Communicatie- en rampenoefening hulpdiensten Westerscheldetunnel

Auteur Topic: Communicatie- en rampenoefening hulpdiensten Westerscheldetunnel  (gelezen 7925 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
HOEK - Aanstaande dinsdag 21 maart zal er een grote oefening worden gehouden in- en om de Westerscheldetunnel. Hiervoor zal de tunnel zo'n zeven uur afgesloten zijn.

Aan de oefening zullen o.a. brandweermensen meedoen die zijn opgeleid voor calamiteiten in de Westerscheldetunnel, waaronder o.a. de brandweerposten Ovezande, Borssele, Terneuzen, en Hoek. Daarnaast zijn er geneeskundige eenheden, de politie Zeeland en de hulpverleners van de Westerscheldetunnel.

Aangezien dit de eerste 'calamiteit' is na invoering van het C2000 netwerk in de veiligheidsregio Zeeland zal ook de onderlinge communicatie een belangrijk aandachtspunt zijn voor de ICT groep van de regionale brandweer en de politie Zeeland.  ;)


http://www.westerscheldetunnel.nl  :

Nacht van 21 op 22 maart van 22:00 tot 05:00 uur Westerscheldetunnel volledig gesloten

In de nacht van 21 op 22 maart a.s. zal de Westerscheldetunnel van 22:00 uur tot 05:00 uur volledig gesloten zijn voor alle verkeer. Dit is noodzakelijk omdat een grootschalige veiligheidsoefening met de hulpverleningsdiensten wordt georganiseerd. Aansluitend vindt onderhoud plaats aan de toeleidende wegen.

De N.V. Westerscheldetunnel hecht groot belang aan de veiligheid van de weggebruikers. Om in geval van een incident of calamiteit snel en adequaat op te kunnen treden, is een goede samenwerking met de regionale hulpverleningsdiensten de basis.

Wanneer u naar de overkant wilt reizen, adviseren wij u de route via Antwerpen te volgen. Aanwijzingen hiervoor staan vermeld op de tijdelijke borden langs onder andere de A58, de N61 en N62.


[modedit]toegevoegd aan de agenda
jvo[/modedit]




firemanr

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 20 maart 2006, 10:54:27
HOEK - Aanstaande dinsdag 21 maart zal er een grote oefening worden gehouden in- en om de Westerscheldetunnel. Hiervoor zal de tunnel zo'n zeven uur afgesloten zijn.

Aan de oefening zullen o.a. brandweermensen meedoen die zijn opgeleid voor calamiteiten in de Westerscheldetunnel, waaronder o.a. de brandweerposten Ovezande, Borssele, Terneuzen, en Hoek. Daarnaast zijn er geneeskundige eenheden, de politie Zeeland en de hulpverleners van de Westerscheldetunnel.

Aangezien dit de eerste 'calamiteit' is na invoering van het C2000 netwerk in de veiligheidsregio Zeeland zal ook de onderlinge communicatie een belangrijk aandachtspunt zijn voor de ICT groep van de regionale brandweer en de politie Zeeland.  ;)


http://www.westerscheldetunnel.nl  :

Nacht van 21 op 22 maart van 22:00 tot 05:00 uur Westerscheldetunnel volledig gesloten

In de nacht van 21 op 22 maart a.s. zal de Westerscheldetunnel van 22:00 uur tot 05:00 uur volledig gesloten zijn voor alle verkeer. Dit is noodzakelijk omdat een grootschalige veiligheidsoefening met de hulpverleningsdiensten wordt georganiseerd. Aansluitend vindt onderhoud plaats aan de toeleidende wegen.

De N.V. Westerscheldetunnel hecht groot belang aan de veiligheid van de weggebruikers. Om in geval van een incident of calamiteit snel en adequaat op te kunnen treden, is een goede samenwerking met de regionale hulpverleningsdiensten de basis.

Wanneer u naar de overkant wilt reizen, adviseren wij u de route via Antwerpen te volgen. Aanwijzingen hiervoor staan vermeld op de tijdelijke borden langs onder andere de A58, de N61 en N62.


[modedit]toegevoegd aan de agenda
jvo[/modedit]


Ben je ook aanwezig Michel? Kan ik je gauw nog even op de foto zetten...... :P ;D ;D


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #2 Gepost op: 20 maart 2006, 16:05:05
Bleij is er van 17u tot 01u in de controlekamer. Mocht in 2004 Operator zijn tijdens de oefening, deze keer hou ik me bezig met de voorbereidingen van de oefening en de werkzaamheden die gehouden worden naast de oefening.

In ieder geval een fijne oefening gewenst!!  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2006, 08:42:30
Bleij is er van 17u tot 01u in de controlekamer. Mocht in 2004 Operator zijn tijdens de oefening, deze keer hou ik me bezig met de voorbereidingen van de oefening en de werkzaamheden die gehouden worden naast de oefening.

In ieder geval een fijne oefening gewenst!!  ;)

Dank u..... ;D Maar ik ben alleen bij het feestje om foto's te nemen..... ::) ;)


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2006, 09:50:44
Dank u..... ;D Maar ik ben alleen bij het feestje om foto's te nemen..... ::) ;)

ooh foto's  ::)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2006, 17:38:51
HOEK - Aanstaande dinsdag 21 maart zal er een grote oefening worden gehouden in- en om de Westerscheldetunnel. Hiervoor zal de tunnel zo'n zeven uur afgesloten zijn.

Aan de oefening zullen o.a. brandweermensen meedoen die zijn opgeleid voor calamiteiten in de Westerscheldetunnel, waaronder o.a. de brandweerposten Ovezande, Borssele, Terneuzen, en Hoek. Daarnaast zijn er geneeskundige eenheden, de politie Zeeland en de hulpverleners van de Westerscheldetunnel.

Wat of wie zijn de hulpverleners van de Westerscheldetunnel? Rijkswaterstaat?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #6 Gepost op: 21 maart 2006, 18:05:52
Ik kan daar nie komen denk ik, om foto's te nemen :P hahah
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #7 Gepost op: 21 maart 2006, 18:16:48
Wat of wie zijn de hulpverleners van de Westerscheldetunnel? Rijkswaterstaat?

geen idee eigelijk misschien medewerkers van de tunnel zelf? heb geen idee..


Bleij

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 607
Reactie #8 Gepost op: 21 maart 2006, 19:48:33
Wat of wie zijn de hulpverleners van de Westerscheldetunnel? Rijkswaterstaat?

De mensen in de jeeps van de Westerscheldetunnel zijn in hun taak op het tracé (N62) / in de tunnel te vergelijken met de weginspecteurs van Rijkswaterstaat. Deze hebben ook dezelfde opleiding als de mensen van Rijkswaterstaat op de auto(snel)wegen  ;)


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #9 Gepost op: 21 maart 2006, 19:51:07
Succes vanaaf ;)