Pepperspray

Auteur Topic: Pepperspray  (gelezen 36774 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #60 Gepost op: 13 oktober 2006, 12:16:56
ja je hebt zoiezo een paar seconden want als je iets in je ogen krijg doe je heel voorzichtig je ogen open en daarvoor ga je voorzichtig voelen met je handen wat je in je ogen hebt gekregen dus heb je idd de mogelijkheid de persoon tegen de grond te werken als dan niet weg te rennen


DaNnY112

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 13 oktober 2006, 12:29:08
ja je hebt zoiezo een paar seconden want als je iets in je ogen krijg doe je heel voorzichtig je ogen open en daarvoor ga je voorzichtig voelen met je handen wat je in je ogen hebt gekregen dus heb je idd de mogelijkheid de persoon tegen de grond te werken als dan niet weg te rennen

zo iemand krijgt het in zijn gezegd en blijft op je af komen zwaaiend met zijn mes al dan niet in het rond zwaaien met zijn mes, als je belast bent met publiek toezicht kun je niet zomaar wegrennen, natuurlijk eigen veiligheid eerst maar er zijn ook andere en jij bent er voor om de orde te handhaven op zon terein/locatie enkele malen wel bijgestaan door voorbeigangers e.d. maar je kunt niet zomaar over je heen laten lopen dus ik blijf lekker mijn pepperspray bij me houden en in combinatie met een mclight of wat anders voel ik me op sommige tereinen toch wat veiliger gezien de agressie er erg hoog blijft en opdrachtgever er niks aan doet.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #62 Gepost op: 13 oktober 2006, 14:39:24
zo iemand krijgt het in zijn gezegd en blijft op je af komen zwaaiend met zijn mes al dan niet in het rond zwaaien met zijn mes, als je belast bent met publiek toezicht kun je niet zomaar wegrennen, natuurlijk eigen veiligheid eerst maar er zijn ook andere en jij bent er voor om de orde te handhaven op zon terein/locatie enkele malen wel bijgestaan door voorbeigangers e.d. maar je kunt niet zomaar over je heen laten lopen dus ik blijf lekker mijn pepperspray bij me houden en in combinatie met een mclight of wat anders voel ik me op sommige tereinen toch wat veiliger gezien de agressie er erg hoog blijft en opdrachtgever er niks aan doet.

Hoelang denk je nog je 'vergunning' te houden met deze 'maglight' instelling....  ::) ::) ;) :D En als je dat papiertje kwijt bent kan je je volgens mij echt laten omscholen voor een ander beroep....  ;) Dusssssss wat is het papiertje je waard aan 'bewapening?  ??? :)


DaNnY112

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 13 oktober 2006, 15:25:51
Hoelang denk je nog je 'vergunning' te houden met deze 'maglight' instelling....  ::) ::) ;) :D En als je dat papiertje kwijt bent kan je je volgens mij echt laten omscholen voor een ander beroep....  ;) Dusssssss wat is het papiertje je waard aan 'bewapening?  ??? :)

Liever bewapend en een aanval makkelijk kunnen afweren dan dood op de grond :) Tevens ben ik nu zowiezo al bezig met een hbo opleiding dus dit in de beveiliging is slecht een bijbaantje geworden....betaald te slecht voor de risico's die je soms moet lopen.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #64 Gepost op: 13 oktober 2006, 16:15:26
Tja, je moet het zelf weten, maar ik vind het een beetje tegenstrijdig om als handhaver van de wet (dat is immers ook het doel, dat andere mensen dat gaan doen), je zelf met "verboden wapens" loopt. Dat kan ik niet rijmen met het beroep hoor, en het is in feite ook een risico van het vak, dit is uitgebreid in je opleiding behandeld (als het goed is), dat je meer risisco loopt dan de doorsnee burger. Ik, en ieder ander zal het moeten doen met wat wettelijk toegestaan is ben ik van mening.


csneekes

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 13 oktober 2006, 16:21:00
Ik heb nog niet het hele topic kunnen lezen, maar als zo'n iemand, nadat je hem hebt gepepperd nog steeds op je afloopt met een mes, dan kan je je al snel beropen op noodweer. In dat geval mag je ook gebruikmaken van je maglite. Sterker nog, je zou, theoretisch, gewoon mogen schieten.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #66 Gepost op: 13 oktober 2006, 16:28:15
Je moet wel van goed huize komen wil je na gepepperd te zijn nog rustig je mes pakken en doorlopen... maar je mag gewoon niet pepperen als burger/beveiliger! punt. dat is zo wettelijk geregeld en daar hebben we ons aan te houden. Hoe kun je mensen pakken op verboden wapenbezit etc.. als je hier zelf glashard aan meewerkt? Ik zeg niet dat ik het altijd even fijn vind dat je alleen iemand kunt "neerschijnen" als je in een shitsituatie zit, maar het is niet anders, zo is de wet... so be it!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #67 Gepost op: 13 oktober 2006, 16:29:13
Ik zie beveiligers met allerlei wapens nu ook niet echt zitten. Bij de beveiliging van sommige objecten kan ik me voorstellen dat je meer risico loopt dat de gewone burger maar dan nog kun je het zonder 'wapens' af. Er zijn al een aantal voorbeelden genoemd als maglight en X-marker. Dit mag toch wel voldoende zijn een belager zodanig van je af te houden dat je kan ontkomen. Daarna kun je via een 112 melding beroep doen op de politie die verdere maatregelen kunnen en mogen ondernemen tegen een gevaarlijke verdachte.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #68 Gepost op: 13 oktober 2006, 16:31:05
Ik zie beveiligers met allerlei wapens nu ook niet echt zitten. Bij de beveiliging van sommige objecten kan ik me voorstellen dat je meer risico loopt dat de gewone burger maar dan nog kun je het zonder 'wapens' af. Er zijn al een aantal voorbeelden genoemd als maglight en X-marker. Dit mag toch wel voldoende zijn een belager zodanig van je af te houden dat je kan ontkomen. Daarna kun je via een 112 melding beroep doen op de politie die verdere maatregelen kunnen en mogen ondernemen tegen een gevaarlijke verdachte.

Dat ben ik absoluut met je eens. Maar het is ook gewoon een risico van het vak. Dit weet je als je begint aan de opleiding/stage/werk. Je weet dat je risico's loopt en je weet dondersgoed wat wel en niet mag. En dan achteraf dingen gebruiken die wettelijk niet toegestaan zijn... daar zeg ik nee tegen. Ga dan solliciteren bij de Politie, ze zoeken genoeg mensen, daar ligt het geweldsmonopolie


DaNnY112

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 16 oktober 2006, 01:08:59
Dat ben ik absoluut met je eens. Maar het is ook gewoon een risico van het vak. Dit weet je als je begint aan de opleiding/stage/werk. Je weet dat je risico's loopt en je weet dondersgoed wat wel en niet mag. En dan achteraf dingen gebruiken die wettelijk niet toegestaan zijn... daar zeg ik nee tegen. Ga dan solliciteren bij de Politie, ze zoeken genoeg mensen, daar ligt het geweldsmonopolie

Zonder pepperspray zou ik al zowiezo 1 x zijn neergestoken, dus ik zeg er ja tegenen blijf hem ook bij mij dragen op bepaalde opdrachten. Maargoed ieder verder zijn mening.