precies Wicher,
Ik begrijp, en corrigeer me maar, dat ook hier niet altijd de definities even helder zijn.
En alleen daardoor krijg je al van die rare verschillen in de cijfers..
plus je kan niet zomaar tijden bij elkaar op tellen.. De wijze van registratie is ook nog per regio zo verschillend en waarschijnlijk per RAV ook, eenduidige registratie nog maar langzaam vorderd.
In sommige veiligheidregios zitten wel 3 of meer ambulancediensten, met elk zijn eigen methode om iets te registreren.
Maar aan de andere kant, komt het wel eens voor, dat een ambu terplaatse gemeld staat, terwijl die het nog een paar minuten lopen naar de patient is.. En de zorg eindelijk kan starten..
Dus met welke tijd meet je nu eigenlijk.. De aanrijtijd, of de tijd dat effectief bij de patient bent en je zorg aan de patient kan starten..
Ik ken genoeg voorbeelden, waarbij het ambu-team, zelfs meer dan 10 minuten moeten lopen, voor dat ze daadwerkelijk bij de patient zijn ?
En geloof me, dan zijn ze meestal niet echt meer vrolijk.. Ik kwam nabij Venlo, zo'n stekje tegen..echt ligt 5 minuten van snelweg, maar dan.. hellinkje af, en hellinkje op, daar kan je ambu echt niet rijden..ruim 10 minuten lopen, met je spoedkoffer en de rest..
Is de norm trouwens, dat er binnen 15 minuten vervoerscapaciteit moet zijn, of mag het ook ingevuld worden met een rapid responder ? of moet de rapid responder er dan echt eerder zijn ?, zijn daar al normen over bekend ?