Politie schiet man dood in Nijkerkerveen

Auteur Topic: Politie schiet man dood in Nijkerkerveen  (gelezen 3432 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Gepost op: 19 maart 2006, 13:33:59
Waarom zouden neppistolen toch verboden zijn...... :-[ :-X

http://www.ad.nl/binnenland/article217561.ece

Politie schiet man dood in Nijkerkerveen

NIJKERKERVEEN - Een politieagent heeft in de nacht van zaterdag op zondag rond twee uur in Nijkerkerveen een 49-jarige inwoner van die plaats doodgeschoten.
Dat heeft een woordvoerder van de politie van het korps Gelderland-Midden bekendgemaakt.
Buurtbewoners in het Gelderse plaatsje hadden de politie gebeld omdat een man met een vuurwapen mensen bedreigde in de Dirk Ruitenbeekstraat. Het bleek later om een neppistool te gaan.  :'(
De twee agenten die het eerst ter plaatse waren, sommeerden de man het wapen te laten vallen.
Een van hen loste een waarschuwingsschot. Omdat de man het wapen bleef vasthouden, schoot de agent daarna gericht. De politiemensen en ambulancepersoneel hebben nog geprobeerd de man te reanimeren, maar hij overleed ter plaatse.
Waarom de man met het nepwapen dreigde, is nog niet bekend. Daar de betrokken agenten bij het korps Gelderland-Midden werken, voert de technische recherche van Gelderland-Zuid het onderzoek uit. Ook de rijksrecherche heeft een onderzoek ingesteld. Het lichaam van het slachtoffer is naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Den Haag overgebracht.
Het Openbaar Ministerie liet weten dat het neppistool ,,niet van echt was te onderscheiden.’’




jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2006, 13:36:26
Als ik het niet kan zien dat ie nep is, en na een waarschuwingsschot laat hij em nog steeds niet vallen dan denk ik dat het toch neerkomt op een keuze: Hij of IK..... Ik weet het wel.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2006, 13:44:59
Het is idd het probleem / fout van degene die het nepwapen vast houdt en dat de 'verkeerde' kant uitwijst..... :-X


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2006, 13:58:20
Na zo'n situatie vraag je je altijd af of het misschien op een andere manier gekunt had.  :(
De komende tijd gaat heel erg naar worden voor de betreffende agenten.

Via deze weg heel veel strekte gewenst.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!


Target77

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2006, 15:28:58
Het neppistool was dus duidelijk niet van echt te onderscheiden. Terecht gehandeld door de desbetreffende agent.  ;)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2006, 15:34:29
Na zo'n situatie vraag je je altijd af of het misschien op een andere manier gekunt had.  :(
De komende tijd gaat heel erg naar worden voor de betreffende agent.

Via deze weg heel veel strekte gewenst.


Dat is inderdaad ook zo... niemand zit te wachten om zijn vuurwapen te gebruiken, en als het dan zo loopt denk ik dat je het jezelf toch ook heel lastig gaat maken...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2006, 11:51:56
Schietende agent als getuige gehoord

ARNHEM - De agent, die zondagmorgen in het Gelderse Nijkerkerveen een 49-jarige man doodschoot, is door de recherche als getuige gehoord. De politie heeft hem niet aangehouden. Dat zei een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) in Arnhem maandag.

Ook zijn collega die bij de dodelijke schietpartij was, heeft zondag een getuigenis afgelegd. Het OM hoopt dat de rijksrecherche en de technische recherche nog deze week hun onderzoek naar het incident zullen afronden. Dan pas kan bepaald worden of de betrokken agent verdachte is, aldus de justitiewoordvoerster.


De twee agenten van het korps Gelderland-Midden troffen zondagmorgen rond twee uur de 49-jarige man aan in de Dirk Ruitenbeekstraat in Nijkerkerveen. Hij zwaaide met wat later een zeer echt lijkend neppistool bleek te zijn en bedreigde daar mensen mee.

Waarschuwingsschot

De agenten sommeerden de man het wapen te laten vallen en losten een waarschuwingsschot, maar dat hielp niets. Daarop heeft een van de agenten gericht geschoten en de Nijkerkervener dodelijk getroffen.

Buurtgenoten beweren dat de man wel vaker in de war was, maar geen kwade bedoelingen had. Andere buurtgenoten namen zijn dreigende gedrag zondagmorgen echter zo serieus dat zij de politie alarmeerden. Het lichaam van de doodgeschoten man is voor sectie naar het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) in Rijswijk gebracht.

www.nu.nl


paul_hartog

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2006, 15:43:29
heel terrecht gehandeld inderdaad.

Met mensen die gaan zitten zwaaien met een (nep) pistool heb ik geen medelijden.

gelijk afleren dit soort geintjes


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #8 Gepost op: 25 maart 2006, 17:58:51
:-X :-X :-X :-X :-X :-X

http://www.ad.nl/amsterdam/stad/article229250.ece

Schot verwondt leerling
Door MAAIKE RUEPERT

AMSTERDAM - School schorst schutter, maar de ouders van het slachtoffer willen dat hij definitief wordt verwijderd.


De IVKO school in Amsterdam. FOTO: GOOGLE
Een 16-jarige leerling heeft dinsdag op zijn school in Amsterdam met een replica machinegeweer geschoten op de 16-jarige Tony van der Bosch. Een plastic kogel kwam in Tony’s wang terecht. De schooldirectie, die van een ‘vervelend incident’ spreekt, heeft de dader voor drie dagen geschorst. Tony en zijn ouders eisen echter dat de dader van school wordt gestuurd.

In een boek wijst Tony aan hoe het wapen, dat de schoolgenoot vorige week tijdens een schoolreisje in Italië had gekocht, er uit zag: als een M14, een heus machinegeweer. ,,Ik dacht eerst dat het echt was.’’

Tony was aan het einde van de middag samen met een klasgenootje muziekinstrumenten aan het opruimen op het IVKO, een Montessori-school in Amsterdam-Zuid, toen een schoolgenoot verscheen en van ongeveer twee meter afstand een wapen op hem richtte. ,,Hij schoot in mijn been,’’ vertelt Tony. ,,Daarna liep hij achteruit laadde opnieuw en schoot gericht op mijn gezicht. Ik kon nog net mijn hoofd omdraaien.’’

De kogel raakte Tony’s wang, op enkele centimeters onder zijn oog. Ontdaan en bloedend kwam Tony thuis. Zijn ouders namen hem mee naar de eerste hulp en vervolgens naar de politie om aangifte te doen.

Volgens schooldirecteur Dick de Groot is verwijdering van de schutter niet aan de orde. ,,Er is onder de kinderen op school een spelletje geweest met een plastic pistool,’’ zegt hij. ,,Daarbij is een leerling geraakt. Dat de ouders boos zijn, kan ik me voorstellen. Wij begrijpen het ook niet. De dader is een van onze beste en meest behulpzame leerlingen. Het was voor hem een geintje.’’

Onacceptabel, vinden Tony’s ouders. Tony: ,,Ik ben bang om naar school te gaan als hij er is. Waarom schoot hij op mij en niet op die andere jongen?’’


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #9 Gepost op: 25 maart 2006, 18:10:08
Nep of echt?  ::)