Gewondenverzorger bij de brandweer.

Auteur Topic: Gewondenverzorger bij de brandweer.  (gelezen 26345 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Karim

• Gast
Reactie #90 Gepost op: 11 september 2006, 16:01:35
als je niets anders dan dit te vertellen heb kun je ook beter je mond houden :-X......

Nee collega hulpverleners afkraken en belachelijk maken (en dan doel ik voornamelijk op dat "100 certificaten strandwachttippelen") dat is echt een goeie discussie op niveau ja...  :-X

Citaat
Maar goed, ik zie aan je onderschrift dat jij ook zo'n joker bent die graag laat zien wat je allemaal gedaan heb in je leven. Geef een zinnige bijdrage aan dit forum of houdt anders je mond.

Ik reageerde omdat er nogal met modder gegooid werd, en dat niet alleen zielig maar ook vrij zinloos is, we zijn hier toch om van elkaar te leren, en niet om elkaar belachelijk te maken.

En in mijn onderschrift staat inderdaad waar ik zoal werk ja, zodat degene die mijn posts lezen vanuit welk perspectief (en met welke kennis en ervaringen) er verteld/dingen gevraagd wordt.
Overigens is volgens jou blijkbaar 70% van 't forum dan een joker, want ik ben alles behalve de enige die zo'n onderschrift heeft.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 11 september 2006, 17:05:02
Nee collega hulpverleners afkraken en belachelijk maken (en dan doel ik voornamelijk op dat "100 certificaten strandwachttippelen") dat is echt een goeie discussie op niveau ja...  :-X

Ik reageerde omdat er nogal met modder gegooid werd, en dat niet alleen zielig maar ook vrij zinloos is, we zijn hier toch om van elkaar te leren, en niet om elkaar belachelijk te maken.

En in mijn onderschrift staat inderdaad waar ik zoal werk ja, zodat degene die mijn posts lezen vanuit welk perspectief (en met welke kennis en ervaringen) er verteld/dingen gevraagd wordt.
Overigens is volgens jou blijkbaar 70% van 't forum dan een joker, want ik ben alles behalve de enige die zo'n onderschrift heeft.

Als er met modder gegooid wordt hoef jij je daar geen zorgen om te maken.............daar hebben ze moderators voor om dan in te grijpen en bij mijn weten is die taak jou nog niet toebedeeld ;)

Mijn vorige posting was aan jou gericht en niet aan alle andere forumgebruikers met onderschrift. De mensen die dat ook hebben en normaal daarmee om gaan is niets mis mee maar ik heb geen behoefte aan zinloze discussies met mensen die denken alles beter te weten en in elke topic hun snater slaan, dat moge nu toch wel duidelijk te zijn denk ik :-[

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #92 Gepost op: 11 september 2006, 17:19:52
De sfeer is goed in de discussie  :D ;D ;)

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn,dat we er met z,n allen voor de klant er zijn.En dat de klant de best mogelijke hulp verdient,en wat nu uit de discussie naar voren komt is dat we met z,n allen ons uiterste best doen voor onze klanten  8)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 11 september 2006, 18:08:33
De sfeer is goed in de discussie  :D ;D ;)

Ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn,dat we er met z,n allen voor de klant er zijn.En dat de klant de best mogelijke hulp verdient,en wat nu uit de discussie naar voren komt is dat we met z,n allen ons uiterste best doen voor onze klanten  8)

zie het aanstichtende bericht in dit topic zie bericht

Shave [wie kaatst kan de bal verwachten] ;)

Karim

• Gast
Reactie #94 Gepost op: 11 september 2006, 19:08:31
Als er met modder gegooid wordt hoef jij je daar geen zorgen om te maken.............daar hebben ze moderators voor om dan in te grijpen en bij mijn weten is die taak jou nog niet toebedeeld ;)

Dat betekend nog niet dat ik er niks van mag zeggen, ik volg deze discussie ook omdat ik 'm interessant vind, en als er dan met 'n paar man 1 iemand (RR) afgekraakt en belachelijk gemaakt gaat worden dan zeg ik daar wat van, zeker als dat 'n persoon is die ik zelf ook af enigzinds volg op dit forum en waarvan ik vindt dat hij wel altijd leuke en interressante dingen te vermelden heeft.

Citaat

Mijn vorige posting was aan jou gericht en niet aan alle andere forumgebruikers met onderschrift. De mensen die dat ook hebben en normaal daarmee om gaan is niets mis mee maar ik heb geen behoefte aan zinloze discussies met mensen die denken alles beter te weten en in elke topic hun snater slaan, dat moge nu toch wel duidelijk te zijn denk ik :-[

Heb ik hier lopen doen alsof ik alles beter weet dan ? Dacht het toch niet, volgens mij ben jij degene die niks wil aannemen van andere (waaronder RR) en elke poging tot een normale discussie afkapt met zielige opmerkingen...

