Even een vraagje tussendoor: Karin, waarom ben je altijd gewondenverzorgster???
volgens mij is de grootste taak nog altijd het vast en rechthouden van het hoofd van de slachtoffer.
Dit gebeurd via de achterbank. je armen kunnen dan rusten op de stoel van de bestuurder/ster.
en mijn vraag ook Karin? waarom ben jij altijd de gewondenverzorger.
Oke er is al een antwoord gegeven,sorry voor mijn late reactie,maar heb het even wat drukker gehad,en mijn hoofd stond er niet naar.(sommigen weten wel waarom)
Ik ben altijd gewondenverzorger,omdat ik qua ehbo etc best veel ervaring heb,heb ook stage gelopen op ambulance,en ben lotus s.o.,dus medisch ben ik best goed onderlegd.
Ik heb de gave om goed te kunnen omgaan met s.o. en alles eromheen.
Niet dat ik niet in het technisch team zou kunnen zitten,want dat kan ik ook best,maar het is gewoon zo,dat in ons korps er niet zoveel mensen zitten die de taak als gewondeverzorger willen!!
Je hebt een zeer intensief contact met het s.o. er en begeleid inderdaad alles erhomheen ,en houd de situatie in de gaten.
Het is soms ook een zeer emotioneel gebeuren,vooral als je bij een meisje zit wat bekneld zit onder de stoel van haar vriend en dan aan mij vraagt is (naam ) dood,wie ben ik om te zeggen dat het zo is,ik moet dan ook slikken en proberen haar af te leiden,zodat ik geen antwoord op haar vraag hoef te geven.
Kortom het is meestal best een emotionele taak ,soms sterft iemand in je armen..............................
doeiiiiiiiiiiii Karin