Van flat gesprongen - Krimpen aan den IJssel 23-02-2006

Auteur Topic: Van flat gesprongen - Krimpen aan den IJssel 23-02-2006  (gelezen 10575 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fireman77

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 25 februari 2006, 13:29:56
Hier sluit ik me volledig bij aan. Vind het allemaal veel te ver gaan. In het begin van het onstaan van 112 sites was het doel om het werk van de hulpverleners in beeld te brengen. Tegenwoordig is het een wedstrijd wie de beste close ups en ranzige plaatsjes heeft.


Ja en we kijken er met zijn alle naar deze beelden.
Hart van Nederland brengt elke dag wel een ongeluk in beeld, bericht over een familiedrama waar een vader zijn kinderen en vrouw om het leven brengt en zo kunnen we wel even doorgaan.

En wat betreft het in beeld brengen van de meest ranzige afbeeldingen of close ups dat vindt ik wel mee vallen het is maar hoe ver je gaat zoeken op het internet, ja dan is alles wel te vinden, maar op de tv zie je deze beelden niet in bijvoorbeeld programma's als Hart van Nederland.

En de 112 site's die ik regelmatig wel bekijk zie ik dit ook niet, daar worden de verrichtingen van de hulpverlener in beeld gebracht.


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #21 Gepost op: 25 februari 2006, 14:35:26
Ja en we kijken er met zijn alle naar deze beelden.
Hart van Nederland brengt elke dag wel een ongeluk in beeld, bericht over een familiedrama waar een vader zijn kinderen en vrouw om het leven brengt en zo kunnen we wel even doorgaan.

En wat betreft het in beeld brengen van de meest ranzige afbeeldingen of close ups dat vindt ik wel mee vallen het is maar hoe ver je gaat zoeken op het internet, ja dan is alles wel te vinden, maar op de tv zie je deze beelden niet in bijvoorbeeld programma's als Hart van Nederland.

En de 112 site's die ik regelmatig wel bekijk zie ik dit ook niet, daar worden de verrichtingen van de hulpverlener in beeld gebracht.

hart van nederland word gemaakt en verzorgd door pro's waarvan je mag verwachten tot ze weten wat ze uitzenden. Als ik al bij hun zie hoe vaak het te ver gaat hoeven we het nog niet eens te hebben over personen die zonder ook maar enige journalistieke ervaring doen waar ze zin in hebben.

Wat betreft het plaatsen van ongepaste foto's doel ik toch echt op 112 sites en niet op zo maar gezochte afbeeldingen op google etc. Laat voorop staan dat er best een paar goede 112 sites zijn alwaar je goede informatie vind. De meeste 112 sites betaan echter uit ''doe maar waar je zelf zin in hebt'' afbeeldingen met daarbij stukjes tekst die meestal suggestief zijn, en geen meerwaarde hebben.

enkele van die geweldige uitspraken wat je met regelmaat tegenkomt zijn dan:

Quote:
-  Het is niet bekent of de snelheid te hoog was of dat er alcohol in het spel is !!!

- gezien de brandoorzaak heeft de man de brand zelf aangestoken

- de vrouw pleegde zelfmoord omdat ze volgens omstanders ruzie met haar man heeft.

enz enz enz enz.

en tal van dit soort onbeduidende knullige uitspraken.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.