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #95 Gepost op: 11 september 2006, 19:49:38
ik kan het dan roch ook weer niet laten om me er mee te bemoeien!

ga niet alle citaten terug halen maar weet er zo wel even een paar uit het hoofd om op te reageren!!!!

rr 5 jaar brandweer chauffeur. nu snap ik waarom jij er voor bent om een persoon waar deze goed in is te laten handelen. dit lijkt wel heeeeeeeel erg op van ik kan rijden en daar houd het ook echt mee op!

karim,

als je niets nuttigs te medlen hebt over het onderwerp waar het over begonnen is dan hou lekker je mond dicht. Ik weet niet hoe dat de hulpverlening in belgie geregeld is en kan daar dus geen oordeel over geven. snap dan ook niet wat je hier danover mee wil discuseren. O nee ik zeg het verkeerd, de boel probeert te verzieken. er is een pittige discussie ontstaan over nummers die verdeeld worden bij een ongeval in nederland. daarbij is 1 persoon die denkt het allemaal heel goed te weten uit alle standpunten. Wanneer je hierop reageert is het ineens moddergooien? Kom op we zijn volwassen mensen die veel vakkennis hebben en dat ook uitdragen en daarbij geen discussie uit de weg gaan en al helamaal niet dingen gaan roepen die niet waar zijn. zonder dat je weet hoe het in elkaar zit.

Fireman 77,
Ik moet zeggen je hebt de modder aardig van je weggespoeld die je naar je hoofd hebt geregen maar nu ben je weer in zinvolle persoon die volop mee doet in de discussie!

Peter 71,

ja discussie mag wel pittig zijn. zeker als je weet dat je gelijk hebt en de ander zo .....eigenwijs is om dat niet in te kunnen zien of zich te goed voelen om dat in te zien!

en nog iets karim,

jalours? ja dat zou ik inderdaad zijn bij het echte baywatch..... die mensen zijn daar OOK ;) ;D :D zo goed dat ze ook alles kunnen! ik denk dat meneer iets teveel tv heeft gekeken.

en rr,
als jij vind dat uitspraken vanmij de brandweer de das om doen zulje het met deze temperaturen zeker niet koud krijgen..... kom op zeg. je kunt echt niets hebben geloof ik. Volgens mij werk je ook nog met paarden en heb je daarvan nog de oogkleppen op. Ik kijk vooruit en alleen maar vooruit want als ik iets anders zie of hoor dan dat ga ik op mijn achterste poten staan en weet ik niet meer hoe het moet en gan ik maar heeeeeel hard lopen en van alles roepen. doet een kat ook die in het nauw zit. maakt ook hele rare sprongen.

zo mijn emmer met modder is weer even leeg. want dat zal ik dadelijk wel weer naar mijn hoofd geslingerd krijgen.
Maar nogmaals discusie voeren is leuk heel leuk zelfs en dit forum is bedoeld om van elkaar te leren!!!!! en samen met elkaar te kijken hoe iets op te lossen is. Als je ziet dat de discussie begon over dat er 1 persoon altijd nummer 4 speelt en deze na een x aantal pagina's tot inzien is gekomen dat er ook meer is als alleen maar nummer 4 dan is dat leuk. ok het heeft wel wat moeite en overtuigingskracht gekost en ze heeft zich ook leuk weten te verdedigen maar ineens zaten we aan het strand mom met modder te gooien. echt jammer!

groeten Fikkie (die het vertikt om een ander gelijkte geven die het zeker niet heeft!!!!!!

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 11 september 2006, 21:20:32
Zo.............laten we weer verder gaan met waar we gebleven waren................... 8)

Fikkie, heb jij nog ervaringen in het wisselen van uitruknummers bij ongevallen.........als nummer 5 nummer 4 nemen of hoe zat het ook al weer  

Rene112

• Gast
Reactie #97 Gepost op: 11 september 2006, 21:47:41
Ik heb helaas geen tijd om uitgebreid "mee te doen" in de discussie....  :-\

Maar ik vind het erg jammer dat het niveau de afgelopen pagina's is gedaald tot wel heel erg "brandweer-prikbord". En dat komt het hulpverleningsforum absoluut niet ten goede!  >:(

Het lukt bepaalde mensen blijkbaar niet om een inhoudelijke discussie te voeren zonder zich meteen enorm persoonlijk aangevallen te voelen. De reacties op RR gaan meteen de richting op van "je weet helemaal niet waar je het over hebt" in plaats van gewoon vriendelijk met argumenten te reageren..... zo zouden we namelijk op dit forum met elkaar om moeten gaan! De manier van reageren tot nu toe is gewoon jammer en slecht voor de sfeer!  :'( :'( :-\ :-\

