Pepperspray

Auteur Topic: Pepperspray  (gelezen 36758 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #130 Gepost op: 2 februari 2007, 20:46:59
Het zou kunnen dat men art.41, lid 1 WvS laat gelden:
Niet strafbaar is hij die een feit begaat, geboden door de noodzaakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.

dat neemt niet weg dat het op moment van verdedigen een wapen is als bedoeld in de 4e categorie... zlefs een ballpoint kan daar onder vallen, of als jij iemand probeert neer te slaan met een grote spons dan is die spons een wapen.
dit zijn zogenaamde gelegenheidswapens, ze zijn niet verboden, je mag ze hebben, gebruiken en kopen.. maar als je er iemand mee ombrengt of verwond dan is het een wapen.
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #131 Gepost op: 2 februari 2007, 20:58:40
Met het bovenstaande verhaal, haal je je eigen verhaal over die brandblusser wel erg hard onderuit.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #132 Gepost op: 2 februari 2007, 21:07:26
Met het bovenstaande verhaal, haal je je eigen verhaal over die brandblusser wel erg hard onderuit.

nope..
het blijft een wapen..
je hebt dan alleen een rechtvaardigingsgrond WAARDOOR je het als wapen mag gebruiken.. dat het een wapen is blijft nog wel een feit, de strafbaarheid echter valt weg.
Politie Aspirant niveau 4


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #133 Gepost op: 4 februari 2007, 22:02:02
Ga nou eens je laatste twee bericten goed lezen, je spreek jezelf tegen.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #134 Gepost op: 4 februari 2007, 22:39:49
Waarom willen bewakers toch altijd maar zograag met een (korte)wapenstok, transportboeien en pepperspray lopen?
Vertel mij een hoe je een vd wil afboeien als je alleen bent? Gaat je niet lukken.
etc... etc...

Ron,

Jammer dat je alle beveiligers betiteld als cowboys die graag met wapens lopen.

Zoals ik meerdere malen in dit topic heb aangegeven: een beveiliger die met wapens wil lopen heeft een verkeerd beroep gekozen.
In de opleiding worden haarfijn alle artikelen mbt het gebruik van wapens behandeld, dat je dus geen enkele bevoegdheid hebt. Mocht je hier niet achterstaan, stop dan met de opleiding en ga naar de politie acedemie.

Dit is precies hetzelfde als militairen die zeuren dat ze worden uitgezonden en daar gaan zeveren over het lopen van gevaar. Deze mensen kiezen ervoor, en hebben maar te roeien met de riemen die ze hebben, zo zit dat ook in de beveiliging. Wil je niet de risico's lopen, kies dan een ander vak.

Er zijn genoeg beveiligers die hun beroep serieus nemen, en die worden in jouw post even vergeten.

Er zijn altijd rotte appels die het voor de rest bederven. Ook bij de politie zitten er figuren waar ik niet van snap dat ze agent konden worden. Dit houdt niet in dat meteen iedere agent corrupt is en de politie over het algemeen niet deugt. Ik vind jouw opmerking over het feit dat bewakers ALTIJD met wapens willen lopen kort door de bocht en subjectief.

Groet,
Mark


JeanBateau

  • Gast
Reactie #135 Gepost op: 4 februari 2007, 23:33:04
Ron,

Jammer dat je alle beveiligers betiteld als cowboys die graag met wapens lopen.

Zoals ik meerdere malen in dit topic heb aangegeven: een beveiliger die met wapens wil lopen heeft een verkeerd beroep gekozen.
In de opleiding worden haarfijn alle artikelen mbt het gebruik van wapens behandeld, dat je dus geen enkele bevoegdheid hebt. Mocht je hier niet achterstaan, stop dan met de opleiding en ga naar de politie acedemie.

Dit is precies hetzelfde als militairen die zeuren dat ze worden uitgezonden en daar gaan zeveren over het lopen van gevaar. Deze mensen kiezen ervoor, en hebben maar te roeien met de riemen die ze hebben, zo zit dat ook in de beveiliging. Wil je niet de risico's lopen, kies dan een ander vak.

Er zijn genoeg beveiligers die hun beroep serieus nemen, en die worden in jouw post even vergeten.

Er zijn altijd rotte appels die het voor de rest bederven. Ook bij de politie zitten er figuren waar ik niet van snap dat ze agent konden worden. Dit houdt niet in dat meteen iedere agent corrupt is en de politie over het algemeen niet deugt. Ik vind jouw opmerking over het feit dat bewakers ALTIJD met wapens willen lopen kort door de bocht en subjectief.

Groet,
Mark


Ik wil me hier graag bij aansluiten. Tevens wil ik er op wijzen dat je het hebt over bewakers, terwijl wij toch echt beveiligers zijn.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 5 februari 2007, 15:44:23
In mijn ogen en dat van vele andere o.a. de burger zijn en blijven het bewakers. Bij beveiligers heb ik een heel ander iemand in het beeld.
Ik noem niemand een "cowboy"maar het merendeel van wat ik op het moment tegen kom kan ik wel zo noemen.
Te vaak maken wij mee dat de heren of dames zich met zaken bemoeien waar ze niets mee van doen hebben.
En ja dan moeten de goede onder de kwade lijden. En ik weet dat er wel goede zijn, alleen moet je die met een lampje zoeken in bewakingsland.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #137 Gepost op: 5 februari 2007, 16:23:33
Politie is politie en geen Kmar, ook al denken sommigen dat als ze Kmar zien, beveiligers zijn beveiligers en geen bewakers. Verder ben ik het met je eens dat er een hoop rotte appels zijn die het verpesten. Daarom hoop ik ook dat er meer toezicht gaat komen op de branche en dat er veel van deze gaan verdwijnen.


JeanBateau

  • Gast
Reactie #138 Gepost op: 5 februari 2007, 22:52:42
In mijn ogen en dat van vele andere o.a. de burger zijn en blijven het bewakers. Bij beveiligers heb ik een heel ander iemand in het beeld.
Ik noem niemand een "cowboy"maar het merendeel van wat ik op het moment tegen kom kan ik wel zo noemen.
Te vaak maken wij mee dat de heren of dames zich met zaken bemoeien waar ze niets mee van doen hebben.
En ja dan moeten de goede onder de kwade lijden. En ik weet dat er wel goede zijn, alleen moet je die met een lampje zoeken in bewakingsland.

In mijn ogen en in dat van vele andere burgers zijn politieagenten bonnenschrijvers, maar dat wordt hier ook niet steeds gebruikt. Bewaken is slechts een klein onderdeel van beveiligingswerkzaamheden net als het schrijven van bonnen een klein onderdeel is van de taken van de politie. Wij kunnen er als beroepsgroep niets aan doen dat jij en enkele van je collega's slechte ervaring hebben met beveiligers.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #139 Gepost op: 6 februari 2007, 21:04:49
Je doet het voorkomen of het een handje vol dienders is wat moeite heeft met bewakers. Landelijk gezien is het aantal behoorlijk hoog.