Firehouse USA op Discovery

Auteur Topic: Firehouse USA op Discovery  (gelezen 9424 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 3 april 2006, 19:35:01
shit, ik heb het gemist  :(

Mark644

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #11 Gepost op: 3 april 2006, 21:28:06
En nu weet ik waarom ze zoveel uitrukken hebben (het is zo ie zo wel druk) maar ze rijden ook voor mensen die onwel zijn ect.
Ik wist trouwens wel dat ze voor zulke ritten ook reden, maar dan komt er toch geen einde aan, het gebeurd zo vaak?

haha ja die amerikanen he. melding van een onwelwording en dan rukken ze uit met een "engine" en zo'n gigantische ladder truck

of gebeurt dat niet meer  ;D

Karim

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 3 april 2006, 23:23:20
shit, ik heb het gemist  :(

Vannacht/morgenvroeg om 5:00 uur komt de herhaling.

ff de video programmeren dus  ;)

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 4 april 2006, 08:55:51
En vanochtend om 11:00 uur...

Maar ja, je zult maar aan het werk zijn...

Gelukkig zijn er ook nog mensen die vrij zijn vandaag ;D ;D ;D :-X

firemanr

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 4 april 2006, 11:04:48
Geweldige serie, leuk ook om te zien dat er een cameraatje mee naar binnen gaat op de helm, om ook beelden van binnen te hebben. ;)

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 4 april 2006, 11:27:53
En toch heb ik het idee dat een deel van de binnenaanvallen in sene is gezet.
Die brand in die slaapkamer brandde te mooi.
Het bed, en een openstaand laatje.
Plus het feit dat de rook wel erg wit was, en het zicht redelijk goed voor een matras in de brand.

Maar al met al wel leuk om naar te kijken!

Gr

Bart S

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 4 april 2006, 11:30:44
Geweldige serie, leuk ook om te zien dat er een cameraatje mee naar binnen gaat op de helm, om ook beelden van binnen te hebben. ;)

Als je dit leuk vind, denk ik dat je ook zeker naar The Bravest moet kijken. Althans, als je de zender "Reality TV" in je pakket hebt. Dit wordt elke dag uitgezonden tussen 06:00 en 06:30. Iedere aflevering wordt er een ander korps/ploeg gevolgd en zie je een aantal uitrukken. Dat kunnen flinke branden of beknellingen zijn, maar ook mensen die vast zitten in de lift of containertjes. En ze maken ook gebruik van "vest cams", zodat je ook midden in de actie zit ;)

firemanr

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 4 april 2006, 11:43:48
Als je dit leuk vind, denk ik dat je ook zeker naar The Bravest moet kijken. Althans, als je de zender "Reality TV" in je pakket hebt. Dit wordt elke dag uitgezonden tussen 06:00 en 06:30. Iedere aflevering wordt er een ander korps/ploeg gevolgd en zie je een aantal uitrukken. Dat kunnen flinke branden of beknellingen zijn, maar ook mensen die vast zitten in de lift of containertjes. En ze maken ook gebruik van "vest cams", zodat je ook midden in de actie zit ;)

Dit zit in het pakket, maar vergeet er af en toe naar te kijken..... :P :-X ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 17 april 2006, 22:49:28
haha ja die amerikanen he. melding van een onwelwording en dan rukken ze uit met een "engine" en zo'n gigantische ladder truck

of gebeurt dat niet meer  ;D
ik heb in 2004 op een post gezeten in San Diego (CA) en daar reden ze alleen met de engine en een ambu op medische oproepen.......al met al hadden ze alleen al op die post ongeveer 30 meldingen per dienst, waarvan (ja schrik niet) 4 brandmeldingen!! ;)

Filip

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 15 mei 2006, 13:37:31
Ik heb het vorrige week en de week ervoor gezien. Het is wel een stoer programma.
Wat me wel opvalt is hoe er met veiligheid wordt omgegaan. De brandweermannen hebben vaak geen ademlucht om waar een Nederlandse brandweerman wel ademlucht om zou moeten hebben.

Bij de vorrige aflevering waren er 3 slachtoffers gevallen onder de eigen mensen.
- brandweerman kreeg een schok
- brandweerman heeft bij een inzet met gevaarlijke stoffen Fenol (dacht ik, het zou een andere stof kunnen zijn) ingeademd
- brandweerman breekt zijn pols

De schok en het ongeval met de gevaarlijke stoffen had eigenlijk niet gehoeven.
Maar wel een superleuk programma om te zien.