Daarnaast wil ik nog even duidelijk aangeven dat het hulpverleningsforum juist bedoeld is om samen vragen te beantwoorden, informatie uit te wisselen en te discussiëren. En dat samen zijn vooral de verschillende disciplines samen.
Daarbij mag een ambulancemedewerker uit Nederland of België dus gewoon reageren en/of zich in de discussie mengen als het een "schijnbaar" ;) brandweeronderwerp is.
Juist dan leren we misschien nog eens iets van elkaar!  ;) ;D ;D

En als ik het goed begrijp werkt RR al 14 jaar (nieuwbouw Zijlweg? ;)) vanuit hetzelfde gebouw als zijn brandweercollega's. Misschien heb je dan wel een beetje recht van spreken (in ieder geval m.b.t. dát brandweerkorps)!  --- :-X :-X

Natuurlijk zijn er een aantal "super(beroeps)brandweerkorpsen" waar alles 100% in orde is. Maar voor al die anderen is het eens goed om bijvoorbeeld eens een goed gesprek met een ambulanceverpleegkundige aan te gaan (niet tijdens een klusje) en te vragen wat zijn/haar positieve en negatieve ervaringen zijn met de samenwerking met de brandweer. Dat kan een heel leerzaam gesprek zijn (kan ik jullie uit eigen ervaring vertellen ;) ;D ;D).

groeten,
René de Caluwé
(50% als moderator en 50% persoonlijk ;))

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 11 september 2006, 22:15:42
Maar ik vind het erg jammer dat het niveau de afgelopen pagina's is gedaald tot wel heel erg "brandweer-prikbord". En dat komt het hulpverleningsforum absoluut niet ten goede!  >:(

René,

De discussie liep leuk totdat deze persoon met deze reactie klik zich in de discussie mengt.

Naar mijn bescheiden mening mag je hier dan op reageren op dit forum, en met mij zijn daarbij nog anderen die diezelfde mening delen. Je hoeft het hierbij niet met elkaar eens te zijn, maar ik denk als je alles terug lleest de strekking van de berichten wel duidelijk is.

Op dit forum wil je dingen leren of bespreekbaar maken maar de brenger van de berichten (lees RR) is zo stellig hoe alles werkt dat je hierop toch vrij mag zijn om aan te geven dat het niet overal zo is ;)

Dat het persoonlijke aspect hierin meespeelt zal zeker zo zijn maar dat neemt niet weg dat je dan alles maar moet accepteren en voor lief aan moet nemen omdat er mensen zijn die denken overal verstand van te hebben. Een duidelijke uiteenzetting van hoe het in andere korpsen loopt wordt dan afgedaan door te schrijven dat ik of anderen er geen bal van snappen..............

Zoals ik al schreef, ik kan dat dan niet begrijpen dat iemand met zoveel ervaring, kennis en kunde dit neer durft te zetten en vraag me dan ook werkelijk af waar zo'n iemand mee bezig is.

En ja, in een discussie kan het in het heetst van de strijd er fel aan toe gaan...........zoals Fikkie al schreef is brandweervrouw ook in gaan zien dat soms een ander nummer nemen geen kwaad kan. Iemand die in deze discussie wel iets aan wil nemen ;)

Ik denk dan ook, en dat heb ik al eerder geschreven, meneer RR best een zinnige bijdrage kan leveren als hij op zijn vakgebied een discussie voert en ik daar dan wel respect voor op kan brengen, maar niet op deze manier. Op zijn zachts gezegd heb je dan een eikenhoutenplank voor je radijs hangen als je je zo stellig vasthoudt aan hoe dingen "horen" of "blijken" te lopen in een bepaald korps. De brandweer bestaat uit meer korpsen in Nederland.

Nou ik heb weer mijn gedachtengang uiteengezet. Steek je energie in de mensen die zich zo opstellen en laat de discussie lopen zoals ze horen te lopen.........................als ik me bedreigd voel trek ik wel aan de bel ;)

Rene112

• Gast
Reactie #99 Gepost op: 11 september 2006, 22:30:27
Nou ik heb weer mijn gedachtengang uiteengezet.
Duidelijk!  ;)

Citaat
Steek je energie in de mensen die zich zo opstellen
Daar ben ik juist mee bezig ;)  ;D ;D

Citaat
en laat de discussie lopen zoals ze horen te lopen.........................
Op het hulpverleningsforum horen persoonlijke aanvallen niet thuis (zie forumregels). Natuurlijk is er een 'grijs gebied' in een felle discussie maar de afgelopen pagina's zakte het m.i. te ver af!

Citaat
als ik me bedreigd voel trek ik wel aan de bel ;)
Als dat gebeurt zal je vast weinig aan dit officiertje hebben hoor!  ;D ;D ;D

groeten,
René de Caluwé