Nu de volledige video! Henk maakt beelden voor TV Noord Holland

Auteur Topic: Nu de volledige video! Henk maakt beelden voor TV Noord Holland  (gelezen 3682 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Omdat ik toch mijn camera klaar had liggen reed ik meteen weg toen ik deze alarmering op mijn pieper zag:

0703002   14:49:54   25-02-06   GROUP   Pr 1 Rieten kap WITZAND 1 BLARICUM TS632 RV751 Brand/Binnenbrand/Schoorsteenbrand BRW Huizen (Blusploeg 2A)

Tot mijn tevredenheid (en dat was eigenlijk niet zo aardig) zag ik de alarmering al snel opgeschaald naar "middelbrand" en toen ik er al was begreep ik waarom er "grote brand" gegeven werd:

0703904   14:59:33   25-02-06   GROUP   Pr 1 Rieten kap WITZAND 1 BLARICUM (nader bericht: grote,brand) TS741 VC599 ABH509 COH508 HvD950 RGS940 Brand/Binnenbrand/


Ik kwam net op tijd om de eerste TAS uit Blaricum te zien arriveren, 7 minuten na de melding om precies te zijn. Het dak rookte al behoorlijk. Ik starte meteen de camera en kon mooie opnamen maken van iemand (de eigenaar) die in het brandende huis probeerde te redden wat er te redden viel door z'n spullen uit het slaapkamer raam te pleuren. Ondanks dat de brandweer het er niet mee eens was en hem aanspoorde (*!!**@@%*&^*!!!) het huis te verlaten.

De (echte) cameraman van TVNH arriveerde toen ik alles al had en er niets meer te beleven viel, zelfs de 7 jachtgeweren die door de politie in veiligheid gebracht werden had ie niet. (ik krijg het bandje weer terug en dan hebben wij het hier wel) Hij gaf zijn mobiele telefoon aan mij waarbij de redactie mij vroeg om de beelden.

En of ik even met de woordvoerder van de brandweer wilde praten wat er gebeurd was, waardoor, welke schade enz. Nu was het al leuk dat ik zo overal kon rond dartelen achter het lint maar nu ging ik ook nog een "journalistje"spelen! Op naar de OVD! Alle verhalen ten spijt over onwillige voorlichters werd ik joviaal uitvoerig te woord gestaan en kwam ik alles te weten over waarom je riet niet uit elkaar kan spuiten (het is vastgebonden met ijzer) en dat er maar een ding belangrijk is en dat is snelheid en veel materiaal en mensen en vandaar grote brand. Dat munitie wel vervelend maar niet onoverkomelijk is, want de kogel blijft liggen (is het zwaarste) en de huls spat uit elkaar (wel je masker naar beneden houden). Het was een schoorsteen brand en de OVD maakte wel vaker mee dat mensen alles proberen te redden uit het al brandende huis en niet luisteren vanwege de waas voor hun ogen. (Nog even het familie album en de trouwfoto's...)  Nog even een blik op de nieuwe TAS. Geweldig, de mooiste van Nederland denk ik, 95 % van alle spullen die je nodig zou kunnen hebben zitten er op, zelfs reddingsvesten, onder de banken! Er was er zelfs een voor mij indien nodig! Het bandje heb ik aan de echte cameraman meegegeven, zijn beelden zijn verder niet gebruikt. De camera is de PD 170 van Sony.

Wel, hier de eerste opnamen, van het nieuws van TV NoordHolland zondag 18.00 uur, klik op de foto, het is in DIVX.


Henk




Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1 Gepost op: 26 februari 2006, 23:03:39
Met een nieuwe cariërre bezig.....  ;D ;D ;D

Leuk dat ze je beelden overnamen!  :)


ajax

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 februari 2006, 23:39:41
zelf ook ingezet geweest bij deze brand maar was een mooie onderbreking van het carnavals weekend


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2006, 09:39:36
zelf ook ingezet geweest bij deze brand maar was een mooie onderbreking van het carnavals weekend

Mijn complimenten voor de snelle inzet en de tijdige opschaling waardoor de schade beperkt werd. De man kon er daardoor ook nog op tijd uitgehaald worden, iedereen dacht "nu ligt ie plat", maar hij was al meegenomen. Ik zelf zal niet gauw een brandend huis in gaan.

Het zag er geolied uit!

Henk

PS Op verzoek ook nog even voor de Windows Media Player:

http://www.audio-rent.nl/films/brand%20in%20Blaricum.wmv


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #4 Gepost op: 27 februari 2006, 13:18:27
PS Op verzoek ook nog even voor de Windows Media Player:

http://www.audio-rent.nl/films/brand%20in%20Blaricum.wmv
 

Je bent geweldig! ;)


112 Gooi en Vechtstreek.n

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 februari 2006, 18:44:39
ik ben er ook zelf geweest alleen jammer dat ik in Naarden zat met de carval optocht van de jeugdbrandweer.
maar ik vond dat de brand snel ondercontrole was voor een riet brand.
en het was toch weer gezelig om laren weer in actie tezien ;D ;D ;D ;D


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #6 Gepost op: 27 februari 2006, 20:09:08
Henk,je hebt echt je ropeing gemist nu je die camera hebt!

Ik mis alleen wel je naam in beeld als eigenaar van het filmpje....of hebben ze het voor grof geld van je gekocht?  ;)
  Ta


Heidebrandje

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 27 februari 2006, 23:30:23
ik ben er ook zelf geweest alleen jammer dat ik in Naarden zat met de carval optocht van de jeugdbrandweer.
maar ik vond dat de brand snel ondercontrole was voor een riet brand.
en het was toch weer gezelig om laren weer in actie tezien ;D ;D ;D ;D
Ook ik ben even wezen kijken en wat is het toch mooi te zien hoe Laren werkt snelheid alles keuring op orden alleen had ik het iedee dat meer laarders liepen dan blaricummers hoeveel man zit er in een TS  :D
Zelf de commandant van Blaricum was onder de indruk van de snelle inzet en het terplaatsen zijn van de TS uit Laren.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 11 maart 2006, 21:34:59
Voor de liefhebbers, vrijwel al het gefilmde materiaal: Wat RTVNH niet wou hebben  ;)  ;D : (klik maar weer op het plaatje)





Henk


Rene112

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 11 maart 2006, 21:40:09
Voor de liefhebbers, vrijwel al het gefilmde materiaal: Wat RTVNH niet wou hebben  ;)  ;D :


http://audio-rent.nl/films/brand in Blaricum volledig.wmv


Henk

Bedankt Henk  ;)
Dit gaat door mij verwerkt worden tot "lesmateriaal" ten behoeve (beeld)casussen  ;)

groeten,
René de Caluwé