beslissingsschema's EH

Auteur Topic: beslissingsschema's EH  (gelezen 3176 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Gepost op: 12 maart 2005, 16:39:31
Ik heb in de loop der tijd aan de hand van de ok boekjes, aangevuld met andere relvante bronnen beslissingsschema's voor de EH gemaakt.

Deze heb ik pas geleden is de tread over de benaderingsprotocollen geplaatst.
Ik zet ze hier opnieuw neer om ze beter onder de aandacht te brengen. Bij deze het verzoek om ze daar te verwijderen.

Ze zijn nog als concept geplaatst, binnenkort wil ik ze als definitief verspreiden.

Als mensen nog op- of aanmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag, zodat ik die zoveel mogelijk kan verwerken.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]




EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2005, 16:44:20
vervolg

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2005, 16:45:58
en de rapprtage

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 18 maart 2005, 13:34:48
Beste Maarten,

wat veel werk.. m'n complimenten..
Ik zal je even wat apart via de mail feedback geven op een aantal zaken. En dan moet je zelf maar kijken wat je er mee moet.

Ik heb op een aantal punten inhoudelijk commentaar.. en een aantal didactische punten, waarop ik denk dat je de protocollen nog kan verbeteren..

Voorbeeldje van een inhoudelijk puntje, die misschien leuk is hier inhoudelijk te bespreken is.
1.07  Inventariseren van slachtoffers
(In de context dat je mogelijk meerdere slachtoffers te verzorgen hebt..).

Daar heb je staan dat indien een slachtoffer niet reageert op aanspreken, dat het slachtoffer in direct in de stabiele zijligging moet.
En ik denk dat afhankelijk moet zijn van de totale situatie beoordeling ongevalsmechanisme en de QuickScan eerste beoordeling (Triage.

Verder gaat iemand UITSLUITEND in de stabiele zijligging, als er niemand anders is om de luchtweg vrij te houden..

In de weergave zoals jij hem gebruikt, lijkt het of een bewusteloos iemand altijd in de stabiele zijligging moet..


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #4 Gepost op: 18 maart 2005, 23:03:20
Beste Maarten,
In de weergave zoals jij hem gebruikt, lijkt het of een bewusteloos iemand altijd in de stabiele zijligging moet..

Is overgenomen van het OK, maar zo is het denk ik beter.


[verwijderd door de admin]


EHBOMAN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
  • www.waddinxveen.brandweer.net
Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2005, 19:03:46
Hartstikke goed gedaan.

Ik heb zo snel geen opmerkingen.

Grt johan
Eerste Hulp verlener Student HBO-V


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #6 Gepost op: 12 april 2006, 10:16:24
He Maarten,

Hoe staat het met de vorderingen?


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 april 2006, 10:23:58
Jammer dat ze nu allemaal verdwenen zijn  :'(... Zijn ze ook nog elders te downloaden?


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #8 Gepost op: 12 april 2006, 17:47:18
Jammer dat ze nu allemaal verdwenen zijn  :'(... Zijn ze ook nog elders te downloaden?

Het heeft stil gelegen, maar ik heb weer een begin gemaakt met de nieuwe versie.
waar ik tegen aan liep, was het door elkaar gebruiken van methodieken en volgordes van handelingen. Daarom ben ik een nieuwe weg ingeslagen. Afgezien van de veranderingen, verbeteringen gebruik ik nu powerpoint, zodat ik interactieve versie kan bouwen.

als ze voor verspreiding geschikt zijn, weet ik ook hoe ik met powerpoint moet werken.

weet iemand toevalling hoe je bij een tekstblok een help ballontje tevoorschijn kunt laten komen als je er met de muis op gaat staan. :-\


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #9 Gepost op: 12 april 2006, 22:19:49
Jammer dat ze nu allemaal verdwenen zijn  :'(... Zijn ze ook nog elders te downloaden?

stuur mij een persoonlijk mailtje en dan komt het goed