Pepperspray

Auteur Topic: Pepperspray  (gelezen 36754 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #120 Gepost op: 30 januari 2007, 13:24:34
Ik ook niet, maar er blijken toch een heleboel mensen te zijn die pepperspray in huis hebben. Maar daarmee is de vraag nog niet beantwoord: Is hier een landelijke richtlijn voor? Ik zou zeggen; alleen verkoop op vertoon van geldig legitimatiebewijs van de politie of andere diensten die bevoegd zijn met pepperspray te werken, maar is dit ook op papier gezet? Of andere afspraken.... ?


Michelle1983

  • Gast
Reactie #121 Gepost op: 30 januari 2007, 13:39:03
Ik denk dat de politie pepperspray centraal aanschaft en niet op een voor particulieren mede toegankelijke plek. Je kunt het echt niet zomaar kopen in Nederland. Ja zwart of in het buitenland ...


Forumspookje

  • Gast
Reactie #122 Gepost op: 30 januari 2007, 13:57:21
Ik denk dat de politie pepperspray centraal aanschaft en niet op een voor particulieren mede toegankelijke plek. Je kunt het echt niet zomaar kopen in Nederland. Ja zwart of in het buitenland ...

Inderdaad. Wij kunnen niet zomaar een plaatselijke winkel instappen en wat pepperspray inslaan voor het komende seizoen op vertoon van ons pasje.  ;) Zou een mooie boel worden, heeft iedereen een andere concentratie spray. Daarnaast mogen winkeliers dat spul niet eens verkopen. Op marktplaats of ebay kom je misschien wat tegen, maar ik kan je aanraden dat niet te kopen, je werkt jezelf alleen maar in de problemen.

Voor de politie wordt alles ingevoerd vanuit het logistieke centrum van het KLPD. Die verzorgen ook de kleding etc.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #123 Gepost op: 30 januari 2007, 14:11:52
Site waar je pepperspray kunt kopen

Je hoeft alleen maar pepperspray en kopen in te tikken op google en je vind dit. Zo is het niet zo moeilijk om er aan te komen!

(ik hoop overigens dat ik deze link mag en kan plaatsen. Neem aan dat iedereen hier verstandig genoeg is om het niet te gaan bestellen)
*leegheid*


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #124 Gepost op: 30 januari 2007, 15:32:27
Dank je wel mystique, meteen 15 busjes besteld ;D


Overigens in duitsland net over de grens bij tankstations verkopen ze alle soorten en maten...


Michelle1983

  • Gast
Reactie #125 Gepost op: 30 januari 2007, 15:42:38
Maar ja, je bent al strafbaar als je pepperspray koopt via die site (eventueel via doen plegen dan wel uitlokking). Je bent ook strafbaar als je het in Duitsland koopt en vervolgens ermee de grens overschrijdt. Maximumstraf 4 jaar gevangenisstraf, geldboete van de vijfde categorie.


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #126 Gepost op: 30 januari 2007, 15:58:20
Maar ja, je bent al strafbaar als je pepperspray koopt via die site (eventueel via doen plegen dan wel uitlokking). Je bent ook strafbaar als je het in Duitsland koopt en vervolgens ermee de grens overschrijdt. Maximumstraf 4 jaar gevangenisstraf, geldboete van de vijfde categorie.
En terecht.
*leegheid*


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 1 februari 2007, 21:12:03
Waarom willen bewakers toch altijd maar zograag met een (korte)wapenstok, transportboeien en pepperspray lopen?
Vertel mij een hoe je een vd wil afboeien als je alleen bent? Gaat je niet lukken.
Het gebruik van de wapenstok, tegen twee vd's?
Pepperspray tegen meer dan een vd?

Voorals nog is het gebruik van bovenstaande alleen toegegstaan aan abmtenaren als genoemd in art.141&142  wetboek van strafvordering. Daarnaast spreekt art. 4 van de ambtsinstructie over een "ambtenaar":
A.) aan wie dat geweldsmiddel rechtens is toegestaan, voor zover hij optreed ter uitvoering van de taak met het oog waarop het geweldmidel is toegekend.

B.) Die in het gebruik van dat geweldmiddel is geoefend.

Om nog verder maar even niet te spreken over het gebruik van pepperspray, art 12a & 12bgeweldsinst.
Over het gebruik van transportboeien, art.22&23.
Het gebruik van geweldmiddelenin het algemeen art.39 met een verwijzing naar art.8 politiewet.

Daarnaast nog de opleiding naar de toetsing en de verdere maandelijkse training.
Waarbij ook nog diverse aanhoudingstechnieken en kledingbevrijdingstechnieken moeten worden aangeleerd.

Ik zie die bewakingsbaasjes nog niet dit laten gebeuren voor hun personeel, maar denk dat men in Den Haag dit ook niet laat gebeuren. De aanvraag voor een Boa om te worden uitgerust is net zo dik als een 30X30cm straatklinker. En dat in 3voud.
Ook heeft men het aantal bewapende Boa funktie's beoorlijk teryg gedrongen, dus kan je er vanuit gaan dat men niet ineens een "priveleger"wel de toestemming gaat geven om bewapend in de openbareruimte te gaan werken.

Wat betreft de eerder genoemde brandblusser, als je die gebruikt maak je je wel schuldig aan een misdrijf.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #128 Gepost op: 2 februari 2007, 00:09:48
alles waarmee jij iemand aanvalt (al dan niet ter verdediging) is een wapen
als jij iemand echter met een brandblusser slaat die een mes had of fysiek aggressief was zal noodweer wellicht geaccepteerd worden mits je het niet kon ontvluchten.
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #129 Gepost op: 2 februari 2007, 19:28:19
alles waarmee jij iemand aanvalt (al dan niet ter verdediging) is een wapen
als jij iemand echter met een brandblusser slaat die een mes had of fysiek aggressief was zal noodweer wellicht geaccepteerd worden mits je het niet kon ontvluchten.

Het zou kunnen dat men art.41, lid 1 WvS laat gelden:
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzaakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.