Grip 2 gekantelde tankwagen A58 - Heinkenszand 15-3-2006

Auteur Topic: Grip 2 gekantelde tankwagen A58 - Heinkenszand 15-3-2006  (gelezen 10849 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Marco Marijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Weer of geen weer, 't is altijd brandweer!
Reactie #40 Gepost op: 15 maart 2006, 21:48:58
Citaat
Zou kunnen.
DIMETHYLTEREFTALAAT geeft geen GEVI en UN nummer aan. Alleen  CAS nr: 120-61-6
Op de foto's zijn de nummers op de borden niet herkenbaar.

Kijk voor meer foto's ook eens op mijn site www.hvfotograaf.nl en dan onder NIEUWS. Daar staan verschillende foto's, waaronder ook met de nummers.
Ook op www.112arnemuiden staan nog een paar foto's van mij, en op www.brandweerpost-arnemuiden staan foto's van Kees Marijs.

Ben er de hele dag bijgeweest, van half 11 tot 4 uur, toen was ik m'n mooie plekje kwijt. Jeweetwel, die ene agent zegt: Ga maar op de dijk achter het prikkeldraad staan, en dan komt er een politieauto die dijk opgereden die zegt dat deze "op last van de brandweercommandant ontruimt moet worden". AHUM.

Groeten,

Marco Marijs.
Groetjes, Marco.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #41 Gepost op: 15 maart 2006, 21:49:45
Zo zie je maar Chris... ze zijn behoorlijk scherp hoor... ik weet niet wat ze bij blikopnieuws.nl met die foto's gedaan hebben, maar in ieder geval iets dat de kwaliteit niet ten goede is gekomen :-)

Ik weet het ook niet wat er mee gebeurd is. ;)
Foto's staan op meerdere websites: www.brandweergoes.nl www.hvzeeland.nl www.sgweb.nl www.blikopnieuws.nl www.vid.nl (binnenkort). 'k Wordt op die manier nog beroemd. :D
En Marco, jij mocht tenminste doorrijden, ik stond daar kou te lijdenop het viaduct... 8)


Marco Marijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Weer of geen weer, 't is altijd brandweer!
Reactie #42 Gepost op: 15 maart 2006, 21:52:42
Citaat
En Marco, jij mocht tenminste doorrijden, ik stond daar kou te lijdenop het viaduct...

Nou ik ben dus over de oude rijksweg gereden, vanuit Arnemuiden, richting Heinkenszand, en dan rij je er zo naar toe. Dit had de hele dag gekund, want geen politie gezien hoor...
Groetjes, Marco.


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #43 Gepost op: 15 maart 2006, 21:57:56
En die Duitse chauffeur maar volhouden dat ie voor een konijn is uitgeweken... Eentje met zo'n oranje WK-helmpje op zeker... yeah right!

Het ding lag op exact dezelfde plek als z'n twee meest recente voorgangers :-)

Gr
Erik


Marco Marijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Weer of geen weer, 't is altijd brandweer!
Reactie #44 Gepost op: 15 maart 2006, 22:03:09
Volgens zeggen kwam deze chauffeur van Eastmen in Middelburg vandaan. Dan heeft hij wel krom gereden.
Want kijk maar eens op deze foto op de site van brandweerpost Arnemuiden: http://www.brandweerpost-arnemuiden.nl/Ong%20gevaarlijke%20stof%20A-58/A-58-02.html

Volgens mij zijn er slipsporen te zien. Dus hij kwam vanuit Heinkenszand...
Groetjes, Marco.


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #45 Gepost op: 15 maart 2006, 22:04:28
Volgens zeggen kwam deze chauffeur van Eastmen in Middelburg vandaan. Dan heeft hij wel krom gereden.
Want kijk maar eens op deze foto op de site van brandweerpost Arnemuiden: http://www.brandweerpost-arnemuiden.nl/Ong%20gevaarlijke%20stof%20A-58/A-58-02.html

Volgens mij zijn er slipsporen te zien. Dus hij kwam vanuit Heinkenszand...


Euh... dat is ook gedurende de dag overal in de pers gemeld hoor, dat ie vanaf de Sloeweg is gekomen....

Gr
Erik


Marco Marijs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Weer of geen weer, 't is altijd brandweer!
Reactie #46 Gepost op: 15 maart 2006, 22:05:58
Oké, dat is wel zo, maar hij is in ieder geval het haasje...offe broer konijn...
Groetjes, Marco.


Rene112

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 15 maart 2006, 22:20:08
Wat voor GEVI en UN nummers stonden er op het oranje bord?

Hmm... ik ruik een casus om te gebruiken tijdens de les.... zeer binnenkort!  ;) ;D ;D

Succes ermee Leo ;)

groeten,
René de Caluwé


Michelle1983

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 15 maart 2006, 22:49:34
GEVI 30 staat voor brandbare vloeistof

UN 3256 voor een verwarmde, brandbare vloeistof, niet elders genoemd, met een vlampunt hoger dan 61 graden celsius, vervoerd bij een temperatuur gelijk aan of hoger dan vlampunt. Hieronder kunnen dus vele vloeistoffen vallen die geen apart UN-nummer hebben gekregen waaronder de stof van vandaag.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #49 Gepost op: 16 maart 2006, 10:02:11
Nou ik ben dus over de oude rijksweg gereden, vanuit Arnemuiden, richting Heinkenszand, en dan rij je er zo naar toe. Dit had de hele dag gekund, want geen politie gezien hoor...

Dat zag ik dus niet zitten, dan was ik m'n nooie (en koude) plekje op het viaduct kwijt geweest. ;)
Maar die man heeft inderdaad wel iets bijzonders gedaan. Maar goed, ongevalletje... 8)
Die mensen van die auto die geschampt werd hebben ook erg veel geluk gehad... :o