Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)

Auteur Topic: Gemeentelijke Handhavingsdiensten (stadswacht, milieupolitie, parkeercontrole, enz.)  (gelezen 226393 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bert Zwerver

  • Handhaver-D
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 22
    • Veteranen Search Team
Citaat van: Gadgetman link=msg=1196524 date=1377799221
Amsterdamse motorrijder....iemand al erachter welke taakstelling deze collegae hebben?

De motorrijder van Amsterdam is in dienst van de Dienst Stadstoezicht en niet van de handhaving van de stadsdelen. Echter zijn werkterrein is wel weer door de gehele stad heen.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Vandaag de nieuwe handhavings en toezichts wagen gezien van de gemeente Eindhoven. Nissan Leaf is het geworden, deze is de vervanger van de Seat Ibaza die op zijn beurt weer de Ford C-Max verving.

Ook in nieuwe huisstijl van de gemeente Eindhoven.
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: Bert Zwerver link=msg=1278128 date=1403104239
De motorrijder van Amsterdam is in dienst van de Dienst Stadstoezicht en niet van de handhaving van de stadsdelen. Echter zijn werkterrein is wel weer door de gehele stad heen.

Inmiddels zijn de motoren voorzien van stoptransparanten voor en achter en oranje signalering...
Ik blijf het een erg hoog wannabee-gehalte hebben en ik snap niet dat de gemeente de motoren (en berijders) zó erg op de Politie laat lijken (en ik snap niet dat de Amsterdamse politie er mee accoord gaat...)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Welke tekst komt er op zo'n transparant te staan? ::)


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Zou u misschien genegen zijn even te willen stoppen voor een medewerker van de gemeente....


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Grappig dat steeds meer gemeenten over gaan tot het instellen van BOA's, stadswachten en dergelijke met vergaande bevoegdheden om taken uit te voeren die de politie niet meer doet zoals verkeersoverlast, hangjeugd enz enz. Pas zag ik een twee voorbij komen van een BOA die aanhoudingstechnieken aangeleerd krijgen. Of te wel we hebben straks een (rijks) Landelijke Politie en een gemeentelijke politie, net als vroegâh.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: gignnl link=msg=1278514 date=1403271583
Zou u misschien genegen zijn even te willen stoppen voor een medewerker van de gemeente....
Citaat van: Meneer link=msg=1278512 date=1403269227
Welke tekst komt er op zo'n transparant te staan? ::)
Gewoon stop is al voldoende, dat er een uitleg bijkomt is eigenlijk bijzaak.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Maar ja, behoor ik dan te stoppen voor zo'n gepromoveerde parkeercontroleur?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Ten eerste: is deze man niet gepromoveerd, maar heeft wel een studie gevolgd, en krijgt dit middel als stopbord door zijn meerdere aangereikt om zijn taak te kunnen uitoefenen.
ten tweede: al u een stopbord ziet oplichten, dient u onverwijld, te stoppen op de daartoe aangewezen plaats.
ten derde: al zit pietje puk in dat voertuig, heeft U er niets van op te merken, zeker niet als deze persoon zich kan legitimeren als boa, en indien u het niet eens bent met de gang van zaken dient u op de rechtbank het besluit van de rechter te accepteren, en zal deze alvorens  een uitspraak te doen, nader onderzoek doen naar de juistheid van handelen.
Bij instappen begint de inzet.