Bouwvergunning stellingmolen

Auteur Topic: Bouwvergunning stellingmolen  (gelezen 4130 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Gepost op: 20 februari 2006, 23:25:26
Wie van jullie heeft ervaring met het afgeven van een bouwvergunning van een historisch oud-hollandse "stellingmolen"?? Welke criteria moeten in de bouwvergunning vermeld worden qua brandveiligheid?? Is voor ons een niet dagelijks voorkomend geval. Graag jullie hulp.  ;)




Archlackware

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • Archlackware
Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2006, 00:05:47
Op basis waarvan is er een gebruiksvergunning geeist? (gewoon nieuwsgierig, verder zelf geen ervaring mee)


Target77

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2006, 00:18:16
Momenteel is de molen in de fase van de bouwvergunning naar aanleiding van een grondige renovatie. Inderdaad is een gebruikvergunning niet verplicht daar er minder dan 50 man in de molen zal verblijven. De eigenaren laten uit eigen beweging  een BMI en ontruimingsinstallatie aanleggen. Dit is door ons niet verplicht gesteld (maar negatief staan we er niet tegenover  ;) ). Echter wordt wel advies gevraagd qua brandveiligheid in de bouwvergunning. Vandaar mijn vraag.  ;)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2006, 08:18:48
Waarom niet direct sprinklers toepassen. Bij een grote renovatie is het misschien wel makkelijker om overal bij te kunnen komen.
Dit opwegen tegen de aanrijtijd van de plaatselijke brandweer. Hebben ze snel water op de pomp enz.
kijk maar eens op http://www.r2b.nl/nieuws.php

Op basis waarvan is er een gebruiksvergunning geeist? (gewoon nieuwsgierig, verder zelf geen ervaring mee)
er wordt toch helemaal niet gesproken over een gebruiksvergunning??




Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #5 Gepost op: 22 februari 2006, 08:47:05
correct Palmpie..   Nu kom ik zeker op jouw terrein... sprinklers? ;D


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2006, 09:04:48
correct Palmpie..   Nu kom ik zeker op jouw terrein... sprinklers? ;D

Nou......  ;) ;D ;D ;D Doe mij maar een ESFR'tje en daarna een H17,5  ;D ;D ;D


Ik heb nog een leuke!!

http://www.aqua.nl/aqua/cbb.html

Gegarandeerd dat je molen wordt goed gekeurt als je dit aanlegt!!  ;D ;D ;D


Archlackware

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 51
  • Archlackware
Reactie #7 Gepost op: 22 februari 2006, 09:48:33
er wordt toch helemaal niet gesproken over een gebruiksvergunning??

In de originele post wel, dit heeft de topic starter daarna gewijzigd, ik denk dat dit een foutje was


Target77

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2006, 15:53:40
In de originele post wel, dit heeft de topic starter daarna gewijzigd, ik denk dat dit een foutje was

Kopt.  ;)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2006, 08:46:30
Wie van jullie heeft ervaring met het afgeven van een bouwvergunning van een historisch oud-hollandse "stellingmolen"?? Welke criteria moeten in de bouwvergunning vermeld worden qua brandveiligheid?? Is voor ons een niet dagelijks voorkomend geval. Graag jullie hulp.  ;)

Maar nu nog even terug komen op je vraag.  Het is een brandcompartiment.  hoeveel verdiepingen. hoe hoog hoogste verblijfsruimte.  ook toegankelijk voor bezoekers??

laat ons eens wat meer weten??