Ik Mag Geen RondLeiding!

Auteur Topic: Ik Mag Geen RondLeiding!  (gelezen 4898 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 16 februari 2006, 14:27:20
Haha....nou is straks iedereen de weg kwijt
de vraag ging om stage mee te lopen op een ambulance cq ambulancepost bezichtigen.

Ik denk ook dat er weinig ambulance diensten zullen zijn die 16/17 jarige mee stage laten lopen.
Ook gezien de reacties van die al door andere gegeven zijn.
Er zijn gewoon bepaalde beorepsgroepen waar dat niet kan.
Om het binnen mijn eigen toko te houden......daar lopen ook geen snuffelstagaires van een mbo opleiding
De zaken waar men soms mee geconfronteerd wordt  :-X
Ik weet van een collega die praktijkopleider in een verpleeghuis is, dat de snuffelstagaires die daar komen , soms al radeloos rondlopen
(wat ze aldaar zien)
Dit is een zaak wat goed begeleidt moet worden, en de opleiding kan die eis wel neerleggen, maar de instelling moet ook dan wel kwaliteit aan begeleiding kunnen aanbieden, en dat is vaak de manko  :-\

Om maar even zwart/wit aan tegeven: Wie wil er niet een dagje met de trauma helicopter mee vliegen?
(dan wel realiserende wat je kan gaan aantreffen  :-\)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 16 februari 2006, 14:46:12
ja jochie maar denk maar niet dat je dan op de noodhulp meekan hoor.
want bij noodhulp kan je op alle mogelijke calamiteiten ingezet worden en daar moeten ze echt geen broekie bij hebben hoor.
je zal wel mee mogen een dagje flitsen ofzo in een auto langs de weg of mee een rondje lopen door het centrum in je eigen kleding,
ja maar als 17 jarig jochie loop je ook aleen maar in de weg.
kijk en het is ook heel normaal dat bepaalde dingen je wel aangrijpen aleen voor iemand van 17 kunnen ze dat gewoon niet maken.
dus kzou me er maar niet te veel van voorstellen van dat dagje politie

Even het laaste offtopic,

Ik kan en mag WEL mee met de noodhulpwagen! Niet iedere leerling van mijn school mag dat, sommige dus wel! Er zijn er ook bij die alleen bureau dienst draaien maar ik ga (als het goed is) van alles wat doen!
Ben benieuwd! En ik laat wel horen hoe het was / is !
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

7194

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 16 februari 2006, 14:57:22
Haha....nou is straks iedereen de weg kwijt
de vraag ging om stage mee te lopen op een ambulance cq ambulancepost bezichtigen.

Ik denk ook dat er weinig ambulance diensten zullen zijn die 16/17 jarige mee stage laten lopen.
Ook gezien de reacties van die al door andere gegeven zijn.
Er zijn gewoon bepaalde beorepsgroepen waar dat niet kan.
Om het binnen mijn eigen toko te houden......daar lopen ook geen snuffelstagaires van een mbo opleiding
De zaken waar men soms mee geconfronteerd wordt  :-X
Ik weet van een collega die praktijkopleider in een verpleeghuis is, dat de snuffelstagaires die daar komen , soms al radeloos rondlopen
(wat ze aldaar zien)
Dit is een zaak wat goed begeleidt moet worden, en de opleiding kan die eis wel neerleggen, maar de instelling moet ook dan wel kwaliteit aan begeleiding kunnen aanbieden, en dat is vaak de manko  :-\

Om maar even zwart/wit aan tegeven: Wie wil er niet een dagje met de trauma helicopter mee vliegen?
(dan wel realiserende wat je kan gaan aantreffen  :-\)
Ik kan me nog goed die bezorgde koppies herinneren op de SEH toen ik een dagje mee kwam lopen.  ;) Zit daar iemand van 20... En maar vragen waar ik tegen kon en al had meegemaakt. Op zich wel te begrijpen natuurlijk, maar levenservaring is nog altijd niet af te lezen van een geboortedatum.
Bij de ambulancedienst gunde ze me zelfs een leuke inzet... En vonden ze het jammer dat ik weinig had gezien die dag. Al had ik voor mezelf een geweldig leerzame dag erop zitten.

