En door de logistieke ligging van Zandvoort is het soms zeer slecht te bereiken. Als je dan een incident hebt, je hebt goed opgeleid personeel en je hebt het materiaal, waarom laat je dan de zorgvrager de dupe zijn van jouw onwil? Hoor jij dan wel thuis in een dergelijke hulpverlenende instantie?
Ik weet niet of je met die onwil mij bedoelde, die laatste zin vind ik niet helemaal correct. Het rijden met OGS op de openbare weg door medewerkers van het RK zonder dat zij een degelijke OGS-rijtraining (vast een mooiere naam voor) gehad hebben is juridisch niet goed in te dekken. Als dat wel het geval is, hoor je mij niet klagen, zelfde geld voor een afgesloten terrein. Daarnaast is het de vraag of medeweggebruikers niet in gevaar worden gebracht door onervaren en ongecertificeerde chaffeurs op RK voertuigen met OGS.
Bedenk goed dat ik het Nederlandse Rode Kruis bedoel en niet een enkele lokale afdeling.
Ik begrijp uit meerdere topics op het forum hier, dat Zandvoort beter uitgerust is dan de gemmiddelde afdeling. Het incident wat je noemt vind ik dan ook prachtig, het Rode Kruis dat inspringt als de GGD het erg druk heeft. Prima, als het maar goed (en wettelijk) geregeld is.
Het zinnetje
"Hoor jij dan wel thuis in een dergelijke hulpverlenende instantie?" kan ik niet helemaal plaatsen. Je wilt dus zeggen dat als ik er niet achter sta dat het Rode Kruis met OGS rijdt zonder papieren daarvoor, dat ik maar beter iets anders kan gaan doen? Vreemd argument. Maar misschien bedoel je iets anders.
De zorgvrager staat centraal, maar wel met inachtneming van regel 1 van de EHBO, Eigen veiligheid (en die van anderen).