eisen bij evenement

Auteur Topic: eisen bij evenement  (gelezen 2685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rob uit maarheeze

  • Gast
Gepost op: 1 oktober 2005, 10:52:20
hallow,
Ik moet voor school een feestavond organiseren en ik vroeg me af hoeveel ehbo mensen er aanwezig moeten zijn als er 600 man in de tent aanwezig is?
Hebben jullie hier misschien een antwoord op?

Groetjes Rob




Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2005, 11:01:51
Rob, je zult eerst een risico inschatting moeten maken en daar zul je wat meer gegevens voor moeten aandragen, denk bijvoorbeeld aan

  • Wanneer (hoe laat) begint en eindigt het
  • Wordt er alcohol geschonken
  • Wat is de leeftijd van  het publiek
  • Zijn er verder nog brandwachten, of veiligheidsmensen aanwezig
  • Wat is het type publiek (Neil Diamond fan of hoolligan)
  • Zijn er bepaalde risicovolle elementen op de feestavond (vuurwerk oid)
  • Is het evenement makkelijk bereikbaar voor ambu etc
  • Hoe groot is de kans op slecht weer (storm) en wat is het effect daarvan op de tent
  • Hoe overzichtelijk is de tent

etc etc

Ik zou uitgaan van 4 ehbo'ers en dat afhankelijk van het risico evt naar boven bijstellen (6)
Stelt de gemeente geen eisen of hoef je geen vergunning aan te vragen ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources