Pepperspray

Auteur Topic: Pepperspray  (gelezen 36025 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #20 Gepost op: 25 maart 2006, 18:18:18
Is correct, gewoon H2O.
greetz,  Enrique


jandra

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 26 maart 2006, 15:23:34
Bedoel dat de eerste behandeling die ter plaatse door agenten gegeven wordt gewoon spoelen met water is?


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #22 Gepost op: 26 maart 2006, 15:34:10
Bedoel dat de eerste behandeling die ter plaatse door agenten gegeven wordt gewoon spoelen met water is?
Eerste behandeling ter plaatse is handboeien om en een veiligheidsfouillering.... daarna naar het bureau, en daar zal gespoeld gaan worden...  Cool it zit volgens mij bij een aantal korpsen op het voertuig tbv collega's die geraakt worden.... maar dat weet ik niet zeker...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #23 Gepost op: 26 maart 2006, 17:01:23
Onalngs ben ik inraking gekomen met Pepperspray (illegaal gebruikt tijdens een feest), Ik heb als EHV'er een aantal slachtoffers van dit goedje geholpen.
Het schijnt dat de Politie over een anti middel beschikt, wie kan hier meer over vertellen.
Door wie is dat goedje illegaal gebruikt dan op dat feest, door een bezoeker?


jandra

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 26 maart 2006, 18:17:32
Inderdaad een bezoeker, maar dat maakt voor mij als hulpverlener niets uit, slachtoffer is slachtoffer.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #25 Gepost op: 26 maart 2006, 19:06:16
Op elke politie auto zit een bus cool-it spray. Zowel voor de verdachte als voor de politiemensen die geraakt zijn. Ook zijn er cool-it doekjes. Uit eigen ervaring(ben ook zelf 2 keer geraaakt) weet ik dat de koele buitenlucht al heel erg helpt. Cool-it is maar tijdelijk. Het beste blijft lang spoelen met water.

mvg
Mike


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #26 Gepost op: 26 maart 2006, 19:46:12
Inderdaad een bezoeker, maar dat maakt voor mij als hulpverlener niets uit, slachtoffer is slachtoffer.

dat is waar, maar het kon ook zijn dat een overijverige beveiliger het had gebruikt.  :-X


MICK

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 27 maart 2006, 02:57:31
over ijverige beveiliger?????? ja ja zal toch zijn pas kosten ben ik dan bang.


Target77

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 27 maart 2006, 03:09:18
over ijverige beveiliger?????? ja ja zal toch zijn pas kosten ben ik dan bang.


100% juist, met ontslag op staande voet!!  ;)


Jelmer

  • Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #29 Gepost op: 28 maart 2006, 10:03:52
over ijverige beveiliger?????? ja ja zal toch zijn pas kosten ben ik dan bang.

100% juist, met ontslag op staande voet!!  ;)

helemaal mee eens.