Nieuwe richtlijnen reanimatie

Auteur Topic: Nieuwe richtlijnen reanimatie  (gelezen 9283 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2006, 11:56:39
iedereen die op dit congres was kreeg een handig boekje met daarin alle veranderingen vermeld.

dit was ook bedoeld voor de instructeurs, lekenhulpverleners en professionele hulpverleners gaan pas vanaf 1 augustus les krijgen volgens het nieuwe systeem.

Nog even wachten dus ;)


Pim de Ruijter

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2006, 13:13:54
iedereen die op dit congres was kreeg een handig boekje met daarin alle veranderingen vermeld.

dit was ook bedoeld voor de instructeurs, lekenhulpverleners en professionele hulpverleners gaan pas vanaf 1 augustus les krijgen volgens het nieuwe systeem.

Nog even wachten dus ;)

Ik mag toch aannemen dat ze wel eerder op de site gepubliceerd worden?  :) Dat er pas vanaf dan lesgegeven wordt staat daar toch los van?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #12 Gepost op: 21 maart 2006, 13:33:37


kader5701

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2006, 14:46:24
nrr geeft nog steeds aan dat er binnenkort richtlijnen op haar site verschijnen, ook bij het o.k. wordt je nog niets wijzer.


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #14 Gepost op: 21 maart 2006, 17:46:57
Gisteren zijn de reanimatie regels, formeel gepresenteerd, (met her en der een type foutje ? :-D )

Ook is de eerste versie (just in time, maar met type foutjes) gedrukt gegeven aan de deelnemers van congress..

Ik ben blij dat de richtlijnen eigenlijk een op een van de ERC zijn overgenomen en zijn vertaald. (Ze hebben de typefouten van de ERC niet overgenomen, maar er wel twee nieuwe voor in de plaats gezet.. )

Jammer, dat de trainingsterminilogie, Hoofdstuk 9 van de ERC richtlijnen niet nadrukkelijk aan het bod zijn gekomen en ILS in de huidige standaards, niet zijn beschreven.. (Was misschien ook wel ijdele hoop..)


Bommie

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2006, 18:49:05
nrr geeft nog steeds aan dat er binnenkort richtlijnen op haar site verschijnen, ook bij het o.k. wordt je nog niets wijzer.

Dan wachten we gewoon eventjes af :) ;)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #16 Gepost op: 21 maart 2006, 19:20:46
http://www.reanimatieraad.nl/handout.htm

De Handouts van gisteren

Dit zijn niet de handouts van gisteren ?


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #17 Gepost op: 21 maart 2006, 23:56:26
Dit zijn niet de handouts van gisteren ?

Sorry, te snel gelezen, is van 5 oktober excuses  :-[


peter_730

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2006, 01:47:53
Gisteren zijn de reanimatie regels, formeel gepresenteerd, (met her en der een type foutje ? :-D )

Ook is de eerste versie (just in time, maar met type foutjes) gedrukt gegeven aan de deelnemers van congress..

Ik ben blij dat de richtlijnen eigenlijk een op een van de ERC zijn overgenomen en zijn vertaald. (Ze hebben de typefouten van de ERC niet overgenomen, maar er wel twee nieuwe voor in de plaats gezet.. )

Jammer, dat de trainingsterminilogie, Hoofdstuk 9 van de ERC richtlijnen niet nadrukkelijk aan het bod zijn gekomen en ILS in de huidige standaards, niet zijn beschreven.. (Was misschien ook wel ijdele hoop..)




Volgens mij is de reanimatieraad ook zonder beschrijving heel duidelijk. Oranje kruis, Rode Kruis, reddingsbrigade, ILS etc. horen allemaal thuis bij de lekenreanimatie en die richtlijnen zijn nu bekend.


Trophy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 223
  • keep the rubberside down
Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2006, 12:03:05
De menig van het forumpanel over ILS was duidelijk.

Overigens vraag ik mij af wat een intermediate opgeleide hulpverlener meer doet bij een reanimatie dan een BLS opgeleidt persoon (behalve de extra zuurstof dan).
En waar blijft dan het principe van "keep it simple"?

Belangrijkste aspect is dat alle hulpverleners op één lijn komen te zitten. Dat de protocollen vereenvoudigd zijn is toe te juichen, hierdoor worden ze beter toepasbaar voor de lekenhulpverlener en georganiseerde hulpverleners..
Laten we nu maar hopen dat de outcome voor de patient ook verbeterd.
VSAZ ambulancezorg