Pepperspray

Auteur Topic: Pepperspray  (gelezen 36750 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 23 oktober 2006, 15:06:24
nee het gaat hier over het feit wat voor baan je kiest.
zoals al meerdere keren is aangegeven in deze topic is het dat je als beveiliger meer risico loopt dan een doorsnee burger.
In de opleiding word je hier ook over ingelicht en je weet ook dat je volgens de wet als beveiliger niet met wapens mag lopen.
Dus als je de gevaren en spanningen niet aan kan dan moet je dus niet dit vak nemen maar gewoon een andere job kiezen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #81 Gepost op: 23 oktober 2006, 16:22:55
Dus wanneer jij aangevallen word door een junk met een mes wanneer jij 's nachts een pand afsluit vind jij dat dit een gevaar is die bij het beroep hoort en als je daar bang voor bent dat je dan maar een andere baan moet kiezen  :-\ :-X ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #82 Gepost op: 23 oktober 2006, 17:52:17
Dus wanneer jij aangevallen word door een junk met een mes wanneer jij 's nachts een pand afsluit vind jij dat dit een gevaar is die bij het beroep hoort en als je daar bang voor bent dat je dan maar een andere baan moet kiezen  :-\ :-X ::)

het is een risico waarvan je weet dat het kan plaatsvinden: ja, ik vind dat je dat vantevoren kon weten
is het een rechtvaardiging om verboden (verdedigings-) wapens te gaan dragen: ik vind van niet

het vak van beveiliger is niet een van de meest veilige vakken, je weet vantevoren dat je geen wapens mag dragen, dat je NIET behoort tot een groep die valt binnen het geweldsmonopolie . waarom dan gaan klagen ALS je een keer in die situatie komt? natuurlijk is het vervelend, en is het zaak om ook voor ons beveiligers het werk zo veilig mogelijk te maken. maar is er nu echt maar 1 optie en is die ene optie wapens gaan dragen? ik vraag het me serieus af.
laat ik het zo zeggen, mocht de regering uberhaubt ooit besluiten beveiligers toe te staan wapendragend te worden dan nog zou ik er (in mijn rol als objectbeveiliger bij een niet al te risicovol object) van afzien. Puur omdat ik niet vind dat het onnodig gebruikt moet worden.
Als zelfs een gewone (politie-)surveillant die WEL valt onder de groep die binnen het geweldsmonopolie valt al geen wapen mag dragen, waarom zou jij als beveiliger dat wel mogen?
Politie Aspirant niveau 4


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #83 Gepost op: 23 oktober 2006, 19:16:20
Je moet het niet doen want het mag niet. Maar best kans dat ik wat ga doen wat niet mag, als ik maar in het nauw gebracht wordt.

Een dooie Henk die zich altijd zo keurig aan de regels hield daar heeft niemand meer wat aan. Geeft alleen maar rommel.
Nu beveilig ik niets gevaarlijks, maar als ik dat wel zou doen zou ik zorgen dat ik wat effektiefers bij me had voor in noodgevallen dan mijn porto of GDM.
Die hulp komt altijd te laat.

Henk


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #84 Gepost op: 23 oktober 2006, 19:20:09
Iets doen wat niet mag als je in het nauw wordt gedracht is lang niet altijd strafbaar. Van te voren rondlopen met verboden middelen omdat er wel eens iets zou kunnen gebeuren daarin tegen wel.  ::)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #85 Gepost op: 23 oktober 2006, 19:25:21
Iets doen wat niet mag als je in het nauw wordt gedracht is lang niet altijd strafbaar. Van te voren rondlopen met verboden middelen omdat er wel eens iets zou kunnen gebeuren daarin tegen wel.  ::)
correct, was tijdje terug ook een vrouw die WEL werd veroordeeld voor verboden wapenbezit maar niet voor het doodschieten van een belager in de lift puur omdat zij op dat moment dusdanig bedreigt werd dat ze geen andere optie had. het hebben van het wapen is haar echter wel zwaar aangerekend ondanks een lange vooregeschiedenis.
Als je als beveiliger verboden wapens gaat dragen zal je dat ook zwaarder worden aangerekend als een gemiddeld burger puur omdat jij bent getoets t op je wetskennis bij de opleiding en dus behoorde te weten dat het niet mag. ook bevind je je in een voorbeeldfunctie naar de maatschappij, iets waar rechters zeer zeker rekening mee houden.
Politie Aspirant niveau 4