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 16 februari 2006, 15:07:56
Tja.. Bij iedere dienst is het anders geregeld. Ik vond 't echt heel gaaf toen ik als 14-jarige mee 't strand op mocht!  ;)
343, never forget.

paul_hartog

• Gast
Reactie #24 Gepost op: 16 februari 2006, 15:43:45
Loopt wel een beetje off-topic met het politievraagstuk. Maar leg eens uit waarom een dagje meelopen met de politie door een winkelcentrum in eigen kleding, of mee met een flitswagen niet leerzaam en leuk zou kunnen zijn?
hee gerard waar heb ik dat staan dan dat dat niet leuk is.
ik zeg aleen dat die niet moet verwachten dat die met de noodhulp meekan.
hoe willen ze dat doen als ze een schietpartij binnen krijgen.eerst naar bureau zeker of hem af te zetten.
of bij een zelfdoding of ongeval met kinderen.dat vergeet die knul ze hele leven niet.
agenten hebben zelf de grootste moeite met die dingen(natuurlijk heel logisch) laat staan een knul van 17.

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #25 Gepost op: 16 februari 2006, 15:51:13
Het valt me op dat er - voornamelijk door de jongelingen zelf - nogal nonchalant gedaan wordt over wat ze tegen zouden kunnen komen... alsof ze alles al eens mee hebben gemaakt. In het echt voelt het echt wel anders dan op de televisie. Sorry als het wat denigrerend overkomt, maar levenservaring (het woord zegt het al) haal je uit het leven, niet uit boekjes. En 'al wel eens een keer wat meegemaakt' is niet hetzelfde als het leven ook daadwerkelijk geleefd hebben.
Niet dat ik nu zo oud en wijs ben (vooral niet oud ;D), maar ik pretendeer dan ook niet dat ik alles wel aan kan. :-\

pesje2

• Gast
Reactie #26 Gepost op: 16 februari 2006, 16:00:02
Hallo

Ik weet van dat stage mee óp de ambulance niet kan, ik zou niet eens dodelijke of ernstige ongelukken nu al willen zien.
Ik realiseer me ook goed wat voor gevolgen dat kunnen hebbben, daarom ga ik nu ook niet al bij ernstige ongelukken kijken.
Want ik weet dat ik daar neit meer vanaf kom.... (of moeilijk)
Maar gewoon een dag mee lopen (of gewoon korter) lijkt me ook heel leuk, als het goed is word het nu al geregeld :)

En met een beetje mazzel kan ik meem met een niet ernstige A2 rit?? :-[ (of zeg ik nu iets doms :-[ )

Gr. Niels

Jorrin

• Senior gebruiker
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #27 Gepost op: 16 februari 2006, 16:08:59
Hallo

Ik weet van dat stage mee óp de ambulance niet kan, ik zou niet eens dodelijke of ernstige ongelukken nu al willen zien.
Ik realiseer me ook goed wat voor gevolgen dat kunnen hebbben, daarom ga ik nu ook niet al bij ernstige ongelukken kijken.
Want ik weet dat ik daar neit meer vanaf kom.... (of moeilijk)
Maar gewoon een dag mee lopen (of gewoon korter) lijkt me ook heel leuk, als het goed is word het nu al geregeld :)

En met een beetje mazzel kan ik meem met een niet ernstige A2 rit?? :-[ (of zeg ik nu iets doms :-[ )

Gr. Niels

Het is niet de opzet om wie dan ook "dom" te laten lijken ;)  Het antwoord is dus: nee, je zegt niets doms.
Ik weet niet wat er voor je geregeld gaat worden. En mijn opmerking was ook niet eens gebaseerd op jouw vraag om een rondleiding (lekker off-topic ben ik nu). Maar het liep off-topic even danig anders dan ik zwijgzaam kon toezien. Vandaar.
Ik wens jou heel erg veel plezier op de post. :)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 16 februari 2006, 16:29:07

Kun je ondertussen mooi al je vragen afvuren...  ;)

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #29 Gepost op: 16 februari 2006, 16:46:51
En een rondleiding is toch nog geen stage?
  Ta