hoi,
rocus is eigenlijk percies hetzelfde als een lotus.
Volgens mij heet die organisatie het ricas, zij orginseren ehbo cursussen en dergelijke. zij hebben intern diverse lotussen, maar deze zijn volgens mij(weet het niet zeke meer hoor) niet aangesloten bij een landelijke lotus organisatie. vandaar dat ze da naam l;otus niet mogen gebruiken. zoedoende hebben ze de l van het woord lotus veranderd in de r van het ricas.
greotjes jessica
Ik zal hier even een antwoordt op geven.
Ricas heeft gediplomeerde Lotussen in dienst die aangesloten zijn bij een lotuskring.
Hiernaast hebben zij mensen in dienst die intern een opleiding hebben gevolgd, die is gegeven door een gediplomeerde lotus instructeur. Zij hebben geen officiele naam van Lotus maar deze heten Rotus en niet rocus.
De kwaliteit van deze rotus slachtoffers is goed te noemen. Vele van deze rotus mensen gaan alsnog een Lotus opleiding volgen.
Hoe ik dit allemaal weet ?
Wel ik werk ook voor ricas, alleen niet zo heel veel, een paar keer per maand maar, dit i.v.m. mijn andere werkzaamheden en het lotus werk bij defensie doe ik een paar keer in de week. Het is altijd wel leuk spelen voor dit bedrijf en doe dit alweer bijna 10 jaar.
De eerste 5 jaar eerst via de lotuskring en daarna ben ik dus in dienst gekomen.
Ik hoop dat dit voldoende uitleg is ?