Driehonderd miljoen euro zoek

Auteur Topic: Driehonderd miljoen euro zoek  (gelezen 5968 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Gepost op: 21 februari 2006, 07:47:49
DÜSSELDORF - De grootste geldtransporteur van Duitsland, de firma Heros, heeft maandag uitstel van betaling aangevraagd nadat uit onderzoek is gebleken dat medewerkers van het bedrijf het afgelopen jaar waarschijnlijk rond de driehonderd miljoen euro hebben verduisterd. Dat hebben de directie van het bedrijf en de politie bekendgemaakt.
 

Justitie is een grootschalig onderzoek begonnen in wat waarschijnlijk een van de grootste fraudezaken in de Duitse geschiedenis is.

Hoe medewerkers honderden miljoenen konden wegmoffelen is nog onduidelijk, maar waarschijnlijk zijn met enige regelmaat grote hoeveelheden contant geld ontvreemd van geldtransporten.

Heros vervoert dagelijks ongeveer 600 miljoen euro van klanten naar banken en omgekeerd.

bron: de telegraaf




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993


Target77

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 21 februari 2006, 16:59:36
En wederom staat de beveiligingsbranche er weer gekleurd op  :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #3 Gepost op: 21 februari 2006, 17:09:30
En wederom staat de beveiligingsbranche er weer gekleurd op  :-\

Misschien is het die beveiligers niet verteld dat dit niet mag.....  ;) ;D


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #4 Gepost op: 21 februari 2006, 17:15:13
Misschien is het die beveiligers niet verteld dat dit niet mag.....  ;) ;D
hiaat in de opleiding :D

Alle gekheid op een stokje. De directie gaat ook niet vrijuit. Dit heeft al jaren geduurd die klauwerij


Target77

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2006, 20:14:36
Ze zagen het zeker als goede secundaire arbeidsvoorwaarden  :P ;D ;D


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2006, 21:49:38
of er was geen toilet papier ;D En je moet toch ergenst je .... mee af vegen!


Michelle1983

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2006, 23:32:11
Alle gekheid op een stokje. De directie gaat ook niet vrijuit. Dit heeft al jaren geduurd die klauwerij

300 miljoen euro totaal op 600 miljoen euro getransporteerd per dag: met kleine hoeveelheden percentueel gezien (oftewel tonnen/miljoenen tegelijk) kan dit echt snel gaan in een jaar. Het is ook van groot belang om het gedurende korte termijn te doen, want anders gaat het blijken uit de boeken en de jaarrekening.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #8 Gepost op: 22 februari 2006, 18:38:53
Wat ik dan nu even niet begrijp, is dat het bedrijf Heros uitstel van betaling heeft aangevraagd, omdat er 300 miljoen euro weg is. Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal geld is wat aan Heros toebehoort, logischer is dat het geld is van de klanten (c.q. opdrachtgevers) van Heros. Dan vraag ik me af dat Heros er zó laat achter komt dat er geld mist, en dat dus (kennelijk) geen van de klanten gemeld heeft dat zij geld missen. Heros zal dan wel een claim aan de broek krijgen (en terecht!), maar ik vind het wel apart dat er 300 miljoen weg kan zijn zonder dat Heros of zijn klanten het mist...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2006, 19:03:19
Wat ik dan nu even niet begrijp, is dat het bedrijf Heros uitstel van betaling heeft aangevraagd, omdat er 300 miljoen euro weg is. Ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal geld is wat aan Heros toebehoort, logischer is dat het geld is van de klanten (c.q. opdrachtgevers) van Heros. Dan vraag ik me af dat Heros er zó laat achter komt dat er geld mist, en dat dus (kennelijk) geen van de klanten gemeld heeft dat zij geld missen. Heros zal dan wel een claim aan de broek krijgen (en terecht!), maar ik vind het wel apart dat er 300 miljoen weg kan zijn zonder dat Heros of zijn klanten het mist...
Op het moment dat de geldloper ervoor tekend(ontvangst) is het waardetransportbedrijf verantwoordelijk voor het geld. De directie zat ook in hetcomplot wat ik begrepen heb.
Als je een geld automaat vult laat zeggen met 1000 biljetten van 50 1000 van 20 en 1000 van 10 dan zou er 80 000 euro in de automaat zitten. Nu komt het nu neem 100 biljetten van elk eruit is 8000 euro en je vult in de computer in dat je 1000 biljetten van elk erin heb gestopt dan kraait daar geen haan naar. Een week later komt een andere collega de automaat vullen en die ontdekt dan pas het verschil.
Binnen een week kunt je wel in Brazilie zitten hoor