Grip 2 gekantelde tankwagen A58 - Heinkenszand 15-3-2006

Auteur Topic: Grip 2 gekantelde tankwagen A58 - Heinkenszand 15-3-2006  (gelezen 10854 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #20 Gepost op: 15 maart 2006, 15:08:44
even weer al een vraagje.. hoe komt het dat het nu weer helemaal vast staat..??
waarom zijn nou beide wegen afgesloten terwijl eerst de oude rijksweg nog wel open was?


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #21 Gepost op: 15 maart 2006, 15:11:00
even weer al een vraagje.. hoe komt het dat het nu weer helemaal vast staat..??
waarom zijn nou beide wegen afgesloten terwijl eerst de oude rijksweg nog wel open was?


Ik denk dat de mededeling over afsluiting van de Oude Rijksweg niet klopt. Daarmee sluit je namelijk ook vrijwel de enig mogelijke omleidingsroute af... en dat is niet slim :-)

Op vid.nl wordt ook alleen maar gesproken over afsluiting van de A58 en niet van de Oude Rijksweg.

Gr
Erik


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #22 Gepost op: 15 maart 2006, 15:11:41
Ik denk dat de mededeling over afsluiting van de Oude Rijksweg niet klopt. Daarmee sluit je namelijk ook vrijwel de enig mogelijke omleidingsroute af... en dat is niet slim :-)

Op vid.nl wordt ook alleen maar gesproken over afsluiting van de A58 en niet van de Oude Rijksweg.

Gr
Erik

ik dacht al....


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #23 Gepost op: 15 maart 2006, 15:20:33
Ik denk dat de mededeling over afsluiting van de Oude Rijksweg niet klopt. Daarmee sluit je namelijk ook vrijwel de enig mogelijke omleidingsroute af... en dat is niet slim :-)

Op vid.nl wordt ook alleen maar gesproken over afsluiting van de A58 en niet van de Oude Rijksweg.

Gr
Erik

Snel naar huis dan Erik. ;)
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #24 Gepost op: 15 maart 2006, 15:30:13
De A58 tussen Goes en Middelburg is
tot nader order in beide richtingen
afgesloten voor het verkeer.

Woensdagochtend kantelde ter hoogte
van Heinkenszand een tankwagen die is
geladen met vloeibaar plastic. De
tankwagen wordt rond 17.00 uur
geborgen en daarom worden de A58 en de
oude rijksweg afgesloten.

Rijkswaterstaat plaatst borden met
omleidingsroutes

www.omroepzeeland.nl

ik neem toch aan dat hun het een beetje goed hebben hoop ik dan toch..


Sander-K

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 370
Reactie #25 Gepost op: 15 maart 2006, 15:35:12
Bericht op www.vid.nl

De omleidingsroute voor het verkeer over de oude rijksweg is inmiddels ook afgesloten. Rijkswaterstaat zal borden met andere omleidingsroutes plaatsen. Een alternatieve route zou kunnen zijn via de route Overzande, dat is de N666 of de route Noord-Beveland en dat is langs de N255. De stremming zal tot ver in de middag gaan duren.

---

De VID meld dacht ik alleen de A-Wegen, vandaar dat de N-Wegen niet gemeld worden.


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #26 Gepost op: 15 maart 2006, 15:40:46
Snel naar huis dan Erik. ;)

Ik heb er geen last van... ik neem een afslagje eerder op de A58 en ik rij zo Goes binnen :-)

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #27 Gepost op: 15 maart 2006, 15:44:47
Bericht op www.vid.nl

De omleidingsroute voor het verkeer over de oude rijksweg is inmiddels ook afgesloten. Rijkswaterstaat zal borden met andere omleidingsroutes plaatsen. Een alternatieve route zou kunnen zijn via de route Overzande, dat is de N666 of de route Noord-Beveland en dat is langs de N255. De stremming zal tot ver in de middag gaan duren.

---

De VID meld dacht ik alleen de A-Wegen, vandaar dat de N-Wegen niet gemeld worden.

Probleem is dat de aanduiding 'oude rijksweg' veel te algemeen is. Daar kun je in dit geval namelijk diverse wegen onder verstaan.
En wie de binnendoorroutes kent kan sneller op z'n bestemming zijn  ;)

Gr
Erik


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #28 Gepost op: 15 maart 2006, 15:49:29
A58 dicht door gekantelde vrachtwagen

HEINKENSZAND - De snelweg A58 bij Heinkenszand is woensdagmorgen in beide richtingen afgesloten in verband met een gekantelde tankwagen. Dat zei een woordvoerster van de politie. In de tankwagen zit een chemische stof die op een temperatuur van 140 graden gehouden wordt omdat de stof, dimethyltereftalaat, bij lagere temperaturen stolt. Het verkeer wordt omgeleid. Er hebben zich files gevormd op deze alternatieve routes.
Aanvankelijk werd een alternatieve route aangegeven via de oude rijksweg N254. Halverwege de middag werden nieuwe omleiding ingesteld: voor reizigers vanaf Middelburg via de tunnelroute, of door België over Antwerpen richting Breda, of noordelijk via de Dammenroute. Vanaf Goes wordt alle verkeer omgeleid via Noord-Beveland. Die maatregelen blijven van kracht tot de berging. De schatting is dat de weg rond vijf uur in de middag weer vrijgegeven wordt. "Wij houden ons aan het rampenplan dat voor dit soort zaken is opgesteld. Ook wat betreft materieel moeten wij ons aan bepaalde voorschriften houden", verklaart de woordvoerder.
Bij het kantelen van de tankauto, op de oprit van de snelweg, werd een personenauto meegenomen. Die belandde tegen de vangrail. Er vielen geen gewonden. De 140 graden hete vloeitstof lekt via mangaten bovenop de tank. In de buitenlucht stolt het spul als reactie op de lagere buitentemperatuur en vanwege een chemische reactie met de zuurstof in de lucht. De brandweer bedekt het met een laag schuim. Van de 25 ton die de tankauto vervoert, is ongeveer een ton weggelekt, schat een woordvoerder van fabrikant Invista.

Bron: www.pzc.nl

Gr
Erik


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #29 Gepost op: 15 maart 2006, 16:05:00
net zeiden ze op de radio dat hij weer recht staat dat het nou afwachten is hoe hij weg gevoerd gaat worden.geloof ik  :-\