dit is vanaf het moment dat de rit wordt door gegeven aan de MKA , daarom vinden ze het prettig dat er op de juiste wijze wordt geallarmeerd, en dus kort wordt gehouden, scheelt weer tijd. ;
Is dat het moment dat de ambulance de straat in rijdt ?( WAT DENK JE NU ZELF??DOMME REDENATIE!!!!!!)
Is dat het moment dat de ambulance de straat de situatie op afstand inschat ?( HOEZO OP AFSTAND?)
Is dat het moment dat de ambulance de daadwerkelijke zorg aan de patient begint ?( NOU WAT DENK JE ZELF?)
Is dat het moment dat er echt vervoerscapaciteit is of is een First Responder of Rapid Responder ook goed ?(ALS EEN FR OOK MET A1 URGENTIE MOET RIJDEN GELDEN DEZE REGELS OOK VOOR DE FR!!!!)
Geld de norm alleen voor de 1e ambulance of geld het voor elke ambulance die ter plaatse moet komen ?( VOOR ELKE AMBULANCE OF FR DIE MET A1 URGENTIE RIJDEN!!!!!!)
Waar staat dit exact beschreven..( AFSPRAKEN MET DE ZORGVERZEKERAARS, WORDT JE OP BEOORDEELD !!!!! )
De Begintijd lijkt mij helder en vermoede ik al. Echter dat betekend dat de 112 centrale dus een extra vertraging kan zijn, die niet gemeten wordt ?
Mijn vorige vraag zal waarschijnlijk moeten verhelderen.. maar ik dacht dat voor jou toch zeker helder zou moeten zijn..
Is dat het moment dat de ambulance de straat in rijdt ?
Vroeger werden wel eens ambulances terplaatse gemeld, terwijl nog lang niet bij de ongevalslocatie waren ?, Is dat het moment dat de ambulance de straat de situatie op afstand inschat ? Dus zodra die naast de ambulance parkeert (ter plaatse ), en naar de betreffende ongevalslocatie of voordeur moet lopen, soms is dat meer dan 5 minuten lopen, voor dat je toegang hebt tot de patient ? Ik neem aan dat in het benaderen van de locatie de situatie word ingeschat ?
Is dat het moment dat de ambulance de daadwerkelijke zorg aan de patient begint ?( NOU WAT DENK JE ZELF?), Dat nu juist mijn vraag ? Tussen het moment van het parkeren van de ambu, in de buurt van de patient ? kan er nog wel even duren voor dat er met de daadwerkelijke zorg en eerste beoordeling van patient begonnen kan worden.
Denk even aan flat gebouwen ?
Als ik jou antwoord goed begrijp geld dit dus als
maximale aanrijtijd.. dat het daarna nog 5 minuten lopen is voor dat je toegang hebt tot de patient dat word dus niet meegemeten ?
De reden waarom ik het precies vraag is ? en niet met gedachtenspinsels wil opgezadeld wil worden..
Dat dus de tijd voor dat de hulpverlening door Ambulances echt kan starten dus veel langer kan zijn dan die 15 minuten, terwijl de ambulancedienst wel netjes binnen die 15 minuten aankomst geboekt kan zijn..
Hmmm dus zo scherp en helder is die serviceparameter dus niet echt.. Nu weet ik uit ervaring dat jullie in IJsselvecht er vaak veel sneller zijn, dan die 15 minuten en dan ook meestal echt al kunnen starten met de hulpverlening. Maar als je iets wil meten, moet je naar mijn mening ook nauwkeurig meten.
Want als patient kan het dus veel langer zijn dat ik moet wachten op de noodzakelijke hulpverlening, dan die 15 minuten.. Dus ik moet niet ergens onder een scheepsruim gaan liggen.. want dan zijn jullie wel snel ter plaatse, maar het zou in vergelijkbare casus ook rustig een half uurtje langer duren voor dat jullie echt wat kunnen doen.
De zorgverzekeraar maakt met jullie contracten, maar als die zorgverzekeraar zegt, ach voor mijn patienten mag je er ook wel 20 minuten over doen ? Lijkt me dat IGZ gaat stijgeren. Dus moet er nog iemand iets over die 15 minuten norm roepen.. ?