Michelle1983

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 23 oktober 2006, 22:02:36
correct, was tijdje terug ook een vrouw die WEL werd veroordeeld voor verboden wapenbezit maar niet voor het doodschieten van een belager in de lift puur omdat zij op dat moment dusdanig bedreigt werd dat ze geen andere optie had. het hebben van het wapen is haar echter wel zwaar aangerekend ondanks een lange vooregeschiedenis.
Als je als beveiliger verboden wapens gaat dragen zal je dat ook zwaarder worden aangerekend als een gemiddeld burger puur omdat jij bent getoets t op je wetskennis bij de opleiding en dus behoorde te weten dat het niet mag. ook bevind je je in een voorbeeldfunctie naar de maatschappij, iets waar rechters zeer zeker rekening mee houden.

Klinkt als Bijlmer noodweerarrest ... voor beveiligers gaat dat inderdaad niet werken. Er zijn twee dingen die juridisch een mooie naam hebben:
- Garantenstellung: van beveiligers mag meer worden vereist dan van de gemiddelde burger op basis van bijvoorbeeld wetskennis
- Culpa in causa: een gemiddelde burger zal niet weten dat hij in een situatie terecht kan komen waarin hij/zij inderdaad het verboden wapen zal gebruiken, dat is voor een beveiliger uiteraard anders.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #87 Gepost op: 23 oktober 2006, 22:11:56
Dan wordt je veroordeeld voor verboden wapen bezit en ontslagen enzo. :'(

Maar nu het goede nieuws: je leeft nog! :)


Henk


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #88 Gepost op: 23 oktober 2006, 23:06:08
Klinkt als Bijlmer noodweerarrest ... voor beveiligers gaat dat inderdaad niet werken. Er zijn twee dingen die juridisch een mooie naam hebben:
- Garantenstellung: van beveiligers mag meer worden vereist dan van de gemiddelde burger op basis van bijvoorbeeld wetskennis
- Culpa in causa: een gemiddelde burger zal niet weten dat hij in een situatie terecht kan komen waarin hij/zij inderdaad het verboden wapen zal gebruiken, dat is voor een beveiliger uiteraard anders.

mjup die bedoelde ik :) vrouw koopt na herhaaldelijke mishandelingen en geloof ook verkrachtingen een wapen.
komt een van haar vroegere belagers tegen in de lift en schiet hem zo naar de sterren.

Dan wordt je veroordeeld voor verboden wapen bezit en ontslagen enzo. :'(

Maar nu het goede nieuws: je leeft nog! :)

Henk

mja en vind dan maar eens een andere baan.. train dan liever jezelf om gelegenheidswapens te herkennen en verdedig je daarmee
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 24 oktober 2006, 01:08:36
Dus wanneer jij aangevallen word door een junk met een mes wanneer jij 's nachts een pand afsluit vind jij dat dit een gevaar is die bij het beroep hoort en als je daar bang voor bent dat je dan maar een andere baan moet kiezen  :-\ :-X ::)
Ja je weet dat je een risicovol beroep uitoefend en je weet dat er een aantal mensen zijn die zeer geintereseert zijn in zaken waar je je als beveiliger mee bezig houd.
En als je dus toch het beveiligingsvak in wil dan moet je dus wat dat betreft stevig in je schoenen staan
Iets doen wat niet mag als je in het nauw wordt gedracht is lang niet altijd strafbaar. Van te voren rondlopen met verboden middelen omdat er wel eens iets zou kunnen gebeuren daarin tegen wel.  ::)
ja idd dan zou je je kunnen beweren op noodweer exces maar zodra je daar dus politiebevoegdheden gaat gebruiken terwijl je daar dus niet voor bevoegd en aangesteld bent dan ben je dus in overtreding.