Dus wanneer jij aangevallen word door een junk met een mes wanneer jij 's nachts een pand afsluit vind jij dat dit een gevaar is die bij het beroep hoort en als je daar bang voor bent dat je dan maar een andere baan moet kiezen
het is een risico waarvan je weet dat het kan plaatsvinden: ja, ik vind dat je dat vantevoren kon weten
is het een rechtvaardiging om
verboden (verdedigings-) wapens te gaan dragen: ik vind van niet
het vak van beveiliger is niet een van de meest veilige vakken, je weet vantevoren dat je geen wapens mag dragen, dat je NIET behoort tot een groep die valt binnen het geweldsmonopolie . waarom dan gaan klagen ALS je een keer in die situatie komt? natuurlijk is het vervelend, en is het zaak om ook voor ons beveiligers het werk zo veilig mogelijk te maken. maar is er nu echt maar 1 optie en is die ene optie wapens gaan dragen? ik vraag het me serieus af.
laat ik het zo zeggen, mocht de regering uberhaubt ooit besluiten beveiligers toe te staan wapendragend te worden dan nog zou ik er (in mijn rol als objectbeveiliger bij een niet al te risicovol object) van afzien. Puur omdat ik niet vind dat het onnodig gebruikt moet worden.
Als zelfs een gewone (politie-)surveillant die WEL valt onder de groep die binnen het geweldsmonopolie valt al geen wapen mag dragen, waarom zou jij als beveiliger dat wel mogen?