Voormalig AMBU's tbv de brandweer.

Auteur Topic: Voormalig AMBU's tbv de brandweer.  (gelezen 1677 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Gepost op: 26 maart 2006, 17:57:45
Hier wil ik nu eens een topic starten met voormalige ambulances die na hun amblanceloopbaan ter beschikking aan de brandweer gekomen zijn. Hierbij de oude ambulance van de GGD-Delft die naar de brandweer Delft is gegaan. Ik verwacht er niet veel van, van deze topic. Maar ik heb in mijn collectie al een hand vol.

En hier een voormalige ambulance van brandweer Eemsmond-Uithuizen. Deze was in gebruik als HV-3.

Groet
Johan

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 26 maart 2006, 18:24:27
De landmacht had ook een ambu die is overgegaan naar de brandweer van de landmacht, dat zag ik laatst op brandweervoertuigen.nl. Die zal je zelf ook wel op de foto hebben, dus als jij m nou plaatst hoef ik geen link te geven ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

FirePol

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2006, 19:10:46
er zijn meerdere van deze ex defensie ambu's omgebouwd tot brandweervoertuig voor defensie

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2006, 19:39:45
om precies te zijn 33 stuks van deze Mercedes-Benz L508D29 wagens. daarnaast zijn er ook nog een tweetal DAF YA126 ambulance's heringericht als peroneels-materieelwagens door de landmacht. één hiervan rijd nog steeds in particulierbezit rond. ooit stond deze op het militaire complex in Stroe gestationeerd.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief