Gevangeniscellen op 8 april open voor publiek

Auteur Topic: Gevangeniscellen op 8 april open voor publiek  (gelezen 1505 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Gepost op: 27 februari 2006, 16:33:32
DEN HAAG - Iedereen die wil weten hoe het leven van een gevangene er uitziet, kan dat op zaterdag 8 april te weten komen tijdens de derde nationale open dag van de Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI). Dan stellen 62 inrichtingen hun deuren open voor belangstellenden, zestien meer dan vorig jaar. Dat heeft de DJI maandag bekendgemaakt.
 

In totaal kunnen ongeveer 12.000 bezoekers een kijkje nemen in huizen van bewaringen, gevangenissen, jeugdinrichtingen, tbs-klinieken of detentiecentra. Vorig jaar was in 46 deelnemende inrichtingen plaats voor 8500 geïnteresseerden. Op de eerste open dag deden 42 instellingen mee.

Doel van de open dag, die in 2004 voor het eerst werd gehouden, is om mensen te laten zien hoe het er aan toegaat in de justitiële inrichtingen. De DJI begint een publiekscampagne om de open dag te promoten. Op een website kunnen mensen zich inschrijven. De minimumleeftijd is twaalf jaar. Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) zal alle aanmeldingen controleren in verband met de veiligheid.




Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2006, 20:03:37
Het intrigeerd me nog altijd wel,maar toch voel ik er weinig voor om eens lekker een dagje gevangenissen te gaan bezoeken..iets weerhoudt me ervan!
  Ta


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #2 Gepost op: 1 maart 2006, 21:05:53
Het intrigeerd me nog altijd wel,maar toch voel ik er weinig voor om eens lekker een dagje gevangenissen te gaan bezoeken..iets weerhoudt me ervan!

Dat gevoel heb ik ook nog steeds :P
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 1 maart 2006, 23:52:52
Gaan we samen!

Als je jou dan willen vastzetten dan help ik je ontsnappen!  ;D
  Ta


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2006, 00:06:59
8 april sta ik met de SIGMA in Woudenberg bij de open dag.  8)


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #5 Gepost op: 2 maart 2006, 11:39:14
Gaan we samen!

Als je jou dan willen vastzetten dan help ik je ontsnappen!  ;D

Hmmm nou ehm nee laat maar.
ik heb al zoveel uitgevreten tijdens lotus spelen misschien wordt het wel tegen me gebruikt ;) :-\

En ja we gaan terug naar ons (kippen)hokje :-[ ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN