hallo allemaal,
Ik vraag mij af waarom wij als Rode Kruis op een evenement niet de licht en geluidsignalen op de PAM gebruiken moeten als we een oproep krijgen van een post ergens anders op het terrein.
Het is soms zo moeilijk om snel bij een slachtoffer te komen met de PAM als het een klein beetje aan de drukke kant is. Mij lijkt het zo veel handiger als wij op een evenemententerrein ze gewoon gebruiken mogen. We zijn dan toch niet op de openbare weg?
Wie heeft er dan last van?
De organisatie kan soms ook zo zeuren als we ook maar een seconde te laat bij een slachtoffer hebben.
En waarom mogen we eigenlijk geen draagbrancards meer gebruiken? Tijdens een wedstrijd, ik post regelmatig bij de majorette in onze afdeling, gaat er nog wel eens iemand onderuit. Die wedstrijden moeten zo snel mogelijk door maar als wij 10 minuten met een slachtoffer bezig zijn midden op het veld word niemand toch beter van? Z'n slachtoffer zou ik persoonlijk snel, tenzijn er nekrugletsel is, op een brandcard leggen en naar een EHkamer brengen en daar verder gaan.
Wat vinden jullie hiervan? Als ik dom aan het l..en ben zeg het dan ff.