slagadelijke bloeding

Auteur Topic: slagadelijke bloeding  (gelezen 7679 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #20 Gepost op: 19 maart 2006, 22:07:17
Nu komt er iemand vers van de EHBO-cursus af... Valt een man met de fiets voor zijn neus. Zijn bovenbeen staat in een abnormale stand en wordt langzaam dik/ blauw...

En dan?  ::)


Gaat hij dood als het tegen zit want het schaambeen is ook verbrijzeld.


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 19 maart 2006, 22:19:06
Gaat hij dood als het tegen zit want het schaambeen is ook verbrijzeld.

Verbrijzeld? Bedoel je dan het bekken, of specifiek het schaambeen (open book fracture?)?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #22 Gepost op: 19 maart 2006, 22:23:35
Gaat hij dood als het tegen zit want het schaambeen is ook verbrijzeld.
Altijd?
Arts  www.alphalog.nl


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #23 Gepost op: 19 maart 2006, 22:29:15
Fijne CPA melkdamer is dat..., of ging t vanaf de 112 lijn direct via de poitie? De politie is geen rondrijdend screeningscentrum...  als emn de CPA goed informeert over het letsel dan kan de CPA besluiten om direct de ambu te sturen ook al vindt de politie het allemaal maar mee vallen via de telefoonlijn...

Nee hoor, is allemaal via de meldkamer van de cpa gebeurt. CPA heeft de politie erop af gestuurd. Misschien waren de ambu's allemaal in de buurt rijdend ? wie zal het zeggen, ik weet het niet.
Trouwens heb het al eens eerder meegemaakt dat de cpa eerst de politie erop af stuurt om te kijken of er wel een ambu nodig is.


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 19 maart 2006, 22:32:54
Af en toe heeft mijn baas wel eens de scanner aan staan en dan hoor je wel eens dat inderdaad de politie eerst polshoogte gaat nemen bij mensen die gevallen zijn.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #25 Gepost op: 19 maart 2006, 22:49:01
Nee hoor, is allemaal via de meldkamer van de cpa gebeurt. CPA heeft de politie erop af gestuurd. Misschien waren de ambu's allemaal in de buurt rijdend ? wie zal het zeggen, ik weet het niet.
Trouwens heb het al eens eerder meegemaakt dat de cpa eerst de politie erop af stuurt om te kijken of er wel een ambu nodig is.

Gebeurt ook in Amsterdam regelmatig, "aanrijding, mogelijk met letsel, ik hoor graag van u of de GGD nodig is"
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 20 maart 2006, 09:03:43
Nu denk ik dat dat opzich niet heel slecht is, als je kijkt naar het effectief verdelen van je wagens over het aantal oproepen. Het is immers erg vervelend als je een ambulance laat rijden voor een melding waarbij (mogelijk) geen letsel is en daardoor een wagen te kort komt wanneer het wel met spoed nodig is.

Voor het slachtoffer en omstanders lijkt het me wel frustrerend.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #27 Gepost op: 20 maart 2006, 19:01:13
Nu denk ik dat dat opzich niet heel slecht is, als je kijkt naar het effectief verdelen van je wagens over het aantal oproepen. Het is immers erg vervelend als je een ambulance laat rijden voor een melding waarbij (mogelijk) geen letsel is en daardoor een wagen te kort komt wanneer het wel met spoed nodig is.

Voor het slachtoffer en omstanders lijkt het me wel frustrerend.
En wat dacht je voor de agent : "ik had een ambulance besteld, geen politieauto" 

Moet ik wel zeggen dat een aantal van die personen uit de categorie: ziekte van Heineken is ;) Had er zaterdagnacht nog een.... werd volgens de beveiliging van een bekende tent niet meer wakker.... ik had em in 2 zinnen op zijn benen ::) hoewel dat ook niet zo lang duurde omdat ie op zijn knieen ging zitten kotsen :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Kanarie

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 20 maart 2006, 22:37:57
Altijd erg prettig samenwerken met de politie, vooral bij evenementen waar heel veel mensen met zware en minder zware vormen van de Ziekte van Heineken hun symptomen doen gelden.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #29 Gepost op: 21 maart 2006, 00:11:37
Laten we het eventjes bij de topic houden.  ;)

Het gaat om een slagaderlijke bloeding. Voor het Amstelsyndroom of de ziekte van heineken kan eventueel een nieuwe topic worden geopend als er behoefte is hierover te praten.  :)