er in Uden ook geen tent is, dat klopt, maar het voertuig zoals in Uden staat is door GHOR Brabant-Noord zelf aangeschaft. er is bij de aanschaf ervor gekozen om de bus identiek te laten zijn met het voertuig zoals in den lande wordt gebruikt. kortom, in Uden staat ook een sprinter waarmee de uniformiteit an het team wordt uitgestraals.

mzzl, Druifje (die ook deel uitnmaakt van Sigma-team Brabant Noord, opstapplaats Uden).....
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


hgmb

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 1 januari 2007, 13:02:03
vraagje...

Is Limburg-Noord echt het enige team wat nog nooit is ingezet...???